Had in de week een veiling gewonnen van een oude fles wijn aan een zacht prijsje, en omdat de verkoper vlakbij mij thuis woonde contacteerde ik hem om een afspraak te maken om de fles af te halen. Eerst kreeg ik geen reactie, maar na de derde mail een paar dagen later, kreeg ik een reactie van de verkoper dat hij helemaal geen fles wijn heeft aangeboden op ebay. Iemand zou zijn account gekraakt hebben, en hij heeft geen toegang meer tot ebay beweerde hij.
Doch reageert hij op mails die langs ebay verzonden zijn, in het berichtensysteem van ebay. Nu weet ik dat als je gewoon op antwoorden klikt in je mailprogramma, dat je buiten ebay ook met elkaar kunt communiceren. Maar deze meneer reageert dus binnen het mailsysteem van ebay, en zegt dat hij niet meer op zijn ebay account kan. Rare zaak dus.
Ik had de fles wijn gelukkig nog niet betaald, daar ik ze toch zou gaan afhalen, en dan betalen bij afhaling. Maar de verkoop zal dus meer dan waarschijnlijk toch niet doorgaan. Ik vermoed dat de verkoper de verkoopprijs wat te laag vind, en dan dit 'verhaal' er bij verzint, maar veel kan ik er toch niet tegen doen denk ik.
Maar hoe zit het nu met het feedbacksysteem van ebay? Als ik het object niet krijg, en dus ook niet kan betalen en geen feedback geven, kan ik dan nog negatieve feedback krijgen van deze verkoper?