annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

"geen teruggaven aanvaard"..

Dit las ik net op de item - pagina van een verkoper die ik niet vertrouw (zie ook ander topic)
Het item zou binnen de 5 dagen na de transactie moeten aankopen en we zijn nu 11 dagen verder. Ik heb de verkoper ge-emaild en het zou morgen ten allerlaatste moeten aankomen.

Als het namaak is, dan kan ik het toch terug sturen ongeacht het feit dat er op zijn profielpagina staat "geen teruggaven aanvaard" of vergis ik mij daarin?

Er staat bij "Preston, Lancashire, United Kingdom" maar geen specifiek adres. Als hij weigert om het product terug te nemen, of als hij weigert zijn exacte adres door te geven, wat doe ik dan?
Ik heb met paypal betaald en zou dus volledig beschermd moeten zijn
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Ik denk net aan iets, heb je via creditcard betaald? Indien ja, is er nog een kans dat je je geld kan terugkrijgen.
Bericht 11 van 18
laatste antwoord

@ disneybelgium

Ik heb inderdaad met een VISA - card betaald, en deze heb ik gekoppeld aan paypal.

Ivm het verkopen van fake:
Toen ik de service belde hoorde ik "De verkoper mag wel degelijk fake producten verkopen, maar alleen op voorwaarde dat hij dit vermeld op zijn hoofdpagina"

Hij mag dus 200 euro vragen voor dit voorwerp als er onderaan staat dat het namaak is.
Ik zou het een beetje vreemd vinden dat eBay verkopers toestaat om fake te verkopen mits aangifte, en verkopers zouden dit dan niet mogen kopen.
Al weet ik wel dat het kopen van fake merkproducten zoals Dolce & Gabbana en Versace in Turkije illegaal als je er de grens mee over gaat.

Ik heb 10 minuten geleden een nieuwe email gekregen van de verkoper via paypal.

" I am going to issue giving you a refund, but don't forget to send me the racquet back "

Ik ga hem voorstellen om akkoord te gaan op voorwaarde dat hij mijn terugzendkosten ook betaalt. Al knaagt het aan mijn geweten dat hij het gewoon op een ander weer zal verkopen.
Ik denk dat dat de beste oplossing is.
Bedankt voor je tijd, en als je me tips kunt geven om niet verder opgelicht te worden bij het terugzenden zou ik dat waarderen. Ik stuur niks op voor ik weet of ik nog risico loop
Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Ik stuur niks op voor ik weet of ik nog risico loop
Stel dat je verkoper idd terugbetaalt, en dat jij terugzendt met track & trace...
Stel dat je verkoper beweert dat de racket beschadigd was bij ontvangst, en dat jij ze beschadigd hebt...

...zou PP dan de centen niet terug van JOUW rekening halen?
't Is maar een vraagje hoor, maar misschien kan je het eens voorleggen aan de CS van PP :^O

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 13 van 18
laatste antwoord

@sinaaiman
Daar heb ik al aan gedacht ja. Als maatregel neem ik digitale foto's van het item vlak voordat ik ze afgeef bij de post. De hele procedure zal ik op voorhand uiteenzetten in het geschil. Als het mogelijk is vraag ik aan een tussenpersoon om het item te checken voor het bij hem aankomt, en ik vraag ook om een handtekening van hem bij de aanname.
Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Kijk, dit scenario is niet waterdicht en moeilijk te realiseren.
Als ik mijn slecht karakter laat spreken geef ik je de raad van CS van PP te raadplegen....:-D
Maar vermits ik ook een goed hart heb, geef ik je ook de raad van #13 van het andere draadje nog eens aandachtig te lezen.

Bericht 15 van 18
laatste antwoord

@sinaaiman

Ik heb over die opmerking al meer gedacht en ik moet zeggen dat ik me bij die minder nette manier heel veel dingen kan voorstellen. Gaande van de rechtbank tot de politie tot privé afhandelingen buiten ebay waar ik hier op dit forum geen uitspraken doe.

Het feit is wel dat die man nu ineens wel een vergoeding wilt geven. Hij is weliswaar iets te klein maar goed, het is een begin.

Wat mij wel verontrust is dat die verkoper het fake object ALWEER 3 keer heeft aangeboden op ebay. 3 rackets van 240 euro voor 75 euro per stuk, dat moet je mij toch eens uitleggen.

Blijkbaar vinden ze het hier op ebay allemaal prima. Heeft er hier niemand normbesef??? Wat moet er gebeuren voor ze die crimineel hier weg krijgen?
Bericht 16 van 18
laatste antwoord

Wat moet er gebeuren voor ze die crimineel hier weg krijgen?

Die wordt uiteindelijk wel geschorst, als alle ontevreden kopers een geschil openen, en/of negatieve feedback geven.

m.

m.
Bericht 17 van 18
laatste antwoord

Die wordt uiteindelijk wel geschorst, als alle ontevreden kopers een geschil openen, en/of negatieve feedback geven.

En opent doodleuk een nieuwe account ...
Bericht 18 van 18
laatste antwoord