annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper stuurt foute maat op & zoekt niet echt op te lossen

Okee, hier gaan we weer: ik zocht 2 zomerarmbandjes..

 

Ik meet welke maat correspondeert met mijn pols. Ik selecteer uit de Ebay aanbiedingen 2 armbandjes van de correcte lengte & koop ze (in een winkeltje in UK).

 

Beetje later komt het pakje aan: het zijn de juist modellen, maar de foute maat. Als ik ze aandoe, vallen ze bijna van mijn pols: veel te groot. Ik heb ze nagemeten (& gefotografeerd naast een meetlat), en effectief: ze zijn meerdere cms langer dan vermeld werd in de itembeschrijving.

 

Ik contacteer de verkoper met het probleem: die zegt terug te sturen via de Ebay return center. Probleem: ik moet aangetekend terug opsturen op mijn kosten. Maar ik heb helemaal geen enkele vergissing gemaakt ! Ik heb netjes alles opgemeten & alle info gelezen. De items zouden perfect geweest zijn moest de info in de itemlisting correct geweest zijn. De verkoper heeft wel de error gemaakt, en die wil de kosten voor zijn gemaakte vergissing niet dragen. Ik zeg dat ik dit niet eerlijk vind: ik wil gerust alles terugsturen (ik kan toch niks doen met armbandjes die veel te groot zijn), maar ik wil de kosten niet dragen als het niet mijn fout is.

 

Daarop: meerder mails van de verkoper die beweert dat ik "very rude" en ongemanierd ben. (Meerdere emails beledigende emails binnen de paar uren (die me allerlei intenties toedichten en verwijten) + neg commentaar op een item dat ik op dat moment verkoop. 

 

Ik moet zeggen dat ik overwogen heb om mijn account te sluiten op dat ogenblik.  Ik kon mijn Ebay niet opendoen of er was een nieuwe beledigende email, en ik ben mijn geld kwijt aan dingen waar ik niks mee kan doen. Op die manier hoeft het voor mij niet meer.

 

 

Weet iemand raad met deze situatie ?

 

 

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

marinela-60
Community-lid

Hallo

 

ik ben  ook verkoper( niet zakelijk)

Ik heb wel niet hetgeen je naar opzoek bent.

Maar moest jij iets bij mij kopen, dan zou je zeggen. " er bestaan nog toffe en correcte verkopers , waar het een plezier is iets aan te kopen "

En ik zou je armbandjes met plezier terug aannemen, en de juiste opsturen, ik zou zelfs nog iets in de prijs doen.

En de verzending zou je ook niet hoeven te betalen.

 

Allé kop op.

 

Vele groetjes Marina

hughwitte
Community-lid

Wat de regelgeving op eBay betreft. Bij een geschil wegens afwijkend object oordeelt eBay, of PayPal, normaal niet of en in hoeverre het ontvangen object afwijkt van de beschrijving. De normale PayPal uitspraak is om het object terug naar de verkoper te sturen, terugzendkosten ten laste van de koper.

Een goede verkoper zal echter, als hij zelf de vergissing gemaakt heeft, zelf de terugzendkosten betalen. Als het een zakelijke verkoper is wordt dit, bij een object sterk afwijkend van de beschrijving, ook zo bepaald door de Europese wet betreffende overeenkomsten op afstand als het om een vaste prijs aanbieding gaat.

En er is nog altijd feedback om uw waardering over de transactie uit te drukken.

Antwoorden (6)

Antwoorden (6)

verdere verloop: na enkele andere beledigingen blijft het nu windstil. Ik hoop dat het verder overwaait.

 

Hugh, dankjewel voor alle info, ik zou het zelf niet gevonden hebben. ik wil je laten weten dat ik het echt geapprecieerd heb.

 

Martijn, ik ben blij met je melding: het  was relatief snel verwijderd na je berichtje. zeker merci voor de snelle tussenkomst !

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi,

 

Sorry voor het late antwoord, maar ik heb het ook net even doorgegeven aan de afdeling die zich hier mee bezig houdt.

