op 26-11-2011 22:55
hey ik wil iets kopen maar er staat nog 4 dagen en 2u.
kan ik dat meteen kopen of moet ik wachten tot ik het heb gewonnen?
op 27-11-2011 10:02
Als het een veilign is zal u moeten wachten, als het een nu-kopen object is dan wordt de verkoop direct afgehandeld.
op 27-11-2011 12:45
ja het is een veiling, Maar na hoeveel dagen kan ik iets kopen op een veiling als ik het heb gewonnen ? En hoelang duurt het als ik iets heb betaalt voor dat het aankomt.? mvg
op 27-11-2011 12:52
Als je de hoogste bieder bent, koop je het object op het moment dat de veiling eindigt. Daarna moet je zo vlug mogelijk betalen, wanneer de verkoper de betaling ontvangen heeft, zal die je aankoop ook zo vlug mogelijk versturen. Hou er wel rekening mee dat de post niet werkt in weekend, en dat aankopen uit het buitenland lang onderweg kunnen zijn.
op 27-11-2011 13:39
maar kan ik ook bv een veiling verloopt op 1dag en 2u en de volgende om 2 dagen en 2u..kan ik dan wachten tot ik de tweede veiling ook gewonnen heb en dan in een keer samen betalen?
want ik heb geen visa card een vriend van mijn vader anders moet ik die 2 keren achter elkaar storen om die kaart te geven van hem.?
op 27-11-2011 15:20
Ja natuurlijk kan je wachten, als er niet te veel tijd is tussen 2 veilingen, na de eerste veiling kan je best de verkoper een mailtje sturen om te zeggen dat je van plan bent om te bieden op een andere veiling, en dat je de twee objecten in één keer zal betalen, voor de verkoper is het ook handiger om alles samen op te sturen, en misschen kost de verzending dan ook iets minder.
op 27-11-2011 16:24
op 28-11-2011 10:19
Als je op meerdere aanbiedingen van de zelfde verkoper wil bieden met een verschillende afloopdatum, wordt er wel een beetje fair-play verwacht.
Stel dat je de eerste veiling wint en de tweede loopt pas een paar dagen later af, neem dan onmiddellijk contact op met de verkoper, geen enkele serieuse verkoper zal in dat geval weigeren om een paar dagen te wachten tot de tweede veiling is afgelopen.
Communicatie is de rode draad voor vlotte transacties.