annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten Ebay Winkel Duurder!?!?

Goedendag,

Had een vraag ik verkoop langspeelplaten op Ebay, heb een Basiswinkel. als ik een item wil plaatsen op ebay Kaal zonder extra foto`s subtitels etc. Betaal ik 0.50 Dollar cent.
Vandaag heb ik op Koninginnedag 5 andere personen gesproken die allemaal maar 0.10 tot 0.15 cent betalen.
Hun hadden een grotere winkel, Dus geen basiswinkel.
Zit hierzo enig verschil in de prijs om te plaatsen basiswinkel of topwinkel? hun betalen dollar per maand kaal aan de winkel ik 10 dollar?

Tevens heb ik mijn items op " Good Till Cancelled " Staan moet ik dus na die 30 dagen opnieuw 0.50 dollar cent betalen? Zo ja dan is het toch echt niet meer te doen om te verkopen? Of omdat ik extra betaal voor plaatsingsklosten hoef ik niet elke maand opnieuw te betalen?

Hopelijk zijn er mensen die mij met dit probleem kennen helpen.

Alvast Zeer bedankt

Dennis
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Je vergelijkt wel vermoedelijk zaken die niet met elkaar te vergelijken zijn hé?

Jij biedt je LP's aan op ebay.com waar de plaatsingskosten (=insertion fees) 0.50 dollar zijn, je contactpersonen verkopen vermoedelijk op ebay.nl waar de kosten zonder winkel 15 eurocent zijn en met ebay-winkel 10 eurocent.

"Good till cancelled" wil inderdaad zeggen dat je na 30 dagen en object is nog niet verkocht, inderdaad de plaatsingskosten opnieuw zal betalen indien je je aanbieding niet tijdig weghaalde.

Dit vindt je trouwens allemaal mooi uitgelegd op de nederlandse hulppagina's voor wat betreft aanbiedingen op ebay.nl Kosten ebay.nl en op de amerikaanse voor de aanbiedingen op ebay.com [http://pages.ebay.com/help/sell/fees.html#if_auction]Kosten ebay.com[/url]

Hou er nog rekening mee dat, wanneer je bvb ebay.be zou aanbieden, een winkel die op ebay.nl geregistreerd staat er voor zorgt dat je geen gebruik kan maken van de goedkopere tarieven die winkelhouders hebben.
De kortingen zijn enkel geldig op winkels die in de specifieke landen geregistreerd staan

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Het ziet er naar uit dat u een basiswinkel op eBay.nl (10 euro/maand) hebt en uw aanbiedingen op eBay.com plaatst ($0.50 plaatsingskosten per 30 dagen omdat u geen winkelabonnement op eBay.com hebt). Zoals hierboven al vermeld, vaste prijs aanbiedingen moeten op dezelfde eBay site geplaatst worden als waar het winkelabonnement genomen is wil men van de plaatsingskosten aan winkeltarieven kunnen genieten.

Als u op eBay.com wil aanbieden, waarom sluit u uw basiswinkel op eBay.nl niet en opent u een Premium store op eBay com. U kunt een Premium store op eBay.com ($49.95 per maand) openen, ook als particuliere verkoper, en dan betaalt u voor een vaste prijs aanbieding op eBay.com slechts $0.05 plaatsingskosten/30 dagen.

Met de meer dan 600 aanbiedingen die u vandaag lopen hebt is dit voordeliger voor u dan de Basic store op eBay.com ($15.95 per maand, $0.20 plaatsingskosten/30 dagen) .
http://pages.ebay.com/help/sell/storefees.html
http://pages.ebay.nl/help/sell/storefees.html

Uit uw object beschrijvingen:
“NOTE: I DONT LIVE IN THE USA SARISOTA, I THINK THATS A EBAY ERROR. --> I LIVE IN EUROPE ---> NETHERLANDS”

Uw objectlocatie kunt u zelf ingeven in uw aanbiedingen: Turbo lister > vak verzendopties > button verzendopties onderaan > tab locaties

How to Change the Item Location
http://forums.ebay.co.uk/thread.jspa?threadID=1100295946

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Vooraleer je op de raad van huwitte in gaat, bekijk ook eens de verkoopskosten die op ebay.com van kracht zijn!
Je biedt immers aan in de rubriek "Music" en daar zijn bij winkelaanbiedingen in "Fixed Price" de verzendkosten 15% van de verkoopprijs!