 

 

hughwitte
Community-lid

Die feedback moet kunnen verwijderd worden. Temeer nog door de vervolgfeedback die de verkoopster nog eens gegeven heeft op haar gegeven feedback. Als er na enkele werkdagen nog geen reactie is van eBay zou ik eens bellen. Een telefoontje naar CS doet dikwijls wonderen.


Wat ongewenste berichten via Mijn eBay berichten betreft

Meld ongewenste e-mailberichten via de link verder onderaan in het e-mailbericht zelf, zie ook de link hier onderaan gegeven.

En zet de gebruiker in uw geblokkeerde biederlijst en vink aan bij vereisten voor kopers: Niet toestaan dat geblokkeerde kopers contact met mij opnemen.


Berichten rechtstreeks naar uw e-mail adres

De meeste e-mailprogramma's bieden de mogelijkheid om berichten te verwijderen of te blokkeren op basis van o.a. een afzendadres. Ik gebruik windows mail en laat mails van bepaalde afzenders direct in de map verwijderde mails komen. Dit werkt ook, wat uw e-mail client betreft, voor berichten via Mijn eBay berichten, daar het gecodeerde e-mail adres steeds hetzelfde is voor dezelfde gebruiker.


Zie ook de tekst en de links in de onderstaande pagina
http://pages.benl.ebay.be/help/account/unwanted-email.html#violations

Ah, dat zie ik nu ook. zucht. Het is echt niet fijn meer.

 

Ik heb eerder al een verzoekje gestuurd naar Ebay om deze commentaar te verwijderen. Hopelijk gaan ze erop in.

 

Ik kijk er echt ongeloofelijk naar uit om weer gewoon in de winkelstraten te gaan kopen.

 

 

Hugh, als die verkoper me opnieuw begint te stalken met gemene Ebay messages, kan ik hier dan iets laten aan doen ? Of is de enige optie mijn Ebay account helemaal te sluiten ?

hughwitte
Community-lid

Friendly Uncommonly Clean Kite Of Funny Fluffiness. Come Use Nine Tassels!!!

En hebt u al de hoofdletters in bovenstaande regel op een rijtje gezet?

Overtuig CS van het negatieve en vulgair taalgebruik van de feedbacks, en vraag de verwijdering.

Wanneer kan feedback worden verwijderd?
Negatief feedbackcommentaar dat niet overeenstemt met de gegeven positieve feedbackscore.
Het feedbackcommentaar bevat vulgair, obsceen of racistisch taalgebruik of materiaal dat alleen geschikt is voor volwassenen.

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/feedback-removal.html

 

-- Bewerkt door hughwitte om 14 Jul 2011 19:31 CEST

Tja, het is idd een zakelijke verkoper met een vaste prijsaanbieding, maar wat heb ik aan de europese wetgeving als ze toch niet afdwingbaar is ?

 

De verkoper heeft weinig neg. feedback, maar bij de weinige negatieven die hij heeft, maken de kopers gewag van dreigende mails van de verkoper indien er iets misloopt. Dat kan ik uit eerste hand bevestigen.

 

Aan terugzenden heb ik ook niet noodzakelijk veel: als de verkoper de items niet aanneemt verlies ik enkel nog meer geld bovenop de som die ik nu al kwijt ben.

Terugzenden is enkel een optie als je de verkoper nog vertrouwt (quod non).

 

De laatste tijd volgen ervaringen als deze elkaar wel snel op. Het is de laatste maanden gewoon té frequent dat de verkoper toevallig een fout item stuurt, een andere kleur heeft ingepakt, een paar gebreken 'vergeet' te vermelden, of zich vergist in de opgegeven maat. Nooit eerder in die mate voorgehad.

 

Ofwel is de algehele mensheid drastisch verstrooider geworden in de laatste 6 maand, ofwel is er iets anders aan de hand. Als Ebay hier niks aan doet, denk ik niet dat de verkoop op het huidige niveau zal blijven.

 

Ik heb me in elk geval het goede voornemen gemaakt om meer weer gewoon in de winkel te gaan kopen.

 

 

 

 

 

Een vraag stellen