annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Enorm veel "fake" producten op Ebay

Ik ben al een tijdje Ebay lid en koop/verkoop geregeld items op Ebay. Maar de laatste vier of vijf aankopen hebben mij steeds serieuze kopzorgen gebaard.

Het lijkt alsof Ebay meer een meer vervuild geraakt met fake verkopers. En ja hoor, ik heb genoeg kennis van Ebay om te filteren, maar in het voorlaatse geval kocht ik twee Sony Memorystick kaartjes van een verkoper met meer dan 500 positieve feedback. En toen ik ze toekreeg, bleken het om fakes te gaan.

Idem met een aanbieding van hoofdtelefoons. De verkoper had een lot van 20 hoofdtelefoons aan een zeer goeie prijs. Ik kocht er ééntje en bij aankomst bleek het om een imitatie/fake te gaan. De week erop zie ik de aanbieding gewoon lustig verder gaan.

Ik weet wel dat Ebay moeilijk elke aanbieding kan bekijken en filteren. Maar het valt mij gewoon op dat het alleen maar verergert.

De rompslomp die erbij komt om je geld terug te krijgen via Paypal is ook niet van de poes. Wat me daar het meest ergert is het feit dat je je bewijzen moet FAXEN. Jawel, faxen! En dit in een tijdperk van e-mail en internet. Je mag/kan dus geen e-mail sturen met je bewijsstukken ingescand. Te gek voor woorden.

Gelukkig heb ik een fax en ik moet zeggen, elke claim is tot op heden netjes afgehandeld, na telkenmale een paar weken wachten weliswaar...

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

fake op alle gebied,

zelfs in mijn wereld, deze van antiek, kunst  en brocante is het schering en inslag.

probleem is dat de NEP aanbieders vaak onduidelijke foto's maken en ook als verkoper weet je het ook niet steeds.

uw onderwerp is hot topic tegenwoordig, want bij mij heeft ebay een delvaux portefuille verwijderd omdat enkelen ebay gewaarschuwd hebben dat het fake was.

in eer en geweten wist ik dit niet want ik had 5 duidelijke grote foto's er op gezet en wou dus aan geen kanten m'n kopers bedotten.

feit is ook dat zelfs een officiële delvaux verkoper mij toevertrouwd dat ze zelf niet goed meer in de hand hebben en dat er exemplaren nu momenteel op ebay staan die 100% fake zijn maar je kan het NIET op de foto zien, laat staan in het echt.

ik heb deze middag de kans gehad om 5 handtassen te zien, de ene waren fake de andere echt en het zat hem gewoon in de soepelheid van het leder, al de rest was exact nagemaakt en kan je ONMOGELIJK op foto zien.

dit is de wereld waar we helaas in leven.

anderzijds is het ook zo dat dankzij namaak er veel mensen in China, Thailand en Turkeye, Vietnam etc .... overleven !!!  want hun overheid doet NIETS voor deze mensen inzake onderwijs, sociale huisvesting, ziekenzorg, etc ... 

de waarheid heeft dus twee kanten.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Inderdaad, ik heb wat zitten surfen op de discussieforums en het "fake" gedeelte komt enorm veel naar boven. Wellicht een gevolg van de populariteit van Ebay.

En foto's, zoals je zelf aanhaalt, die kan iedereen op Ebay zetten. Ik vind dat men zou moeten verplichten om originele foto's mét de naam van de Ebayer er duidelijk opgeschreven, op de biedingen te plaatsen.

Dit gaat zeker niet alles oplossen, maar toch al veel. In het geval van de hoofdtelefoons, bleek de koper gewoon een foto van de originele website van de fabricant gebruikt te hebben. Ook met de memory stick cards bleek dit het geval.

