annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onbruikbaar toegekomen

29 augustus won ik 3 modelbouwdozen bij een verkoper uit hong kong. Voordat ik betaalde vroeg ik naar de mogelijkheid om de drie in een doos te verpakken en niet in papier om transportschade te vermijden; de verkoper zijn negatieve feedback draaiden voor 90% vd gevallen over transportschade. Een doos kon dus betaalde ik 36$ met doos ipv 31$ zonder doos.
18 september komen de drie modelbouwkits hier toe aan 1 zijde platgedrukt in half gescheurd groen inpakpapier met een touwtje eromheen.Resultaat de drie body's, het meest essentiele onderdeel van een automodelbouwdoos; zijn onherstelbaar vervormt en gebroken.
Ik heb daarover negatieve feedback gegeven, dat zie ik als die 5$ extra voor een doos die niet gebruikt werd.Daarna schiet de verkoper wakker.
Na foto's gestuurd te hebben omtrent de schade, krijg ik geen antwoord, uiteindelijk na een paar keer opnieuw mailen, de boodschap dat hij de gebroken delen besteld heeft...
Na een tijdje gebeurd er nog steeds niets.Opnieuw contacteer ik de verkoper hoe het nu eigenlijk zit.
Na veel vijven en zessen, stemt hij erin toe voor een complete refund.
Intussen op 4 ocktober stuurt de verkoper mij melding van drie onbetaalde objecten, en dit terwijl alles op 29 aug, de dag dat ik de objecten won betaald is met paypal. Dus duidelijk bewijsbaar, intussen is zelfs de uitgavenstaat van de creditcard maatschapij binnengekomen waarop alles nog eens staat dat het betaald is.
Ik breng e-bay op de hoogte van de situatie incl. paypal bewijs. Ik breng de verkoper op de hoogte,van wat hij al wist. Dit word echter verplicht door ebay...
Enfin, nog altijd geen refund. Ik stuur zelf een verzoek om betaling via paypal naar de verkoper.Geen gehoor, ik open een geschil via paypal omdat het toch rond de 40 dagen duurt.Dan volgt er weer een reacktie: dat ik de negatieve feedback moet verwijderen vooraleer de verkoper een refund geeft.Fair? gebruikt die nog als laatste woordje.
Ik vraag of het fair is mensen laten betalen voor een doos en dan geen doos te gebruiken.
of het fair is items als nieuw te beschrijven terwijl het onbruikbaar is.
Of het fair is vanalles te beloven maar niets waarmaakt.
of het fair is om te chanteren alles op te houden totdat feedbacks worden aangepast.
Ik dacht het niet.
tenslote houd ik het been stijf, eerst refund en dan feedbacks. niet andersom.
Als ik de zaak moet escaleren naar claim, vervalt dit en blijven feedbacks zoals ze er nu staan
De drie modelbouwdozen kan ik u terugzenden als u dat wil.
(Maar ik vrees dat dat niet gratis zal zijn)
Die feedback is een doorn in het oog percies.

conclusie, e-bay helpt een koper die slachtoffer is gewerden NIET. slechts enkele richtlijnen en veel rond de pot gedraai en een survey die ze vragen in te vullen hoe je vind dat je geholpen bent.
mijn enige hoop is nu gevestigd op paypal.
wordt vervolgd

Peter
Bericht 1 van 28
laatste antwoord
27 ANTWOORDEN 27

Onbruikbaar toegekomen

Je kan natuurlijk ook gewoon de betaling terug laten boeken via de creditcard organisatie. 😉

Moet wel binnen 3 maanden.

Documenten daarvoor zijn te downloaden via:
http://www.bcc.be

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 11 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Sluit het geschil bij PayPal waardoor het een claim wordt, PP zal dan het geschil bekijken en hoogstwaarschijnlijk terugbetalen tenminste als de verkoper zijn eis tot intrekken van de feedback daarin vermeld heeft.

