annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ben ik opgelicht?

nope25
Community-lid

Ik kocht op Ebay Duitsland een bluray speler/versterker. Eigenlijk een heel duur toestel.


De verkoper reageerde snel op mijn mails. Met Paypal betalen kon niet, maar aangezien de verkoper 98 keer positieve (100procent) feedback ontving maakte ik me geen zorgen. Ik heb het geld overgeschreven op zijn rekening. Het gaat om meer dan 800 euro! De verkoper meldde me dat het geld op zijn of haar rekening stond en dat het object werd opgestuurd. 10 dagen later heb ik nog steeds niets ontvangen. Ik heb al meerdere mails verstuurd maar krijg geen antwoord. Ik heb de contactgegevens van de koper opgevraagd via Ebay, maar het telefoonnummer (vast toestel) was niet meer in gebruik. Ik heb een geschil geopend maar nog geen antwoord ontvangen. Wat kan ik nog meer doen? hoe wordt zoiets meestal opgelost? Ben ik op de één of andere manier beschermd?

Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

Re: Ben ik opgelicht?

eventjes afwachten, kan zijn dat het alsnog toekomt!


 


als die verkoper goeie feedbacks geeft zie ik het probleem niet echt in, de post kan soms laat zijn.


 


vraag hem eventueel het tracking nummer maar maak je vooral niet druk, even geduld hebben.


 


ik koop zeer veel in het buitenland aan en tot nu toe, hout vasthouden, geen probleem.


 


gouden raad voor in het vervolg: BETAAL NOOIT dergelijke bedragen ZONDER PAYPAL ! Want je hebt geen enkele kopersbescherming.


 


deze raad krijg je van een zakellijke verkoper!  ,-)


 


Johan

Bericht 2 van 20
laatste antwoord

Re: Ben ik opgelicht?

tjr0000
Community-lid

Zeker de post vanuit Duitsland is soms zeer traag. Ik heb ooit ook eens 3 weken moeten wachten voordat het hier was. Was des te erger omdat ik het aangekocht voor mijn zus en die maar zagen waar het bleef.


 


Proberen het trackingnummer te verkrijgen van de verkoper is ook het enige wat ik denk dat je momenteel nog kunt doen.

Bericht 3 van 20
laatste antwoord

Re: Ben ik opgelicht?

Ik heb eens gekeken naar je aanbieding en zie toch wel enige zaken...


- Deze verkoper zijn feedbackscore is vooral gebaseerd op aankopen en geen verkopen: op 101 feedbacks zijn er slechts 8 van verkopen en deze 8 dateren al van meer dan een jaar geleden.


- Wat me opvalt is dat hij in principe niet internationaal aanbiedt maar enkel in Duitsland... kan natuurlijk steeds anders afgesproken zijn tussen jullie beiden...


- Een uurtje na jouw aankoop werd er al opnieuw hetzelfde object aangeboden! En dat verontrust mij nog het meest van al!


 


Het enige wat er nog op zit is de verkoper vragen om het exacte traceernummer van de zending. Een pakket van + 7kg kan hij enkel traceerbaar verzonden hebben (hoeveel verzendkosten betaalde je trouwens?). Ik kan me immers niet voorstellen dat iemand een pakket van die waarde immers niet traceerbaar zou verzenden.


Indien je mails onbeantwoord blijven, kan je ook steeds proberen een telefoonnummer te vinden via www.dastelefonbuch.de


Als dit allemaal niet helpt, zou ik ten laatste eind volgende week toch al contact opnemen met www.ecops.be


 


Misschien toch ook eerst een beetje een tijdslijn bekijken... Je kocht de 18e, da's een vrijdagavond. Wanneer betaalde je? Tel daar een drietal volle werkdagen bij vooraleer de betaling op de rekening stond van je verkoper. Geef hem dan 2-3 dagen voor de verzending en tel daar dan 3-5 dagen bij (mijn ervaringen leren dat dit ruim volstaat voor traceerbare zendingen uit Duitsland).


Als je betaalde ten laatste op maandag, dan zou ik er vanuit gaan dat je zending ten laatste door hem vorige maandag moet verzonden zijn en zou het normaal al moeten geleverd zijn of komende maandag toekomen...


Maar gezien het telefoonnummer niet actief is en hij niet reageert op mails, heb ik toch redelijke twijfels. Laat ons hopen dat deze onterecht waren...

