annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

privé-aanbieding - identiteit bieders beschermd

Ik ben overboden door een koper "privé-aanbieding - identiteit bieders beschermd" - wat betekent dat eigenlijk ? Kan dat niet de originele verkoper zijn die daar achter schuilt ? ?:|
Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

ik heb net ook geboden op een kledingstuk met "identiteit bieder anoniem".
ik heb ook de indruk dat hier de prijs opgedreven werd ahv een 2de account verkoper.
Een half uur voor afloop werd ik overboden, 4 minuten voor afloop : bodintrekking, wegens verkeerd geboden bedrag ?
tja, de les die ik hieruit trek: ofwel op anonieme veilingen niet meer bieden, ofwel bieden op het laatste moment
Bericht 11 van 31
laatste antwoord

gewoon je maximumbedrag zelf bepalen .
Hiervan de verzendkosten aftrekken = snipebedrag.
Dit bedrag delen door 4 = biedbedrag.
Bericht 12 van 31
laatste antwoord

Hou er rekening mee om welk item het gaat, als het een 'identiteit kopers beschermd' veiling is voor een dagdagelijks product dan kan dit inderdaad verdacht zijn.

Als het gaat over een item waarvan de verkoper kan vermoeden dat de bieders liever niet hebben dat ze gekend zijn als geinteresseerden voor dergelijk item, dan is het weer normaal. Als u bv uw sm pakje dat te klein geworden is gaat verkopen zou ik aanraden om een prive veiling te nemen.

Dan heb je nog de verzamelrubriek, voor sommige verzamelstukken is er een wereldje waar iedereen iedereen kent (van beurzen ed), die hebben dikwijls een ongeschreven code dat ze niet tegen elkaar opbieden, dan is een priveveiling natuurlijk ook aangewezen, de verzamelrubriek bierglazen is dergelijk voorbeeld (voor de betere stukken dan toch) Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photobucket

Bericht 13 van 31
laatste antwoord

Verzamelaars : ongeschreven code ?
Van sommige verzamelstukken weten verzamelaars al wie dat de hoogste prijs wil betalen én kennen ze de prijs al door eerdere gelijkaardige veilingen .Zij bieden of volgen dan niet en de verkoopprijs blijft laag .De echte aanvallen vallen dan meestal in het laatste uur met als einde snipers.
Bericht 14 van 31
laatste antwoord

De aanwezigheid van andere bekende verzamelaars ,die meestal een hoge fb hebben ,op een veiling heeft natuurlijk ook zijn voordelen .Het schept vertrouwen .
Een prive-veiling mist natuurlijk wel het voordeel van betrouwbaarheid .
Bericht 15 van 31
laatste antwoord

Om bij het voorbeeld van de bierglazen te blijven, ga eens kijken in deze rubriek wat sommige stukken halen, met prive veiling en nog een tijd voor afloop veiling. In de veronderstelling dat er speciallekes opstaan natuurlijk, ik heb het hier niet over de stukken van een paar eur. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photobucket

Bericht 16 van 31
laatste antwoord

Om te "foefelen" heb je niet meteen priveveilingen nodig.
Kijk maar op de volgende link,die staan niet prive.
http://cgi6.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewBidItems&userid=heidijel&sort=3&page=1&rows=25&completed=1&all=1
Bericht 17 van 31
laatste antwoord

fobe55, bij verzamelobjecten bieden dikwijls enkele verzamelaars op elkaars artikelen. Een buitenstaander kan de indruk hebben dat er een afspraak is (en misschien is er soms een afspraak) doch koper en verkoper zijn verzamelaars met verschillende account en geen foefelaars.

Weer eens bewijst dit draadje dat bieden op eBay niks is voor domme blondjes, dikwijls heb ik wel de indruk dat 'de club van domme blondjes' de prijzen opdrijft. En toch blijven we allen op eBay tot eBay zink want waar is het gezelliger dan op een zinkend platform vol met domme blondjes?

There Is Safety In Numbers________

Koop Geen Kat In Een Zak________

Bericht 18 van 31
laatste antwoord

Bij verzamelstukken weet je soms op voorhand wie er gaat bieden ,je leert na enkele biedingen dat dezelfde personen terugkomen .Vermits ook zij tegen elkaar opbieden zijn het verschillende accounts .
Soms kan je zelfs voorspellen wie gaat proberen te snipen en met ongeveer welk bedrag .Je weet ook soms bij welk bedrag sommige tegenbieders twijfelen ,als ze niet twijfelen weet je ook dat dit de prijs van het item enorm zal opdrijven.
Bericht 19 van 31
laatste antwoord

Stel dat de bieder wel degelijk een verzamelaar is.Dan is het toch wel heel vreemd dat die enkel maar bij 1 verkoper gaat bieden.
Bericht 20 van 31
laatste antwoord