annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eventuele fraude melding

johndoe0494
Community-lid

hallo,

ik kocht van de week een skibril en bied op een andere.
ik schrijf geld over de paypal rekening maar dit duurt enige dagen. de verkoper is er mee akkoord dat hij even geduld heeft.
ondertussen zie ik dat beide brillen door de zelfde "zaakvoerder" worden verkocht.
tel klopt niet van de ene bril.
hij stuurt mij gegevens van bank door en ik probeer over te schrijven naar zijn "firma"
deze bestaat niet want de nummers kloppen niet van de bank. er kan eventueel wel een cheque op naam worden verstuurd.

ik schrijf hem dus vandaag een mail naar mijn gekocht artikel, onderstussen bestaat deze persoon niet meer en heeft zich ingeschreven onder andere naam!

waar en wie moet ik contacteren van ebay om deze "oplichter" bekent te maken want er zijn teveel dingen die niet kloppen.

ik kan alle mails en gegevens door sturen die zijn verstuurd

wie helpt mij

mail eventueel naar johndoe0494 dat is mijn alias op ebay


dank u

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Hallo,

ik ben eens gaan zien naar uw recente biedingen en zie dat u een bril kocht bij meer dan 12000 feedbacks, 100%-status en slechts 1 negatieve op meer dan 4300 op jaarbasis...
De meeste verkopers die ik hier lees zouden een gat in de lucht springen als ze dit zouden verkunnen verwezenlijken!

Je kocht je artikel de 20e en je zegt zelf dat het enige dagen zou duren vooraleer je geld op je Paypal zou staan en je aldus nog niet betaalde... we zijn nu om precies te zijn 0h21 op de 22e...
Is het dan niet wat vroeg te oordelen dat deze verkoper een bedrieger is?
Op welke basis verantwoord je deze uitspraak?

Dat hij meerdere accounts zou hebben waarmee hij verkoopt, kan goed mogezijn, maar ook dit is nog geen uitsluitsel.
Dat het twee verschillende telefoonnummers zijn, kan enerzijds perfect mogelijk zijn: aan de ene account kan toch een vast telefoonnummer gelinkt zijn en aan het andere een GSM-nummer bvb?
MAAR... het kan evengoed zijn dat jij je vergist en het wel degelijk verschillende mensn zijn.

Wat het rekeningnummer betreft, ben je eigenlijk wel zeker dat er een fout is???
Ik zie dat je pas beginnend bent op ebay... zou het dan ook niet kunnen dat je iets fout deed bij het inbrengen van het IBAN-nummer???
Je krijgt bvb van velen het IBAN-nr in één rijtje aangeboden, terwijl ik hier thuis zie dat ik - als ik ze klakkeloos overneem, dit ook niet aanvaard wordt.
Als ik ze daarna in blokjes van 4 inbreng met telkens een spatie tussen, is het geen probleem meer...

hughwitte
Community-lid

Indien u een eBay-lid tegenkomt waarvan u denkt dat deze valse contactgegevens in zijn of haar account heeft opgegeven, meld deze overtredingen dan door de link Customer Support onder aan deze pagina te gebruiken:

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/identity-false.html

Een vraag stellen