paus-paulus: ondanks dat ik in de regio woon, zou ik niet weten welke advocaat hierin gespecialiseerd is.
Ik vraag me eigenlijk af of het om een transactie tussen 2 particulieren gaat of of de verkoper een zakelijk verkoper is?
Conflicten tussen 2 particulieren kunnen immers gewoon via het vredegerecht opgelost worden (dit zelfs zonder advocatuur), indien de verkoper een handelaar is, zal het dan via handelsrechtbank moeten en dan zoek je best in dit domein naar een geschikt persoon.
Ik kan verder begrijpen dat je collega liever buiten beeld blijft (ook al zou ik niet weten waarom) maar het is zowiezo moeilijk om in te schatten wat de feedback inhoudt om te zien wat kan en niet kan.
Mocht zoals e-user insinueert de privacy geschonden worden (vermelden van persoonlijke gegevens in feedback bvb) of er staat een scheldtirade in de feedback, dan wordt deze op eenvoudige vraag door ebay verwijderd. Dus ik vermoed dat dit niet het onderwerp van het probleem is?
Is je collega een Powerseller? Dan is er de Powerseller hulplijn die je kan contacteren en waar ik de ervaring heb dat ze met de grootste omzichtigheid je klacht ten gronde bekijken, tot in geschillenpaneel toe.
En zo is er nog zoveel te vertellen en zoveel onduidelijk dat het heel moeilijk wordt om te helpen om in te schatten welke stappen er kunnen genomen worden.
Op 1 punt ben ik het wel eens met e-user: een advocaat... die zal desnoods met jouw collega tot in den treure procederen voor je collega en telkens zal hij/zij misschien wel "goede hoop op een positieve afloop" prediken... zolang je weet te betalen uiteraard...