Ik ben al jarenlang Ebay gebruiker, en heb tot op heden steeds positieve feedback gehad (nog nooit ééntje negatief), dus daar ben ik best wel trots op. Maar in het geval van de parfums, wat ik in een ander topic aangehaald heb, ben ik er zeker van dat ik negatieve feedback ga krijgen. Net omdat ik de louche verkoper aanklaag. Trouwens, die verkoper, die zet om de twee dagen exact dezelfde aanbiedingen online, met exact dezelfde foto's en exact dezelfde prijzen. Lijkt mij echt super verdacht. Nu heeft hij al twee positieve feedbacks, maar ... ze staan privé gemarkeerd. Dus je kan niet zien wat hij verkocht heeft. Nog maar eens een bewijs voor mij dat het geen echte verkoper is.

Ach ja, we zien wel zeker? Maar als ik nog een paar keer zulke toestanden meemaak, dan hoeft Ebay voor mij niet meer.

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

fake is een enorm probleem op ebay, ik krijg met moeite mijn echte kingston kaartjes verkocht die nochtans aan bodemprijzen staan en dan zie je verkopers die 32GB kaarten verkopen voor een puelschil.

Al van op de foto zie ik dat het om fakes gaat maar toch blijft iederen lustig doorkopen. In de meeste gevallen krijgen de kopers 2 of 4 GB kaarten die geformatteerd zijn als 32GB

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Ik heb met de jaren serieuze  prof.verkopers zien afhaken omdat ze niet op konden tegen die verkopers van namaak.

Kopers kiezen voor de laagste prijs,en eigenlijk zorgen ze er mee vor het instanthouden van namaak.

Als ik in het verleden een merk handtas aanbood,kreeg ik geregeld prijs voorstellen,te belachelijk voor woorden.Kopers willen wel echt ,maar voor de prijs van namaak.Moesten ze een beetje realistischer zijn,dan had namaak geen kans.

En dat geldt voor alle producten.

Internetverkoop is handig,je wint veel tijd...maar wees als koper eens een beetje realistischer.Moet dat nu echt voor een appel en een ei?

Verkopen van namaak loont,ge koopt en tas in Turkije voor 50 euro en verkoopt die voor 150à 200 euro.Zonder problemen en dikwijls voor meer.De tas is nieuw,dus beter dan de echte 2de handse tas denken sommigen.

Die 2 dehandse gaat 100 euro.

Mijn mening hierover is duidelijk geweten.

En zoals inko dat op foto ziet,ziet iedereen dat op foto voor items die hij erg goed kent.

-- Bewerkt door siemenpoes om 4 Jun 2011 11:24 CEST
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Het probleem is dat dit veel meer schade aan de online verkoop toebrengt dan de aankoop van het valse product alleen.

in de volgende zin :

*De kopers kopen in een echte winkel voor een waarde van 50 euro.

*Ze zien "hetzelfde" op internet voor 10 euro

*KOPEN

*eenmaal toegestuurd zien ze dat het fake is

*Dan maar terug naar de echte winkel en aan 50 euro kopen en maar zeggen dat kopen op internet gevaarlijk is

terwijl ze beter eens goed hadden nagedacht en bijvoorbeel het product voor 40 euro hadden gekocht bij een bonafide verkoper.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Eigenlijk moet je de feedback-score omgekeerd interpreteren. Iemand met 20 positieve feedbacks die een geheugenkaartje verkoopt, is waarschijnljk een particulier die dat kaartje in de winkel gekocht heeft, en het nu niet meer nodig heeft. Iemand met 1000 positieve feedbacks die een geheugenkaartje verkoopt, heeft waarschijnlijk een container met namaakspullen gekocht in Hong Kong. De meeste kopers geven feedback na ontvangst, en merken pas later dat er iets mis is met het object. Ik heb al namaak gameboy spelletjes ontvangen van verkopers met 5000 positieve feedbacks. Nu probeer ik "nieuwe" objecten van veelplaatsers te vermijden. En van eBay zelf moet je niet veel hulp of bescherming verwachten; als het maar verkoopscommissie opbrengt !

Bericht 7 van 7
laatste antwoord