Op ebya.nl zijn die slechts 7%.
Dit is een niet te onderschatten verschil, zeker voor de duurdere aanbiedingen die je lopen hebt.

Je kan bvb eenvoudig aanbieden op ebay.nl met verzending "Wereldwijd" en dan worden je aanbiedingen ook gezien op .com maar zal je uiteindelijk voor veel objecten met een lager kostenplaatje uitkomen dan plaatsen op .com

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

sorry, verzendkosten in de 2e regel moet verkoopskosten zijn uiteraard

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Ik heb efkes een berekening gemaakt en kom tot het volgende resultaat:

Indien je huidige aanbiedingen geplaatst zouden zijn in een ebay-winkel "Premium" op .com:

Plaatsingskosten: 616 x 0.05 plaatsingskost = 30.80 euro
Winkel Premium: 49.95 dollar, ruw omgerekend = 30.00 euro
Totale plaatsingskost = 60.80 euro

Verkoopskost voor je goedkoopste artikel 8.31 x 0.15 = 1.25 euro

Indien je huidige aanbiedingen geplaatst zouden zijn in een ebay-winkel "Topwinkel" op .nl:

Plaatsingskosten: 616 x 0.02 plaatsingskost = 12.32 euro
Winkel Premium: 29.95 euro
Totale plaatsingskost = 42.27 euro

Verkoopskost voor je goedkoopste artikel 8.31 x 0.07 = 0.58 euro

Conclusie: aanbieden op .nl met wereldwijde verzending lijkt mij toch wel een winstgevender zaak qua ebay-kosten

Bericht 6 van 11
laatste antwoord

@hetzijspoor

Dat is waar. Maar toch enkele bemerkingen.

Met op com aan te bieden heeft men een grotere zichtbaarheid. De op eBay.nl geplaatste aanbiedingen met objectlocatie Nederland zijn niet standaard zichtbaar op eBay.com. Vb als men op ebay.com zoekt op de titel “VINYL 7" inch Cliff Richard on the beach picture sleeve”. Die ziet men standaard niet. Men moet wereldwijd aantikken om deze zichtbaar te maken op eBay.com. Aanbiedingen geplaatst op eBay.com met objectlocatie Nederland daarentegen worden standaard zowel getoond op com als op nl. Vb “RIMSKY-KORSAKOV/BORODIN SCHEHERAZADE/POLOWETZE ANSERMET”.

Voor een topwinkel op eBay.nl moet de verkoper een zakelijk account hebben, ik weet niet dat dit het geval is met de OP. Op eBay.com maakt men dit onderscheid tussen particuliere en zakelijke accounts niet.

Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Mensen heel erg bedankt voor jullie reactie`s dat ten eerste!
Had ook een bericht gestuurd naar ebay zelf maar zij verwijzen mij naar dingen die ik eigenlijk al een beetje wist.

Maar als ik nou overga naar een top winkel vervallen al mijn items weer uit mijn particuliere winkel? moet ik alles weer opnieuw relisten?

En heeft het wel zin om eeen zakelijk account te openen ik verkoop daar toch veelste weinig lp`s voor?

Dan zou ik Btw moeten betalen of zie ik dat helemaal verkeerd?
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Wat die topwinkel betreft, blijkbaar lukt het toch om als zakelijk verkoper geregistreerd te staan zonder echt professioneel als verkoper te functioneren op ebay hé?
Daarvan zijn multipele voorbeelden zichtbaar op ebay.

Maar ja, als je het correct wil spelen en achteraf geen probleem wil, is het inderdaad niet mogelijk.

Met een basiswinkel komt het dan in Nederland inderdaad iets duurder uit: 71,50 euro aanbiedingskosten.
De verkoopskosten blijven echter significant lager.

De zichtbaarheid zal dan de doorslag moeten geven zeker in de gemaakte keuze?

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Ik heb mijn winkel dus op de Americaanse Ebay daarom betaal ik 0.50 cent per item. maar dat is toch echt belachelijk hoog? Er zijn mensen met meer dan 10.000 items soms 100.000 items die zouden dan 5000 of 50.000 dollar betalen elke maand?!?

U raad mij dus aan mijn winkel te sluiten op ebay.com & een Ebay.nl een winkel te openen?

Dan zit ik alleen met een probleem van Turbolisten ik ging juist naar de ebay.com omdat ik dan snel via turbolister items kon listen.

Heeft ebay.nl deze turbolister ook?
Bericht 10 van 11
laatste antwoord