annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay is oppermachtig

Hallo

Ik verkoop al jaren regelmatig op Ebay zonder al te veel problemen . Ik heb een tijd een winkel gehad , en daarvoor een zakelijk account genomen omdat het anders allemaal veel te duur is .
Nu heb ik alles wat afgebouwd en wil ik terug naar mijn particulier account overstappen , maar Ebay weigert dit , zegt dat het niet kan .
DIT ONDANKS HET FEIT DAT OP DE WEBPAGINA VOOR HET AANPASSEN VAN JE ACCOUNT DUIDELIJK EN ONDUBBELZINNIG VERMELD WORDT DAT JE je ACCOUNT TEN ALLEN TIJDE TERUG KAN AANPASSEN

Mail ik hiervoor naar Ebay , dan krijg ik een lakoniek sorry , het gaat niet . Foutje in onze website , we gaan dat aanpassen , als je terug een particulier account wil , open dan maar een nieuw .

Nu interesseert het me niet zoveel meer , ik ben aan't overschakelen naar andere veilingsites welke een stuk goedkoper en verkoopsvriendelijker zijn dan Ebay , maar het gaat me om het principe.

Kan ik hier iets tegen doen ?

Mvg , Willy
Bericht 1 van 32
laatste antwoord
31 ANTWOORDEN 31

Ebay is oppermachtig

Ik heb antwoord gegeven op uw vraag in posting #5.

Hier nog een keer dan:

Ik heb nog niet zo lang geleden mijn zakelijk account omgezet naar een privé account. Zonder enig probleem.

Om uw accounttype te wijzigen van zakelijk naar particulier:
1. Ga naar Mijn eBay.
2. Klik op de link Bedrijfsgegevens onder de hoofding Mijn account.
3. Klik op de link Bewerken naast Accounttype.
4. Selecteer de optie Particuliere account op de pagina Accounttype wijzigen en klik vervolgens op Doorgaan.

Daarna volgen instructies wat u verder nog moet doen.

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 11 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

u beseft toch dat u nog grotere risico's loopt dan de frauderende zelfstandige verkoper die zich hier inschrijft als particulier om zo ietske in't 'zwart' te kunnen slijten?

Ik zal dit maar niet als belediging opvatten maar het is wel een heel grove belediging.

Bericht 12 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

@joaquin-antique: ik zie echt niet waar hier een belediging zou zitten hoor.

- een frauderende zelfstandige die zich inschrijft als particulier om in te zwart te kunnen verkopen?
Als hij die verkopen (ondanks dat het "handelswaar" is) niet aan geeft in zijn verplichte BTW-aangiftes en belastingsaangifte, is dit dan zo correct???
- ik schrijf nergens dat een zelfstandige verkoper geen particuliere verkopen (uit eigen patrimonium) mag doen hé?
- een particulier die geen BTW-nummer heeft en dus ook geen aangiftes doet, ontwijkt zijn BTW-verplichtingen door bij ebay facturen te ontvangen die BTW-vrij zijn en dit is mijns inziens niet de correcte handelswijze en zal nog meer risico's in houden dan alle andere "risicovolle" werkwijzen op eBay en/of andere sites

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 13 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

@ mcoveliers: het is toch belangrijk dat andere verkopers correcte informatie krijgen? Als er foute informatie vermeld staat, is het toch belangrijk dat die gecorrigeerd wordt dacht ik?

Bericht 14 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Zolang eBay op elke veilingpagina bij elk object dat ik aanbied mijn hele hebben en houden vermeldt zodat de hele wereld het kan zien blijf ik een zakelijke verkoper die als "particulier" staat ingeschreven.
Ik vind dat alleen daadwerkelijke kopers hoeven weten wie ik ben en waar ik woon en mijn BTW nummer hoeven te zien. Er is intussen al veel te veel ellende met identiteits diefstal en bovendien heb ik soms heel dure dingen op eBay staan en inbrekers en ander soort criminelen slapen niet.
Better safe than sorry.

Jij doet het voorkomen dat elke zelfstandige die zich als particulier inschrijft dit doet om in 't zwart te kunnen verkopen en je noemt zo'n verkoper ook al meteen een frauderende zelfstandige. Dat vind ik dus beledigend.

Bericht 15 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Dat was dan zeker niet de bedoeling! Sorry.

Nogmaals: de frauderende verkoper is voor mij diegene die bewust als particulier ingeschreven staat om zijn verkopen niet te hoeven inboeken in zijn boekhouding

Bericht 16 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Ik heb antwoord gegeven op uw vraag in posting #5.

Hier nog een keer dan:

Ik heb nog niet zo lang geleden mijn zakelijk account omgezet naar een privé account. Zonder enig probleem.

Om uw accounttype te wijzigen van zakelijk naar particulier:
1. Ga naar Mijn eBay.
2. Klik op de link Bedrijfsgegevens onder de hoofding Mijn account.
3. Klik op de link Bewerken naast Accounttype.
4. Selecteer de optie Particuliere account op de pagina Accounttype wijzigen en klik vervolgens op Doorgaan.

Daarna volgen instructies wat u verder nog moet doen.

Dat doe ik dus en dan krijg ik een melding van Ebay dat zij mijn account niet kunnen terugzetten .
Neem ik dan contact op met de helpdesk , dan zegt men daar hetzelfde : gaat niet , maak dan maar een nieuw account
???????
Bericht 17 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Dat is heel raar.
Geven ze ook een reden op waarom dat niet zou gaan?
Misschien had u net te maken met een lui of onwelwillend persoon van de klantendienst.

Als ik u was zou ik daarover telefonisch contact met de klantendienst opnemen en het geval voorleggen en u niet laten afpoeieren door zo'n robot-achtige klantendienst medewerker zoals b.v. "Zander Tuinman". 🙂
Succes!

Bericht 18 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Misschien is er de laatste weken toch wat aan het veranderen met die particuliere en zakelijke accounts.

Dit zegt de Franstalige Belgische hulppagina nu, en dit ligt in lijn met wat CS aan de OP meedeelde:

"Une fois que vous êtes enregistré en tant que professionnel sur eBay, vous ne pouvez plus passer à un compte particulier."
http://pages.befr.ebay.be/help/account/how-to-register-business.html

Men volgt hier de UK (en de FR) pagina. Omschakelen van business naar individual account blijkt op eBay UK slechts nog mogelijk in uitzonderlijke gevallen na onderzoek door CS.
"Once you have upgraded an individual account to a business account you are not able to revert back to an individual account."
http://pages.ebay.co.uk/help/account/how-to-register-business.html

De OP zijn winkel en bijbehorende vaste prijsaanbiedingen zijn nog maar enkele dagen geleden beëindigd, misschien helpt het om een korte rustperiode in te lassen en zoals J-A hierboven zegt dan nog eens telefonisch contact op te nemen met CS.

Bericht 19 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

"U komt immers op de lijst terecht van zakelijke klanten van ebay die hun plaatsingskosten BTW-vrij kregen en deze dienen te betalen in België..."

Dat is enkel en alleen van toepassing als er een BTW nummer opgegeven wordt door de verkoper.

Blijft de vraag natuurlijk of je steeds een BTW nummer dient in te geven als je een 'zakelijke eBay' opent? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 20 van 32
laatste antwoord