Als dit niet gebeurt, kan je terugvallen op de creditcard bescherming.
zowie
Bericht 12 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Sluit het geschil bij PayPal waardoor het een claim wordt, PP zal dan het geschil bekijken

Als de koper dan de ware reden opgeeft moet hij op eigen kosten de kapotte delen terugsturen naar de verkoper met een online traceerbaar verzendbewijs.
Ik zou dat dus nooit doen. 🙂

Mijn ervaring is dat als je zo'n claim meteen via de creditcard organisatie indient dat je binnen 14 dagen je geld terugkrijgt.

Bericht 13 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Met een paar (3 tijdens één jaar geloof ik) creditcard claims tegen PayPal, wat dat is het toch, riskeer je een geblokkeerde PP account ;-)
zowie
Bericht 14 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Ja, dat is zo, daar heb je gelijk in, maar dat geldt ook voor PP claims. Die mag je ook maar 3 (dacht ik) per kalenderjaar doen.

Daarom is het zo ontzettend handig om zoveel mogelijk creditcards en PayPal accounts te hebben en dat dan ook nog in verschillende landen en dat allemaal legaal ook nog. :^O

PayPal is BIG fun. De beste uitvinding sinds de uitvinding van het wiel. :^O

Bericht 15 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Het wiel :^O Nieuws van paypal :
ik kom in aanmerking voor gedeeltelijke betaling maar zoals enkele onder jullie al wisten te vertellen
Traceerbaar online terugzenden
gezien het gewicht 64,60€ om slechts een gedeelte van 92,90$ oftewel 66,70€
Die feest gaat nie door, dat begrijp je wel hé.
Ik ben lid van test aankoop, heb daar de uitleg net heen gezonden. ik wacht op antwoord daarvan.
Zulke praktijken kun je onmogelijk kopersbescherming noemen. De gedupeerde nog meer duperen zal er eerder op lijken.
Betwistingsformulier voor betwiste transactie ? is dat het ?
In feite zou ik nog klacht kunnen neerleggen omdat hij mijn feedback wil afkopen door middel van de refund tegen te houden.
Bericht 16 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

trouwens paypal is overgenomen door ebay las ik zonet, wist ik niet , nu wel en begrijp ik dat ze de verkoper alsnog beschermen ondanks kort door de bocht in de fout gegaan.
Bericht 17 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Dit is het formulier.
http://www.bcc.be/adminV3/ContentManager/display/000/506/930/5069307.pdf

Uitprinten, invullen en opsturen.

Na veel vijven en zessen, stemt hij erin toe voor een complete refund.

Als je die email nog hebt, ook uitprinten en meesturen.
Dat geldt als een soort credit-nota.

Let wel goed op dat je alles "juist" invult anders moet je alsnog die spullen eerst terugsturen.

Ik wens je veel succes! :-)

Bericht 18 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

:^O Dank u, die had ik eerder deze week al uitgeprint.
de " Hi ok can i give you full refund first and you can correct your feedback to positive and I will give you positive feedback also, OK? " mail ook uitgeprint
Zou ik het betaalbewijs van paypal ook meesturen als referentie omdat het mailadres overeenstemt ?
en de claim van paypal zonder gevolg afsluiten dan ?
Nog zoiets, paypal eist dat je de beschadigde goederen goed inpakt in een doos zodat ze niet nog meer schade kunnen oplopen :^O de verkoper mag alles inpakken in papier en zo alles in de vernieling helpen.
via het geschil v paypal ontvangen :
Van Verkoper: ******** op 10/10/2009 17:45 CEST
ok, right now, the fund is held, after yuo clearing the feedbacks, and I can give you full refund, fair?

als koper geen rechten dus. zero
Bericht 19 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Helemaal niks meer van die antwoorden van de verkoper op die PP claim aantrekken en zeker de claim NIET sluiten.
Alleen nog maar reageren met "please send me a refund".
Verder niks.
En dan maar doorgaan met die Visa creditcard claim.

Heeft de verkoper de artikelen met een online traceerbaar verzendbewijs naar je toegestuurd? Heb je voor ontvangst moeten tekenen? B-)

Bericht 20 van 28
laatste antwoord