annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pay-Pal kosten

Voor zover ik meen te weten mag een verkoper op Ebay die PP aanvaard ter betaling de daaraan verbonden kosten niet doorrekenenen aan de koper maar dat is nu precies wat mij overkomt.

Ik koop een item met "nu kopen", betaal onmiddelijk via PP de aankoopsom + de verzendingskosten en een uur later wordt het geld teruggestort met de mededeling dat ik 0.70€ te weinig heb betaald, zijnde de PP-kosten!

Sommige verkopers buiten Ebay vragen soms ook dergelijke kosten maar het hoogste bedrag aan PP-fee dat ik ooit bij een aankoop in het buitenland moest betalen was slechts 0.36€, deze hier vraagt het dubbele.

In het geval van die aankoop op Ebay gisteren is het probleem tweezijdig: 1) voor zover ik weet is dit in strijd met de Ebay-regels en 2) nergens op de aanbieding wordt er gewag gemaakt van eventuele bijkomende kosten in geval van betaling met PP.

 

Ik heb dus geen zin om dit extra te betalen en ik wil het object dus ook niet meer kopen, dergelijke praktijken neem ik niet, nog nooit heb ik in België bij betaling met PP extra kosten moeten betalen, enkel soms bij aankopen in het buitenland en dat is ook meer uitzondering dan regel!

 

Wat doe ik nu dus het best?

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Pay-Pal kosten

klopt wat je zegt, maar elke verkoper die paypal aanvaard heeft extra kosten, je kunt dit op twee manieren opvullen of je neemt de kosten op U, of je rekent dit door aan de koper. vergeet niet dat men bij elke verkoop tegenwoordig heel wat kosten heeft. Ebay kosten, paypal kosten, enz...  en deze stijgen om de zoveel maanden 😞

 

Rik

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Pay-Pal kosten

In de aanbieding staat duidelijk vermeld dat je een toeslag moet betalen voor gebruik van PAYPAL ,Dat is tegen de regels.

Dus contacteer ebay want die persoon handelt tegen de regelgeving.

Ik zou onmiddellijk een geschil openen ,zodat je geen melding wegens niet betaling ontvangt.

Ik zou ook niet akkoord gaan met een aanvraag tot annulatie ,zodat die de ebaykosten terug krijgt.

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Pay-Pal kosten

welke regels? Staat dit erin. Kun je mij deze dan even aanwijzen?

 

Rik

Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Pay-Pal kosten

Siemenpoes... een geschil openen op grond waarvan want iets dergelijks staat niet in de geschillenlijst?

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Pay-Pal kosten

Neem contact  met CS

Gebruik als zoekterm  BELEID VOOR EXTRA KOSTEN.

Daar staat duidelijk dat het verboden is om extra kosten voor het gebruik van PP aan te rekenen.

Stuur hun een mail met de extra informatie die je op het forum geeft.

Zeker de naam van de verkoper en dat die bij al zijn aanbiedingen clausules zet die tegen het beleid zijn.

Je hebt een bewijs dat je betaalde en een mail dat je een nieuwe factuur kreeg met die PP kosten erbij.

Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Pay-Pal kosten

alee, iets nieuws geleerd... ik heb altijd de PP kosten bijbetaald maar blijkbaar mag dit niet...

 

Rik

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Pay-Pal kosten

Siemenpoes, ik had intussen al telefonisch contact met Ebay en ja, idd is dit tegen de regels, ik moet die aangepaste factuur (met die bijkomende kosten) doorsturen en nadien zullen ze me laten weten hoe ik het verder moet oplossen.

Het bizarre is, dat ik nadat ik de factuur kreeg en de naam van de verkoper zag, die mij bekend voorkwam... volgens mij heeft hij zijn nicknaam veranderd want dit is nu al de derde keer dat ik met deze verkoper problemen heb, de laatste keer was vorig jaar rond deze tijd, kan je je nick op Ebay dan zomaar veranderen want volgens mij was die bij hem toen anders?

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Pay-Pal kosten

Ik heb Cs ook een mail gezonden.

Hopelijk krijg je snel antwoord.

Laat je weten als de zaak is opgelost?

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Pay-Pal kosten

Met deze account is die nog maar 10 maanden op ebay actief.

Dus best mogelijk dat die in verleden een ander account had.

Perfect mogelijk.

Het kan volens ebay ,maar dat maakt het mijden van bepaalde verkopers wel moeilijk.

Ook kopers met teveel aantekeningen van onbetaalde objecten beginnen steeds opnieuw.

Gelukkig zijn de meeste ebay leden correct .

Bericht 10 van 15
laatste antwoord