annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper wil niet verkopen aan mensen met allergie

Ik ben hier niet zo actief, gezien ik meestal al mijn spullen via het account van een vriendin koop, die reeds wat feedback en ervaring heeft op eBay.

Feit is dat ik op verschillende metalen reageer, maar enkel sterling zilver kan dragen of 18K of hoger goud, zonder huidirritatie. Via een vriendin kocht in verschillende 925 gestempelde juwelen op eBay, die meteen groen uitsloegen en waarvan ik een vreselijke uitslag kreeg. Ik ben er mee naar de juwelier gegaan en het bleek geen zilver, maar alpaca te zijn, dat frauduleus gestempeld was. Daarnaast waren sommige hangers verzilved koper. Dat was geen probleem, tot de laag afsleet, maar dat merk je niet meteen en dan heb je de feedback al gegeven.

 

Onlangs zag ik weer een leuke hanger op eBay, die sterling zilver zou moeten zijn. Mijn vriendin heeft even gevraagd of het wel echt sterling zilver was met stempel, voor ze bood en vermeld dat het was voor iemand die allergisch is aan alle andere metalen.


De verkoper reageerde meteen dat hij niet verkocht aan mensen met een allergie, omdat dit teveel gedoe was en blokkeerde mijn vriendin meteen als bieder. Ik weet dat zilver zwart kan worden en zit daar niets mee in. Alleen als het groen wordt,  zit het fout.

Alle sterling zilver hangers die via mijn vriendin haar account gekocht zijn op eBay en dat zijn er in de loop der jaren vele, bleken vals te zijn. Tot nu toe is het niet te vertrouwen. We krabben de zilverlaag er zo af, ondanks de stempel.

 

Vandaar dat mijn vriendin sceptisch is. Ze is al door meerdere oplichters als bieder geblokkeert, omdat ze tenminste durft negatieve feedback te geven en Paypal in te lichten om haar geld terug te krijgen.

 

Nu vraag ik me af: was deze verkoper te vertrouwen? Ik wil deze hanger nog wel kopen via een ander account, maar ben bang dat het weer een oplichter is, want mijn vriendin heeft haar connecties om alles wat ze in handen krijgt te laten testen en dat heeft ze ook laten weten. En als het dus geen zilver is zoals beweerd, geeft ze zonder pardon negatieve feedback en start ze het geschil bij Paypal.

 

Ik vind dat alle kopers zou moesten zijn, omdat eBay dan een veiligere handelsplaats zou worden.

 

Denken jullie dat deze verkoper te vertrouwen is? Mijn vriendin wil gewoon geen sterling zilver meer kopen op eBay, omdat ze er geen vertrouwen meer in heeft.

 

Ik weet dat als ik de hanger omdoe en hij wordt groen en ik krijg uitslag, dat het zeker geen sterling zilver was. Is dat soms de reden waarom de verkoper niet aan mij wil verkopen? Is hij weer een oplichter die bang is om door de mand te vallen?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Verkoper wil niet verkopen aan mensen met allergie

Uw vriendin is wel zeer onderlegd. Weet zij ook dat ze op eBay geschorst wordt als er te vaak wordt geclaimd.

U kunt uw zilver kennelijk beter ergens anders kopen.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen aan mensen met allergie

Zo dikwijls claimt ze niet. Enkel als er iets niet aankomt en ze geraakt er met de verkoper niet uit, zal ze een geschil openen. Krijgt ze allooi aan voor zilver en ze heeft het artikel niet teveel betaald, laat ze het gewoon bij negatieve feedback. Dat lijkt haar nuttiger dan claims. Ook weten andere kopers dan ook dat ze opgelicht kunnen worden. Soms gebeurd het ook dat iets echt zilver lijkt en pas je ankele maanden en herhaald dragen zijn koper prijs geeft en dan.is de positieve al gegeven.Ze kan hier zo namen geven van enkele onbetrouwbare zilverhandelaars. Daar mag je bij bestellen en laten testen.
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen aan mensen met allergie

Ik typ op een pad en dat vlot niet
Bericht 4 van 4
laatste antwoord