annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom kijken sommige niet verder?

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130383123491&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

En geen enkele bieder geeft de volgende zoekwoorden in een zoekmachine? Microscope 45x (van de afbeelding).

Dit apparaatje wordt VERKOCHT voor minder dan €4.00 (gratis verzendingskosten). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

och, zo zijn er nog veel van die zakens,

je kan nieuwe dinky toys autootjes kopen van edition Atlas voor 5 euro maar en toch zijn er die exact dezelfde autootjes vekopen voor 30 en 40 euro !

bedrog dus!

maar dat is eigenlijk de verantwoordelijkheid van de koper.

inderdaad als je iets wil kopen dan ga je googelen en prijsvergelijken.

helaas dus, een voorbeeld van malafide verkopers (tenzij ze het niet weten maar dat betwijfel ik)

Ik volg veel veilingen (in zalen) en daar is het net hetzelfde. Zal een voorbeeldje geven. Nieuwe tiffanylamp kost in de winkel maar 125 euro en werd geveild voor 240 euro.

Er is zo'n periode aan de gang van fonte figuren en speelgoed, het is precies antiek maar eigenlijk is het namaak uit China. bvb zo'n coca cola hoofd in gietijzer, zo'n varkentje spaarpot in gietijzer, kan je kopen bij een Hollander die dat importeerd. Varkentje kost 5 euro. Word verkocht in curiosawinkel voor een 11 a 12 euro. Je vind diezelfde op rommelmarkten voor 25 euro en meer. Word verkocht als antiek !!!!

Zo'n ja knikkertje neger spaarpot net hetzelfde verhaal, je zal al hard mogen zoeken om een authentieke te vinden, ze worden namgemaakt en kosten veel te duur.

allees, tot later eens.

(articcynda zal hier vast weer een belachelijke opmerking nalaten) ,-)
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

helaas dus, een voorbeeld van malafide verkopers

bedrog dus

Dit moet je me toch eens uitleggen ...

Mensen kopen een microscoop of een miniatuurauto aan voor prijs A en trachten het te verkopen voor prijs B.

(ik heb het NIET over namaak gewild voor antiek verkopen )

Als de marge keurig officieel wordt aangegeven, verneem ik graag wat zij anders doen dan jij en ik ...

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

@wineklcentrum: wees gerust, hij geraakt voorlopig nog steeds niet verder dan steeds weer idiote uitspraken in het forum "verkopen"

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Hangt er van af hoe je het bekijkt vandaar ik zeg dat je als koper verantwoordelijk bent.

Je moet weten wat je koopt en goed informeren.

Je hebt gelijk in je aan en verkoop theorie. Maar als verkoper zou ik toch voorzichtiger zijn want je hebt dus gauw de naam van "malafide".

Ja, misschien is dit wel terrecht die verkoopprijs, misschien onterecht, wie zal het zeggen?
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Ja, misschien is dit wel terrecht die verkoopprijs, misschien onterecht, wie zal het zeggen?

Het is de koper die het zal zeggen :hij bied immers een bepaald bedrag voor het item ,hij bepaald zo de prijs.

Het enig dat de verkoper kan doen is een minimumprijs bepalen ,het item goed beschrijven met verzendkosten en dan wachten.

Als er een akkoord is dan is de verkoopprijs terecht...
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Zeker juist, Quasi ...

Het is allemaal een kwestie van perceptie.

Neem nu de herrie die soms ontstaat rond aangerekende verzendingskosten.

In een recent draadje - sorry, ben te lui om het op te zoeken, 't is weekend ..:-p.. - maakte iemand die een veiling had gewonnen voor 1 eur kabaal omdat hij maar liefst DRIE euro verzendingskosten moest betalen : schande alom, weigering om te betalen, ging zelfs een staartje krijgen !

Als een item voor 50 eur verkocht wordt, is drie euro verzendingskost plots heel normaal, al zijn de kosten en moeite van inpakken en verzenden gelijk, en kan de kost zelfs al gedeeltelijk zijn ingerekend in de 50 eur, wat in de 1 eur moeilijk kan.

Het wordt helemaal te gek als je er nog een nulletje achterzet.

Zo heb ik een tijdje camera's verkocht op ebay: prijs tussen de 400 en 600 eur.

Gevraagde verzendingskosten: 15 eur.

Kostprijs van de verzending: doosje en verpakking 1 eur, taxipostkost toen omstreeks 5 eur (ik laat eventjes de btw ertussenuit).

Extra winst in the pocket: 9 eur, buiten de reeds ruime winst op de camera's.

Denk je dat er een hond zelfs maar zachtjes heeft gegromd ?

Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Het omgekeerde kan ook waar zijn .

Heb al meegemaakt dat een verkoper een item verkocht met verzendkosten 7€ .Zelf kende ik het item en het gewicht had 8,9€ nodig verzending .
Ik stelde dus de vraag aan de verkoper of het item compleet was en of hij het gewicht na kon kijken.De verkoper merkte dus dat hij een foutje maakte (moest dus 8,9€ zijn zoals ik dacht).
Als winnaar betaalde ik dus 8,9€ verzend.De eindprijs ,mét 8,9€ verzend ,lag immers beneden mijn persoonlijk maximumbod.
Verkoper zéér blij en verzorgt de verpakking extra en zorgt voor snelle verzending.
Ik natuurlijk ook zéér blij ;boek in uitstekende staat ,snel bezorgt en uitstekend ingepakt en minder betaald dan mijn maximumbod (de staat van het boek was zelfs een hoger maximumbod waardig).
Mooi moment daarna natuurlijk om fb uit te wisselen.

De prijs is immers wat de koper en verkoper overeenkomen.
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Ik heb een set messen verkocht, 49 euro en heb naar Frankrijk verstuurd standaard 9 euro. Maar gezien de messen eigenlijk een veel duurdere waarde hebben heb ik uit eigen zak aangetekend verstuurd, + 5,60 met zekerheid indien het niet geleverd word dat de messen terug naar mij gestuurd worden.

Ik moest dit niet doen maar heb hier een mooie winst op en wou nu toch geen risico lopen dat de messen ergens verdwijnen onderweg.

Dus, als verkoper maak je keuzes, overweeg je, neem je risico's of speel je op safe.

Johan
Bericht 9 van 11
laatste antwoord

En voor sommige eBay koper gaat het batterijbunnietje verder en verder:

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150440017601&ssPageName=ADME:B:SS:BE:1123 -----

-----

Bericht 10 van 11
laatste antwoord