Zo, de zaak is gesloten, zoals ik al verwacht had is het slecht afgelopen. Vanmorgen stond de 20 euro natuurlijk niet op mijn rekening. Een laatste bezoek aan de post leverde niets op. Zij beweren dat het de schuld van de post niet kan zijn en als de tegenpartij dat beweert, dat ze dan maar klacht moet indienen. Daar ben ik natuurlijk niet mee geholpen. Ze vroegen nog eens of ik die 20,04 euro wilde betalen, dat was de enige mogelijkheid om de pakjes te ontvangen. Ik heb de pakjes dus geweigerd. Nu worden ze aan de dienst "onbestelbaar" overgemaakt. Daar worden ze geopend om te zien of er een adres inzit (dat weet ik wel zeker van niet). Indien ja, naar dat adres gestuurd. Indien neen, opgeslagen in Brussel, tot in de eeuwigheid. Dan heb ik op ebay de geschillen gesloten met een afsluitend commentaar en vervolgens voor de 7 objecten negatieve feedback gegeven. Het is nog maar de tweede keer dat ik zoiets doe en ik voel me er heel slecht bij, maar ik vind niet dat ik over me heen moet laten lopen... een koper heeft toch het recht zijn aankoop te ontvangen wanneer hij betaald heeft, dat is toch wel essentieel. Ondertussen heeft ze al vervolgcommentaar gegeven en ik weer vervolgcommentaar daarop, maar nu is het hopelijk gedaan. Ik hoop dat ik de zaak nu kan laten rusten, er is verdorie veel tijd en energie in gekropen.
Twee punten helpen mij om het te relativeren : ten eerste, er zitten hier op het forum mensen die wel voor veel grotere bedragen opgelicht zijn dan ik met mijn 19,50 euro ; en ten tweede, ik heb al die jaren al zoveel goede zaakjes gedaan op ebay dat ik al véél meer dan dat bedrag uitgespaard heb. De balans is dus zeker nog positief. Maar zoiets moet niet teveel gebeuren natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je er meteen mee kapt als dat je eerste ervaring op ebay zou zijn.
Bedankt aan iedereen die mee gediscussieerd heeft en misschien tot later!