annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper levert verkeerd product - Koper draait op voor de kosten !

Vorige maand kocht ik via Ebay een artikel van een verkoper in Duitsland. Ik betaalde de aankoop onmiddellijk. Een paar weken later ontving ik pakket van de verkoper. Dit bevatte echter een totaal ander en minderwaardig produkt. Na lang en moeizaam overleg met de verkoper en Paypal is er nu een Paypal claim geopend. Enkel indien ik op eigen kosten het artikel terug stuur (via een dure - traceerbare internationale zending) heb ik een kans (geen formele garantie) ooit mijn initiële betaling terug te zien. Blijkbaar vinden de verkoper, Ebay en Paypal het normaal dat ik als koper zelf moet opdraaien voor de kosten en de bewijslast voor het terugsturen van het foutieve artikel. Uiteindelijk zal deze transactie mij bijna 30 EUR (aan verzendingskosten) gekost hebben zonder dat ik ooit het gekochte artikel zal ontvangen. Ben ik de enige die dit geen correcte behandeling/bescherming van de koper vindt ?
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Ik vrees dat dit de normale gang van zaken is, maar heb je de verkoper al gecontacteerd en zoja; wat is zijn reactie hierop?
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

hier het zelfde probleem,na veel mails en dat ik gezegt had van een klacht in te dienen bij paypal reageerde de verkoper snel en die ging de verzendt kosten bijbetalen maar ik moest eerst het object terug zenden zo gezegt zo gedaan en ik heb de aankoop terug gekregen en nie de verzendt kosten en een mail dat ik niets meer kan kopen en als hij mijn naam ziet of mijn adres dat ik gecanceld zal worden en dat mag nie volgens het ebay regelment.Ik heb ebay op de hoogte gebracht en zie wel hoe het afloopt.
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

@sirhenry1sir

1. Het is heel normaal dat een koper zelf opdraait voor de kosten van de retourzending.

2. Het staat een verkoper vrij om een koper om wat voor reden dan ook te blokkeren iets bij hem te kopen.

Niks aan de hand dus. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Wat wordt er vlug vergeten wat wettelijk bepaald is. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Het gebeurt wel meer hier dat verkopers geen ontevreden klanten dulden pffffffff

Betreft retour zenden, je moet natuurlijk wel uitmaken of het ook loont, als je bvb een object koopt voor 10€, je betaald 5.70€ kosten, stuur je het dan nog eens retour betaal je opnieuw 5.70€ kosten, in totaal dus 11.40€... verkoper betaald je terug, dus 10€ betekend dat je alsnog 11.40€ hebt betaalt voor niks tenzij het object wordt omgeruild natuurlijk, maar dan nog heb je meer dan het dubbele betaalt van de aankoopprijs.
Voor objecten die een paar 100 euro kosten, ligt het wel anders dan, dan heb je maar een verlies van 10 à 5% of minder.

Die verzendingskosten zijn allang een doorn in het oog van iedereen... 0.59€ voor een gewone brief... komaan hé, straks is een brief een luxe-artikel, laat staan een pakje!
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

hallo allemaal, hierbij wil ik uw mening, ik weet niet meer wat ik moet doen, enige tijd geleden heb ik via ebay een dvd camera besteld en gelijk betaald ik zou na bet een tracking nummer krijgen uiteindelijk na vele mails heb ik er een echter hij klopt niet, nu dat ik meerdere malen een mail gestuurd heb naar de verkoper heb ik eindelijk een bericht dat de betaling binnen was en dat de item al verstuurd was,,,, maar zit nog te wachten, toen heb ik een klacht ingediend bij ebay maar ook geen antwoord van de ebay snap het gewoon niet, toen heb ik een boze mail gestuurd naar de verkoper en wat denk je vandaag 9 juni 2009 kreeg ik een mail van hem dat ik 35 euro moest gaan betalen iets met douane of iets snap het niet trouwens het produkt komt uit china, bij zijn naam stond belgie, bleek meneer via belgie of iets in die richting te onderhandelen met china ik vindt het een vaag verhaal MIJN VRAAG AAN EEN VAN JULLIE OF JULLIE OOK ZOIETS HEBBEN MEEGEMAAKT WAT JULLIE ERAAN GEDAAN HEBBEN IK HOOP DAT JULLIE IETS VOOR ME KUNNEN BETEKENEN ALVAST BEDANKT EEN TROUWE KOPER
Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Het lijkt er heel veel op dat het Belgische account is gehackt door een Aziatische oplichter en dat u kunt fluiten naar uw camera en centjes.
Als u met PayPal betaald heeft (maar dat zal wel weer niet) kunt u een claim indienen en krijgt u uw geld terug.
Indien u met een overschrijving hebt betaald dan is de enige mogelijkheid nog om de politie in te schakelen met weinig kans op een vervolging.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Ik heb het omgekeerdevoor. Ik verkoop een nieuwe lederlook jasje voor 15€ + verzending van 5,70.
Was voor mijn dochter gekocht die maat 36 heeft.
Jasje paste en daarom dacht ik en vermeldde ook mt 36 in de omschrijving. De koper meldt mij nu dat het een 34 is en bijgevolg fout door mij opgegeven. Ik stelde voor dat ik de verzending van 5,70€ stort, hij zendt mij de jas terug en ik betaal dan nog 15€ voor de jas. Is hij helemaal niet mee akkoord. Ben ik dan onredelijk ?
Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Het was mijn eerste ervaring met e-bay. En meteen al een negatieve.
Ik was op zoek naar een puzzel van Jan van Haasteren,
the fire station uit 1990. Na lang zoeken had ik er eentje gevonden: nieuw stond er bij, met een foto...
Na een aantal omzwervingen heeft een vriend van mij de puzzel met paypall betaald. En de verkoper heeft hem vanuit Amerika naar mij gstuurd. Allemaal heel vlotjes.
1 probleem, hij heeft helemaal niet de puzzel die ik gekocht heb (of dacht gekocht te hebben) opgestuurd, maar een andere. Eentje die ik hier in België zelf al gekocht had voor 9,95 euro. Aan hem heb ik echter 50,16 euro in totaal betaald voor de puzzel die ik zogezegd gekocht zou hebben. Kvoel mij dus dubbel en dik in het zak gezet.
En nu zit ik hier met 2 dezelfde puzzels die ik aan de straatstenen niet kwijt kan, want hij kost hier 40 euro minder dan dat ik hem betaald heb. Dus ik kan hem nooit verder verkopen, zonder er enorm verlies op te doen... Wat nu? Kan dit zomaar? Kheb de verkoper al meermaals gemaild, maar hij reageert totaal niet...
Is er iets dat ik kan doen?

Groetjes,
Bericht 10 van 11
laatste antwoord