annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

adres verkoper

Als ik iets heb gekocht, hoe krijg ik dan volledige naam, adres en telefoonnummer van de verkoper te zien ?

Bericht 1 van 35
laatste antwoord
34 ANTWOORDEN 34

adres verkoper

Bij zakelijke verkopers staat het adres in elke aanbieding.



m.
Bericht 2 van 35
laatste antwoord

adres verkoper

Bij zakelijke verkopers zie je dat normaal staan bij de bestellingsgegevens, bij particuliere verkopers loopt het nogal eens mis.. vind je die gegevens niet, dan zal je er naar moeten vragen.

Bericht 3 van 35
laatste antwoord

adres verkoper


Bij particuliere verkopers loopt het nogal eens mis.. vind je die gegevens niet, dan zal je er naar moeten vragen.



 


Moet ik daarvoor de klantendienst contacteren ?

Bericht 4 van 35
laatste antwoord

adres verkoper


Moet ik daarvoor de klantendienst contacteren ?


Nee, de verkoper zelf!

Bericht 5 van 35
laatste antwoord

adres verkoper

Iedere koper staat toch geregistreerd op ebay met zijn adres?


Bij een aankoop krijg je een mail met de bevestiging van je aankoop en daar staat normaal gezien het adres toch in vermeld?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 35
laatste antwoord

adres verkoper


Iedere koper staat toch geregistreerd op ebay met zijn adres?


Bij een aankoop krijg je een mail met de bevestiging van je aankoop en daar staat normaal gezien het adres toch in vermeld?



Nee hoor, in het beste geval staat er een naam, de laatste tijd zelfs niet eens meer een rekeningnummer, waar je dan ook nog zelf moet om vragen... en dat heb ik de laatste tijd al meermaals voorgehad, zowel bij zakelijke als bij particuliere verkopers.

Bericht 7 van 35
laatste antwoord

adres verkoper

forumgutspiller_be
Community-lid

Weer de zoveelste truc van Ebay.


Als je bij zakelijke verkopers hun aanbiedingen bij "betalingen" kijkt staat daar enkel nog PayPal en betalen bij afhalen. Om te zien of een verkoper ook een overschrijving aanvaardt, moet een koper al op het 2de tabblad "verzending en betaling" klikken. Bij particuliere verkopers wordt "overschrijving" wel weergegeven. Als zakelijke verkoper wordt PayPal niet alleen door ons strot geramd, Ebay doet er blijkbaar ook nog alles aan om kopers via deze weg te laten betalen.


Ik ben er zeker van dat ze hier ergens met iets aan het experimenteren zijn. Onlangs werd dagen aan een stuk alles tot het laatste item met PayPal betaald. Nu heb ik al in geen dagen geen PayPal betaling ontvangen. En zo is het de laatste tijd dikwijls. Op sommige momenten lijkt het of kopers enkel en alleen via PayPal kunnen betalen en dat andere betalingsmethoden op non-actief gezet worden.

Bericht 8 van 35
laatste antwoord

adres verkoper

Het lijkt er idd op dat Ebay iedereen stilaan wil verplichten om PP te gebruiken, niettegenstaande dat tegen onze wet indruist!


Als het zo verder gaat gooi ik het over een andere boeg... als ik bij een aankoop niet meer  spontaan van de verkoper de nodige betaalgegevens krijg (naam + adres + rekeningnummer) betaal ik gewoonweg niet meer tot ik die gegevens krijg!


Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper die gegevens aan de koper door te sturen, het is niet de taak van de koper om daarnaar te vragen... als straks iedereen zo gaat beginnen!!


Ik heb al veel zin om hiermee eens naar de krant te stappen... benieuwd hoe Ebay dan zal reageren!


Of denken ze daar bij Ebay mss dat heel de wereld America is?

-- Bewerkt door walesha om 1 Apr 2012 14:55 CEST
Bericht 9 van 35
laatste antwoord

adres verkoper

forumgutspiller_be
Community-lid

Als de verkoper zijn instelling correct gezet heeft is het nochtans heel simpel. Naast uw object klikken op NU BETALEN. Aanduiden dat je wil betalen met overschrijving en dan zouden in het volgende scherm alle nodige gegevens moeten getoond worden.


Het omgekeerde kan je trouwens ook hebben. Ik heb een koper die al 3 keer de betaalgegevens gevraagd heeft. Ik heb die naast het Ebayfactuur en mijn standaardmail met betaalgegevens, eveneens 2 berichten via het interne mailsysteem gestuurd en die worden niet gelezen. Dan maar rechtstreeks op het mailadres van de koper gemaild en dat bestaat niet. Als ik bel naar het gsm nummer kom ik op het automatisch antwoordapparaat terecht. Reeds 2 berichten ingesproken zonder resultaat.


Morgen open ik een geschil om mijn verkoopcommissie te recupereren. Sorry, maar ik kan er niet aan doen dat die koper verkeerde gegevens opgeeft. God weet of het adres wel correct is. Ik betaal zo al genoeg verkoopscommissies.

Bericht 10 van 35
laatste antwoord