op 27-12-2011 08:28
Ik betaal altijd via overschrijving, maar ik ben nu voor de eerste keer iets gaan ophalen en ik heb de persoon in de hand betaald.
Alles was ok, ik heb de verkoper dus gewoon betaald en goede punten gegeven, hij heeft mij ook goede punten en feedback gegeven. Perfecte transactie.
Maar daar blijft bij mij wel dat euro-tekentje staan, en dat logo om te verzenden. Moet ik daar nog iets mee doen? Moet je op de één of andere manier de hele transactie officieel afsluiten? Of gebeurt dat automatisch wanneer je de persoon feedback hebt gegeven?
op 27-12-2011 09:03
Beste, dat eurotekentje en het doosje van verzonden, is door de verkoper aan te duiden. Maar niet elke verkoper markeert dit, U hoeft zich geen zorgen te maken, U kan wel aanduiden dat uw betaling verzonden is, want U heeft het betaald en ontvangen.
De transactie is dus afgerond en U hoeft hier niets meer voor te doen.
Mvg,
op 27-12-2011 10:27
Eigenlijk moet je idd niks meer doen, maar staat dat euroteken in het blauw?
Als het blauw is, betekend dat dat jij het gemarkeerd hebt als "betaling verzonden" of de verkoper als "betaling ontvangen"... als het grijs is en blijft kan je je verwachten aan een paar automatische betaalherinneringen van Ebay, nu ja, op zich ook geen ramp naturlijk maar toch.
op 27-12-2011 14:23
Euroteken was in het grijs. Ik heb nu "betaling verzonden" aangeklikt, dus nu is het in het blauw. Is een beetje vreemd, omdat ik hem dus ter plaatse heb betaald, maar kijk, liever dat dan berichtjes dat ik nog niet betaald heb ofzo.
Bedankt voor jullie uitleg!
op 27-12-2011 15:25
Ja idd, het klinkt een beetje vreemd: "betaling verzonden" terwijl je ter plaatse betaald, zoiets als bvb "object betaald" zou beter en duidelijker zijn. Ebay houdt hier geen rekening mee dat goederen ook kunnen worden afgehaald, maar ja, betaald is betaald nietwaar?
Nog veel plezier op Ebay en beste wensen.
op 27-12-2011 17:44
Je kan bij cash betaling best een bewijs van betaling vragen, maar goed, als de verkoper het object mee geeft heeft hij ook geen bewijs dat hij het verzonden heeft.