annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopers raporteren

Het lukt dus niet om via ebay verkopers te raporteren.


Heb al verschillende manieren geprobeert.

 

Het is dus niet leuk, als je op items bied, wanneer ze bijna gedaan zijn, en de bieding niet hoog is, dat de verkoper deze weghaalt onder de reden dat het niet meer beschikbaar is, en dat de verkoper ze er terug gewoon opzet. Wat is het nut van bieden dan?

 

verkoper: ***

 

Met vriendelijke groeten,

J

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Verkopers raporteren

Zoals u ziet lukt het u ook niet om het via dit bord te doen.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Verkopers raporteren

Ik begrijp de frustratie. Zulke praktijken zouden toch een gepast optreden van eBay mogen kennen als reactie op het misbruiken van het biedingssysteem. (en andere zaken)

Je hebt dan nog 'geluk' dat je niet hebt betaald. Zo heb ik reeds 2 biedingen 'gewonnen', maar eigenlijk 'verloren' doordat de betalingen wel reeds werden doorgevoerd maar de verkoper het pertinent vertikt om te reageren en dus niets meer van zich laat horen!

Tevens worden de artikelen niet eens verzonden naar koper...

Claims werden ingediend, maar het ligt in de lijn vd verwachtingen dat ook dit qua communicatie niets worden zal. Wederom knarsetandend afwachten.

Zulke verkopers zou men de toegang moeten weigeren om nog zaken te doen. Het za ongetwijfeldl al wel eens van toepassing zijn geweest, maar ik ben mij ervan bewust dat het niet evident is om het helemaal uit te sluiten. Ik zou erg tevreden zijn met 'uiterste best' van eBay.

 

Dit alles heeft daarenboven geen enkele zin wanneer daar niets mee gedaan wordt. Dan wordt het gedegradeerd naar 't belangrijkheids niveau van 'toogpraat' en 'onder mekaar wat praten', meer niet.

Ik begrijp dus erg goed hoe het ongeveer voelt, helaas!

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Verkopers raporteren

Reden is heel simpel. Met alle nieuwe regels/veranderingen van afgelopen jaren heeft Ebay ik weet niet hoeveel kopers/verkopers weg gejaagd.

 

Vroeger bood je op Ebay iets aan en werd er fors geboden. Nu bied je aan en wordt er bijna niet meer geboden. Tof om als koper voor € 5 iets te kopen wat € 50 waard is. Stel u eens in de plaats van de verkoper.

 

Is precies wat je nu ziet. Meer en meer verkopers laten Ebay links liggen omdat ze bijna niets meer vekopen. En als ze eens iets verkopen is het aan een prijsje van voor den oorlog. Tel daar Ebay/¨PayPalkosten vanaf en je steeks er geld bij in.

 

We zijn het levende voorbeeld. Wij hebben hier ook jaren op Ebay verkoch. Nu al lang niets meer. Prijzen liggen nergens lager dan op Ebay. De soep is de kool niet meer waard.

 

En de kopers die er nog wel zijn.... We verkochten op het einde nog 1/3de van een paar jaar geleden en hadden 3 maal zo veel problemen. Alles goed om te klagen. Alle bestellingen zowel op als buiten Ebay werden (worden nog steeds) op dezelfde manier afgehandeld. Klachten deden zich bijna uitsluitend voor op Ebay. Komt er dan ook van als je alle macht aan de koper geeft terwijl verkopers nog niets van bescherming hebben.

 

Je maq hier verkopen aan prijzen die veel lager liggen dan ergens anders, van de kleine winst die overblijft mag je veel afstaan via Ebay/PayPalkosten. En dan regelmatig kopers die kortingen vragen, geschil starten wegens object wijkt af van de beschrijving omdat ze een 2dehands object kochten dat niet in nieuwstaat is.

 

We deden vroeger ook veilingen met lage startprijs.. Uiteindelijk mee gestopt. Veilinqen haalden minder dan 1/3de van de nu kopen prijs. Veel bieders die niet betaalden. En nooit zo veel klachten als van kopers die het koopje van het jaar deden en alsnog ontevreden waren. Kan je het al evengoed naar de kringwinkel brengen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord