annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay is oppermachtig

Hallo

Ik verkoop al jaren regelmatig op Ebay zonder al te veel problemen . Ik heb een tijd een winkel gehad , en daarvoor een zakelijk account genomen omdat het anders allemaal veel te duur is .
Nu heb ik alles wat afgebouwd en wil ik terug naar mijn particulier account overstappen , maar Ebay weigert dit , zegt dat het niet kan .
DIT ONDANKS HET FEIT DAT OP DE WEBPAGINA VOOR HET AANPASSEN VAN JE ACCOUNT DUIDELIJK EN ONDUBBELZINNIG VERMELD WORDT DAT JE je ACCOUNT TEN ALLEN TIJDE TERUG KAN AANPASSEN

Mail ik hiervoor naar Ebay , dan krijg ik een lakoniek sorry , het gaat niet . Foutje in onze website , we gaan dat aanpassen , als je terug een particulier account wil , open dan maar een nieuw .

Nu interesseert het me niet zoveel meer , ik ben aan't overschakelen naar andere veilingsites welke een stuk goedkoper en verkoopsvriendelijker zijn dan Ebay , maar het gaat me om het principe.

Kan ik hier iets tegen doen ?

Mvg , Willy
Bericht 1 van 32
laatste antwoord
31 ANTWOORDEN 31

Ebay is oppermachtig

"U komt immers op de lijst terecht van zakelijke klanten van ebay die hun plaatsingskosten BTW-vrij kregen en deze dienen te betalen in België..."

Dat is enkel en alleen van toepassing als er een BTW nummer opgegeven wordt door de verkoper.

Om BTW-vrije facturen van eBay te krijgen dien je nog eens apart een BTW-vrijstelling aan te vragen, dit gaat namelijk niet automatisch.

Dan pas worden je BTW-nummer en gegevens gecontroleerd.

Photobucket
Bericht 21 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Misschien is er de laatste weken toch wat aan het veranderen met die particuliere en zakelijke accounts.

Dit zegt de Franstalige Belgische hulppagina nu, en dit ligt in lijn met wat CS aan de OP meedeelde:

"Une fois que vous êtes enregistré en tant que professionnel sur eBay, vous ne pouvez plus passer à un compte particulier."
http://pages.befr.ebay.be/help/account/how-to-register-business.html

Men volgt hier de UK (en de FR) pagina. Omschakelen van business naar individual account blijkt op eBay UK slechts nog mogelijk in uitzonderlijke gevallen na onderzoek door CS.
"Once you have upgraded an individual account to a business account you are not able to revert back to an individual account."
http://pages.ebay.co.uk/help/account/how-to-register-business.html
FEIT IS , dat als je nu op dit ogenblik naar de belgische website gaat om uw account aan te passen , daar nog altijd in koeien van letters staat de je je account ten allen tijde kan aanpassen .
Indien Ebay deze regels wil veranderen , wat hun goed recht is , moet steeds de mogelijkheid geboden worden om hieriop te reageren , en dit is dus niet gebeurd . Ebay handel dus in strijd met de deontologische regels , of vergis ik mij ?
Blijft dus de vraag : wat kan ik hiertegen doen ?
Bericht 22 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Ik heb met verwondering , en voor de rest met wisselende gevoelens gekeken hoe een eenvoudige vraag ivm aanpassing van een account ( zakelijk -> particulier ) ontaard in een hele discussie over het al dan niet frauduleus kiezen van een account ivm ontduiking BTW , belastingen , enz .
Maar dat is niet het punt .
Feit is dat als je als partikulier een winkel wil hebben met meerdere honderden goedkope artikelen , dit bij Ebay.be sinds een aantal maanden gewoon onbetaalbaar geworden is .
Zelfs met een zakelijk account blijft het nog heel duur , maar het is dan toch een reductie tot 1/3 of 1/5 van de tarieven voor particulier account. Het komt dus echt niet op dat beetje BTW aan .
God zij dank dat er buiten Ebay nog andere veilingsites zijn .
Bericht 23 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

God zij dank dat er buiten Ebay nog andere veilingsites zijn .

Als je er ééntje kan vinden waar je ook op kan verkopen, laat het dan aub weten ...:-p

Bericht 24 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Als je er ééntje kan vinden waar je ook op kan verkopen, laat het dan aub weten

Ik werk meer en meer met Delcampe . Is gratis , op een verkoopscommissie van 5 % na en de faciliteiten en ondersteuning zijn vergelijkbaar met Ebay .

Is ( helaas voor u misschien ) alleen bruikbaar voor verzamelobjecten ( postzegels , kaarten , boeken , enz ):-)
Bericht 25 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Ja, die Delcampe is heel goed voor verzamelobjecten, je verkoopt er goed en het is allemaal veel simpeler en goedkoper. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 26 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Hallo

Ik verkoop al jaren regelmatig op Ebay zonder al te veel problemen . Ik heb een tijd een winkel gehad , en daarvoor een zakelijk account genomen omdat het anders allemaal veel te duur is .
Nu heb ik alles wat afgebouwd en wil ik terug naar mijn particulier account overstappen , maar Ebay weigert dit , zegt dat het niet kan .
DIT ONDANKS HET FEIT DAT OP DE WEBPAGINA VOOR HET AANPASSEN VAN JE ACCOUNT DUIDELIJK EN ONDUBBELZINNIG VERMELD WORDT DAT JE je ACCOUNT TEN ALLEN TIJDE TERUG KAN AANPASSEN

Mail ik hiervoor naar Ebay , dan krijg ik een lakoniek sorry , het gaat niet . Foutje in onze website , we gaan dat aanpassen , als je terug een particulier account wil , open dan maar een nieuw .

Nu interesseert het me niet zoveel meer , ik ben aan't overschakelen naar andere veilingsites welke een stuk goedkoper en verkoopsvriendelijker zijn dan Ebay , maar het gaat me om het principe.

Kan ik hier iets tegen doen ?

Mvg , Willy

Boekhoudkundig heeft een zakelijk verkoper een ander id dan een privé-persoon. Overschakelen heeft dus nooit gekund, bovendien kan de zakelijke account van een ondernemer alleen gestopt worden (meestal einde van een kwartaal), niet beëindigd of omgezet. eBay 2010 is eindelijk naar een echte universiteit geweest!
Bericht 27 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Sorry, beste Raf888, maar, al ben ik naar een echte universiteit geweest : wat je hier tracht mee te delen is me niet echt duidelijk :8}

Bericht 28 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Beste supergiftman, "eBay 2010 is eindelijk naar een echte universiteit geweest!" zou wel eens kunnen betekenen dat eBay 2009 andere (on)waarheden vertelde.
Kort en bondig en duidelijk voor iedereen: ofwel ben je particulier ofwel handelaar ofwel beide (met 2 accounts). Overstappen naar een ander type account kan niet (eBay is 'niet meer' oppermachtig).
Bericht 29 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Als ik ook nog iets mag zeggen .
Feit is dat Ebay nog altijd wel een webpagina heeft , speciaal met de bedoeling om je account te wijzigen van partikulier naar zakelijk en omgekeerd ,en dat men daar uitdrukkelijk vermeld dat je je account ten allen tijde kan aanpassen . ???????????
Bericht 30 van 32
laatste antwoord