-- Bewerkt door hetzijspoor om 4 Mar 2012 1:07 CET



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 20
laatste antwoord

Re: Ben ik opgelicht?

nope25
Community-lid

Ik heb natuurlijk wel een IBAN en BIC code. De BIC komt overeen met de woonplaats die de verkoper opgeeft en is van een bank in Gelsenkirchen. Ik ga maar eens proberen de gegevens van die meneer of mevrouw te bemachtigen. Ik kreeg op 23/2 nog een mail met de melding dat het geld op de rekening stond en dat hij of zij zou versturen. Ik betaalde 32 euro voor verzending. Hierna hoorde ik niks meer.Ik zag ook dat later hetzelfde object werd aangeboden, maar met toestellen die in opruiming worden aangeboden gebeurt zoiets wel vaker. Ik hoop maar dat het goedkomt. Ik doe al jaren aankopen op het net. Dit is de eerste keer dat er wat voorvalt. Maar nu gaat het ook over een groot bedrag.

Bericht 5 van 20
laatste antwoord

Re: Ben ik opgelicht?

Beste nope25, net als frits hierboven vrees ik ook dat je geript bent... ik heb al tientallen zaken in Duitsland gekocht en al die transacties werden netjes binnen de week afgehandeld, van aankoop tot levering. De (voorlopig) laatste keer ging het zelfs nog sneller... op zaterdag gekocht en betaald, de maandag erop een mail dat het pakket onderweg was en de dag erop bij mij thuis... ik hoop voor jou dat we de bal mis slaan en je het gekochte toch nog aankrijgt.

Bericht 6 van 20
laatste antwoord

Re: Ben ik opgelicht?

32 euro verzendkosten, dan moet het traceerbaar verzonden zijn en zou je op zijn minst een traceernummer moeten krijgen van de verkoper dat je kan checken bij de Duitse Post.


En geloof me, traceerbare zendingen uit Duitsland zijn heel snel in België geleverd.


Wat je ook nog kan doen, is eens gaan horen in je lokale postkantoor of daar geen zending op jou staat te wachten. Het gebeurt al eens dat er bij afwezigheid is iets fout loopt met het briefje dat de postbode normaal in je brievenbus moet achterlaten.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 20
laatste antwoord

Re: Ben ik opgelicht?

Ik zou die brave meneer mailen (+ kopij van mail opsturen per gewone brief) dat je zelf naar Gelsenkirchen kom als er geen verdere actie van zijnentwegen is binnen de 72 uur.


Zo ver is het niet, en gezien de het bedrag in kwestie ....


Niet vergeten er bij te vermelden dat je komt op een weekdag en bij zijn afwezigheid rechtstreeks naar de plaatselijke politie stapt, en dat je ook terugbetaling zal eisen van de verplaatsingskosten.


Als kers op de taart kan je langs je neus weg ook nog vermelden dat je niet alleen komt, maar daar ga ik verder niet op in want dan krijg ik heibel met Martijn...:-)




Bericht 8 van 20
laatste antwoord

Re: Ben ik opgelicht?

nope25
Community-lid

Eerste wat ik moet doen is het adres vastkrijgen. Maar ik denk dat ik daar wel een bron voor heb. Dan gaat er inderdaad een aangetekend schrijven die kant op.



Ik geloof ook niet dat het is misgelopen met de verzending. Ik ontvan gbijna dagelijks pakjes. Ik heb wel eens één keer een zending gehad die verloren was gegaan. Maar die dook uiteindelijk toch weer op.



Waarschijnlijk ga ik ook zo snel als mogelijk aangifte doen bij de politie. Of is het raadzaam dit nog wat uit te stellen?



Wat zou er gedaan worden door de bank als ik meld dat ik een betaling heb verricht aan de verkeerde persoon? Kan ik zoiets niet 'rechtzetten'? De verkoper gaat toch niets ondernemen tegen mij aangezien hij zelf radicaal in de fout gaat.

Bericht 9 van 20
laatste antwoord

Re: Ben ik opgelicht?

nope25
Community-lid

Hierboven werd ook melding gemaakt van eenzelfde toestel dat 2 dagen later door dezelfde verkoper werd aangeboden. Hoe kan ik dit vinden? De verkoper heeft momenteel geen enkele verkoop lopen.

Bericht 10 van 20
laatste antwoord