annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper zegt dat er een vergissing gebeurd is in zijn aanbieding.

Het gaat om hetvolgende.
We hebben een object gekocht met een startbod vanaf 150€ en na bieding wonnen we het object aan 162€. Nu betaal ik zoals gewenst onmiddelijk met Paypal en nu 2 dagen later, nadat ik een bericht stuurde voor levering of afhalen (omdat ik nog niets gehoord had van hem), komt de verkoper me te zeggen dat er een vergissing gebeurd is. Nu is mijn vraag, omdat we dit object echt wel willen tegen de geboden prijs, is de koper nu verplicht ons dit object te overhandigen aan onze geboden en gewonnen prijs? En moet men niet eerst kijken hoe men een object aanbiedt om daarna niet achteraf af te komen met een excuus dat hij te weinig kreeg voor zijn aanbieding? Ik moet erbij zeggen dat er dit bij stond: vds salon d'angle gris souris avec coussins rouge, acheté 900 euros, vendu 400 euros . Cause , salon trop grand pour mon salon actuel. Nu mijn frans is ok en wat hij daar nu mee bedoelde wist ik toen niet maar vendu wil zeggen 'verkocht' en niet 'te verkopen' dus waar zijn beschrijving op sloeg heb ik niet gevraagd.. Doch we waren niet alleen in de running vermits er anderen boden en anderen ook vragen stelden over de afmetingen.

Maar hoe zit dat nu? Is hij nu niet verplicht me deze zetel te geven? Er staat zelfs bij dat hij gratis zou leveren, nu dat dit niet correct was daar kan ik nog inkomen..

Graag wat advies hierover, Dank Dirk.
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

1. Heb een Paypal geschil geopend en Paypal ook een mail laten sturen naar hem.
2. Heb de headers gestuurd naar Ebay-helpdesk van beide mails waarin hij claimde dat er een fout gebeurd is.
3. Heb zelf nog een mail gestuurd...

Ontdekt:
1. non-fictieve persoon (identificatie mogelijk)
2. ebaymail is niet dezelfde als de paypalmail (is hotmail/facebook)
3. ongeveer 40 dagen tijd bij paypal voor claim
4. CC claim waarschijnlijk mogelijk

Indien jullie nog iets weten,
Afwachten dus... kan nog goedkomen
Dirk.
Bericht 11 van 41
laatste antwoord

Andere mogelijkheden:

- Vraag hem eens via de ebay-mail om het geld terug te storten?
- Vraag de contactgegevens op en bel desnoods naar hem... of de ouders...
Opzoekwerk via het adres kan je bvb doen via www.1207.be

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 41
laatste antwoord

Ja, dat hij het geld wil terugstorten heb ik een paar keer vriendelijk en zakelijk (zoals ebay aanraad) voorgesteld, gisterenavond nog. Ik open de mails nu juist en noch ebay noch de verkoper lieten me een mail achter.

Nu zijn contactgegevens vragen of telnummer is ook wel een goed idee! Straks even doen.

Hij heeft nog niet teruggestort!
Misschien alles wel opgezet spel of een...... zijspoor?

to be continued.

thx.
Bericht 13 van 41
laatste antwoord

Ja, dat hij het geld wil terugstorten heb ik een paar keer vriendelijk en zakelijk (zoals ebay aanraad) voorgesteld, gisterenavond nog. Ik open de mails nu juist en noch ebay noch de verkoper lieten me een mail achter.
Gisteravond ? Dan lijkt het me niet ongewoon dat je (nog) geen reactie hebt gekregen; niet iedereen hier op eBay is even rap, hoor. Misschien vandaag, in de loop van de dag ?

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 14 van 41
laatste antwoord

Nog geen verder nieuws ?

Bericht 15 van 41
laatste antwoord

OK waar was ik gebleven.. na dus de verkoper aangeschreven te hebben via officiele wegen zoals oa ebaymail en na een geschil geopend te hebben bij paypal reageerde de verkoper dus stijfjes, afwachtend en toch wel verdacht.

Ik kon via mail wel zijn GSM verkrijgen omdat ik daar duidde op het feit dat ik begreep dat hij waarschijnlijk wel een fout gemaakt zou hebben en eventueel de verkoopprijs zou optrekken van de uiteindelijke biedprijs van 162,50€ naar 200€ (omdat dat ook ons hoogste bod zou geweest zijn, 200€ waar hij mondeling en schriftelijk mee akkoord ging). Dus een extra 38,50€ in de hand.

