annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

bobtasja
Community-lid
Ik verkoop een nieuwe lederlook jasje voor 15€ + verzending van 5,70.
Was voor mijn dochter gekocht die maat 36 heeft.
Jasje paste en daarom dacht ik en vermeldde ook mt 36 in de omschrijving. De koper meldt mij nu dat het een 34 (staat zo op etiket) is en bijgevolg fout door mij opgegeven. Ik stelde voor dat ik de verzending van 5,70€ stort, hij zendt mij de jas terug en ik betaal dan nog 15€ voor de jas. Is hij helemaal niet mee akkoord. Ben ik dan onredelijk ?
Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

quasi9522
Community-lid
De koper betaalde 15€+5,7€ = 20,7€
Wanneer hij het gratis terugzend (jij betaald de terugzendkosten) krijgt hij maar 15€ terug.
Hij verliest dus 5,7€ voor een fout die hij niet gemaakt heeft....
In dit redelijk ?
Bericht 2 van 15
laatste antwoord

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

bobtasja
Community-lid
Hij laat me nu weten dat hij 30€ wil, eerst te storten. Voor hetzelfde geld stuurt hij ook niets terug.
Jas is trouwens qua afmetingen een maat 36, maar etiket vermeldde een 34.
Hij heeft ook nooit naar afmetingen of zo gevraagd.
Als er bv geen etiket meer aanwezig was, kon er zelfs gen geschil zijn.
Komt EBAY zelf soms tussen in geschillen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Bericht 3 van 15
laatste antwoord

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

Het beste dat je kan doen is voorstellen om hem bvb 10 euro terug te storten,en de vest te laten houden.Stel hem voor dat hij de vest opnieuw op ebay verkoopt.
De verzend en terugzendkosten zijn immers veel te hoog ivm de waarde.
Zet in het vervolg de maat van het etiket erbij,met vermelding dat die volgens jou iets groter uitvalt .Zet er best de afmetingen bij.
Kledingmaten verschillen heel erg van merk tot merk.
Een franse 36 is een duitse 34 ;;;
Bericht 4 van 15
laatste antwoord

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

Trouwens bij je aanbieding staat duidelijk maat 36,en aangekocht bij 3 Suisses,dus ik kan er erg goed inkomen dat de koper dat vestje in de cataloog heeft zien staan,en normaal maat 36 heeft bij 3 Suisses,en bijgevolg niets kan doen met maat 34.
Persoonlijk zou ik nooit terugzending vragen,portkosten zijn veel te hoog.
Als die niet wil ingaan op mijn vraag van zelf door te verkopen met gedeeltelijke terugbetaling,zou ik zelfs alles vergoeden.
Het spijt me hoor ik denk dat jij in de fout bent gegaan,verwarrende objectbeschrijving,geen afmetingen vermeld,alleen verwijzing naar het merk en verkeerde maat.
Bericht 5 van 15
laatste antwoord

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

En lederen jasje in de titel zetten doe je ook best niet,aangezien het om lederlook gaat.Zoiets brengt alleen maar problemen mee.
Alle begin is moeilijk,je moet zoals iedereen leren uit je beginnersfouten.
Lig er niet van wakker,na tijdje gaat verkopen veel vlotter.
Nog veel succes en sorry dat ik misschien nogal cru overkom,ik bedoel het goed hoor.
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

quasi9522
Community-lid
Hij laat me nu weten dat hij 30€ wil, eerst te storten.
Hij mag maximum 15€+5,7€+5,7€ =26,4€ vragen.Dit zijn de onkosten die hij maakt bij deze spijtige transaktie.

hij vraagt 30€ :deze email BIJHOUDEN.

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/feedback-extortion.html

1.Feedbackchantage - Een medegebruiker ertoe dwingen om een bepaalde actie uit te voeren door te dreigen met negatieve feedback ("Ook al is het niet de minimumverkoopprijs, u verkoopt me het object voor mijn bod of...", "Geef me EUR 100,00 of...").

2.Vragen om feedback - Aanbieden om feedback te verkopen, onverdiende feedback uit te wisselen of feedback te kopen.


hij vraagt 3,6€ te veel ,dit gebeurt bij regel 2

Wanneer hij negatieve geeft of ermee dreigt ,regel 1
Bericht 7 van 15
laatste antwoord

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

bobtasja
Community-lid
Bedankt allemaal van jullie reactie.
Ik ben idd. een beginner...en maak dus wel fouten.
Ik heb hem ook eerst voorgesteld om het verder te verkoper maar geen reactie, hij wil zijn 30€ !

Ik wacht zijn verdere berichten af.
Ik heb op den duur zoiets van : wil hij er extra geld uithalen, of is de maat echt te klein voor hem ?
Bericht 8 van 15
laatste antwoord

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

Ik zou laten weten dat je alles terugbetaald, maar dat je geen extra geld gaat op toe leggen (voor gratis geld moet hij naar het ocmw).

Vraag hem eens waarom hij die 10 euro extra gerechtvaardigd vind?

Heeft hij via paypal betaald?
Bericht 9 van 15
laatste antwoord

ben ik nu onredelijk naar koper toe ? Hij vindt van wel ?

Er moet hier iets grondig fout gelopen zijn met de communicatie.
De vraagsteller heeft een rode bol gekregen ,van een koper die zelf al 1856 feedbacks heeft gegeven maar uiterst zelden een rode bol,2 op 2 jaar tijd.
De koper ,koopt en verkoopt zelf regelmatig ,heeft een prachtige DSR rating,lijkt me eerder een correcte persoon met veel ervaring.
Misschien een taalprobleem?
Bericht 10 van 15
laatste antwoord