annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Allen klacht neerleggen bij het ECC om de wanpraktijken hier te stoppen

Enkele weken geleden meldde ik bij het ECC dat eBay er weinig aan doet om zijn kopers te beschermen tegen de terreur van hun grote verkopers, die hier naar willekeur kunnen handelen en zonder sanctie de regels van het beleid kunnen overtreden.
Een bepaalde Duitse verkoper maakt er een sport van om mensen die hij opgelicht heeft als niet betalende bieder te melden, ten onrechte, als ze hem negatieve feedback geven. Hij gaat zelfs zover dat hij mensen openlijk van misdrijven beschuldigd en met processen dreigt in de feedback.
Deze verkoper kan die zomaar doen, met medeweten van eBay. Persoonlijk vind ik dat er over en dat de kopersbescherming op deze site te wensen over laat. Wie geen paypal heeft, kan perfect opgelicht worden en eBay kan doen alsof zijn neus bloedt.

Dit is het antwoord op de mail die ik stuurde, met andere woorden: we moeten allemaal mails beginnen sturen:

Geachte mevrouw XXX,

Onze excuses voor deze late reactie. Wij hebben een achterstand bij de behandeling van onze dossiers.

Ik heb uw mail gelezen. Wij nemen akte van deze feiten.

Zoals U waarschijnlijk wel weet, zijn wij enkel bevoegd om minnelijk naar oplossingen te zoeken bij specifieke geschillen tussen een consument en een handelaar die zich in verschillende lidstaten van de EU bevinden. Gezien het hier om een algemene aanklacht gaat, zullen wij voorlopig niets ondernemen. Indien er echter meerdere gelijkaardige problemen gemeld worden, zullen wij niet nalaten eBay daarover aan te spreken.

Indien U meent opgelicht te zijn via het internet, kan U steeds een klacht indienen via www.ecops.be.

In de hoop U te hebben geholpen,

Met vriendelijke groeten,

Ellen Lefevre
Legal Adviser

U kan mailen op het e-mail adres: info@eccbelgie.be

Het wordt hoog tijd dat eBay op zijn verantwoordelijkheden gewezen wordt en ophoudt bepaalde mensen het hand boven het hoofd te houden. Daarnaast vind ik het onfair dat gebruikersnamen van oplichters hier gecensureerd worden. Het is duidelijk wie hier beschermd wordt.
Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

eBay is fun.
Bericht 11 van 25
laatste antwoord

Ik ben nu ook het slachtoffer van eBay.
Bij PayPal heb ik een claim gewonnen omdat ze me een nepartikel hebben toegestuurd maar bij eBay zit ik met een geschil voor onbetaald object voor datzelfde artikel.
Dus BETAALD... NEPARTIKEL ONTVANGEN... CLAIM GESTART... CLAIM GEWONNEN & TERUGBETAALD... VERKOPER START GESCHIL VOOR ONBETAALD OBJECT!... IK GEKLOOT & EBAY DOET ALSOF HAAR NEUS BLOEDT.
eBay wil deze niet verwijderen en beroept zich op het feit dat ze niet tussenkomt bij het verkoopproces. Nee hoor dat doet ze niet... hier word duidelijk de corrupte verkoper beschermt. Spijtig.
Bericht 12 van 25
laatste antwoord

Zoals U waarschijnlijk wel weet, zijn wij enkel bevoegd om minnelijk naar oplossingen te zoeken bij specifieke geschillen tussen een consument en een handelaar die zich in verschillende lidstaten van de EU bevinden. Gezien het hier om een algemene aanklacht gaat, zullen wij voorlopig niets ondernemen. Indien er echter meerdere gelijkaardige problemen gemeld worden, zullen wij niet nalaten eBay daarover aan te spreken.

Indien U meent opgelicht te zijn via het internet, kan U steeds een klacht indienen via www.ecops.be
Bericht 13 van 25
laatste antwoord

@kozzman: zulke verkopers heb je hier meer en meer. Familie maakte het onlangs ook nog mee. Als je bewijs van betaling hebt, dus de bevestingingsmail van je paypalbetaling, moet je die naar eBay doorzenden. Misschien kunnen ze dan een onterechte aanmaning voor een niet betaald object ongedaan maken. Bij mijn familielid hebben ze dat gedaan. We hebben ook de paypal claim gewonnen en de negatieve feedback ondanks de dreigingen van de verkoper niet ingetrokken. Helaas laat eBay dit soort praktijken ongestraft toe. Deze verkoper heeft mijn familielid onlangs nog brutaal bedreigd en gestalkt, maar eBay doet er niets aan. Ook niet nadat we de mail doorstuurde, waarin de verkoper ons 5 euro aanbood voor een feedbackintrekking. We gingen hier niet op in en hij begon ons hierna te bedreigen.
Resultaat: mijn familielid is doodsbang geworden en wenst nooit nog zaken op eBay te doen. Ze snappen niet dat ze in hun eigen voet schieten.
Bericht 14 van 25
laatste antwoord

Deze verkoper heeft mijn familielid onlangs nog brutaal bedreigd en gestalkt, maar eBay doet er niets aan. Ook niet nadat we de mail doorstuurde, waarin de verkoper ons 5 euro aanbood voor een feedbackintrekking. We gingen hier niet op in en hij begon ons hierna te bedreigen.
Resultaat: mijn familielid is doodsbang geworden en wenst nooit nog zaken op eBay te doen. Ze snappen niet dat ze in hun eigen voet schieten.

Klacht indienen bij de Federale Politie voor bedreigingen zoals fysiek geweld.
Bericht 15 van 25
laatste antwoord

Met fysiek geweld dreigt de verkoper niet, wel met rechtzaken, terwijl hij alle beroep tegen de paypalclaim verloren heeft, omdat hij daadwerkelijk geen bewijs heeft van verzending van het niet aangekomen item, alhoewel hij bij hoog en bij laag blijft beweren van wel.

Hij heeft wel een andere aankoop die hetzelfde familielid ooit bij hem deed, verzonden, een maand na betaling en met afwijkende inhoud. Ook die claim heeft hij toen verloren.

Ondertussen heeft paypal zijn dreigfacturen wel geannuleerd, maar leuk is anders.
Bericht 16 van 25
laatste antwoord

maar leuk is anders.
Daar kan ik mee leven.
Brutaal dreigen met om het eender wat,
het blijft bedreigen.
Bericht 17 van 25
laatste antwoord

Die dat dreigen doen niks, je moet meer oppassen met die die niet dreigen maar direct tot de actie overgaan... oud spreekwoord : blaffende honden bijten niet. Billywear
Billywear
Bericht 18 van 25
laatste antwoord

blaffende honden bijten niet.

Mooi gezegd, billy B-)
cave_canem
Bericht 19 van 25
laatste antwoord

BEN OOK SLACHTOFFER VAN EBAY EN PAYPALL.
WINSTBEJAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bericht 20 van 25
laatste antwoord