annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay is oppermachtig

Hallo

Ik verkoop al jaren regelmatig op Ebay zonder al te veel problemen . Ik heb een tijd een winkel gehad , en daarvoor een zakelijk account genomen omdat het anders allemaal veel te duur is .
Nu heb ik alles wat afgebouwd en wil ik terug naar mijn particulier account overstappen , maar Ebay weigert dit , zegt dat het niet kan .
DIT ONDANKS HET FEIT DAT OP DE WEBPAGINA VOOR HET AANPASSEN VAN JE ACCOUNT DUIDELIJK EN ONDUBBELZINNIG VERMELD WORDT DAT JE je ACCOUNT TEN ALLEN TIJDE TERUG KAN AANPASSEN

Mail ik hiervoor naar Ebay , dan krijg ik een lakoniek sorry , het gaat niet . Foutje in onze website , we gaan dat aanpassen , als je terug een particulier account wil , open dan maar een nieuw .

Nu interesseert het me niet zoveel meer , ik ben aan't overschakelen naar andere veilingsites welke een stuk goedkoper en verkoopsvriendelijker zijn dan Ebay , maar het gaat me om het principe.

Kan ik hier iets tegen doen ?

Mvg , Willy
Bericht 1 van 32
laatste antwoord
31 ANTWOORDEN 31

Ebay is oppermachtig

Ik heb ergens half 2009 mijn zakelijke account omgezet naar een privé account. Dat ging zonder problemen.

Misschien is dat nu gewijzigd. Dat zou kunnen.
Ben ik weer net op tijd geweest zeker. 😉

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat gedaan heb met een eBay.COM account. Misschien maakt dat verschil.

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 31 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Als ik ook nog iets mag zeggen .
Feit is dat Ebay nog altijd wel een webpagina heeft , speciaal met de bedoeling om je account te wijzigen van partikulier naar zakelijk en omgekeerd ,en dat men daar uitdrukkelijk vermeld dat je je account ten allen tijde kan aanpassen . ???????????

Inderdaad, met verbijstering kan je ook vaststellen dat je op eBay.be een basiswinkel kan openen met een 'particuliere of zakelijke' eBay-account.

eBay heeft eigen regelgeving die echter niets met Belgische wetgeving te maken heeft. Onze wetgeving geeft de belastingsdienst de mogelijkheid info betreffende de zakelijke verkopers (met ondernemingsnummer) van eBay op te vragen. De particuliere winkel (of de zakelijke verkoper die zich niet als ondernemer heeft ingeschreven) ontsnapt momenteel aan deze controle van ingeschreven ondernemers!

Besluit:
Volgens onze wetgeving kan de omzetting van zakelijk (ondernemer) naar particulier niet.
Als onze instanties erin slagen info betrefende particulieren op eBay te vergaren ...
Bericht 32 van 32
laatste antwoord