Dat zag hij precies zitten en we spraken af dat ik morgenavond (zaterdag) het object kon komen afhalen op zijn adres (dat ik ook heb).

Mijn voorwaarde van de deal echter was/is dat ik bewijs heb dat mijn 162,50€ teruggestort is om zodanig met eigen ogen te zien of het bedrag wel of niet op zijn rekening stond/staat. Beide te staven door een simpele printscreen van je accountoverzicht paypal. Maar ook natuurlijk door een effectieve storting op mijn rekening.. waardoor ik onmiddellijk kon zien dat .. die er nog steeds niet opstond.. vreemd toch..

Een printscreen dwing ik dus af:

Indien niet meer op zijn rekening dan kon ik op die manier met de volle 200€ naar hem vertrekken en het cash overhandigen.

Indien wel dan ware het simpeler moest hij 'toegeven' dat hij nog steeds de 162,50€ had en dus een extra 38,50€ als compensatie voor zijn fout en klaar is kees.

Resultaten:
1. de printscreen is nog steeds niet aangekomen

2. Had hem gevraagd dit via officiele ebaymail te bevestigen ook niets..

3. dit stuurde hij me terug via gewone mail: dirk comme promis ,aprés notre entretien téléphonique, je conserve le salon d'angle pour toi et pour la somme de 200 euros ( erreur de ma part) ,le temps que tu reçois la somme qui t-est due par paypal, tu n'auras qu'as me téléphoner pour se donner rendez-vous, pour l'enlévement du salon .tu peux me faire confiance je n'ai qu'une parole et cela m'a permis pour ma premiére mise en vente d'une expérience à laquelle je m'y attendais pas , mais enfin les choses étant ainsi, le salon te sera réservais jusqu'à ton appel......

Geef toe het klinkt ok, een mail van gisteren, maar zoals jullie zien, ingebouwde verscholen mechanismen:
De verkoper wil op die manier nog een extra 200 in de wacht slepen om zo plusminus aan zijn oorspronkelijke prijs te geraken nl. de 400€. Ik heb met paypal gebeld en een terugstorting (zoals hij al 3 dagen claimt) moet je onmiddellijk zien en moet je geen 3 dagen op wachten. Paypal bevestigde dat er op mijn account geen storting gebeurde ...

Naar mijn mening een bedriegelijk afwachtende houding in de hoop dat hij ermee wegkomt. Hij weet immers dat hij het geld niet zelf zal terugstorten!

Gevolgen:

1. Een claim (geschil is al lopende) bij paypal zal gestart worden van zodra die vrijkomt, je moet een bepaalde tijd wachten.. veel kans op refund?!

2. Eerst paypal en indien niet bij hun dan achteraf bij CC-maatschappij

3. Een ebay kwestie is reeds geopend en de mails en headers zijn doorgestuurd.Zij zullen het nodige doen?!
Blokken van deze verkoper en zorgen dat ik geen negatieve feedback krijg.. en ze kunnen mijn oplossing lezen onderaan.. iets wat zeker te doen is.

4. Ik blaas de deal af en dus dadelijk mail ik de verkoper dat hij het kan schudden. Waar hij niet rouwig om zal zijn vermits hij mijn 162,50€ heeft waar ik niet aankan, en dus moet ik hier eigenlijk zeggen: ik kan het schudden?!

Oplossing:

Laat ebay en paypal dit oplossen voor eens en voor altijd.

Paypal is een goed systeem maar:

1. er moet een systeem komen waarbij verkopers vanaf een aantal verkopen cash mogen ontvangen via paypal. Op die manier sluit je snelle oplichterij al uit zoals in mijn geval.

2. feedback bij paypaltransacties moeten ingeroepen worden.

2. Vervolgens moet er een systeem bestaan waarbij verkoper en koper beiden op een knop moeten klikken om het geld vrij te geven bij paypal. Op die manier zien beide partijen dat het geld in een neutrale zone staat waar niemand aankan totdat beide partijen effectief bevestigen dat alles geleverd of afgehaald is. (natuurlijk kan er achteraf betwist worden of al dan niet het object werd geleverd of afgehaald maar dat is nu ook!)

Nu, je kan zeggen ja maar dan zijn er nog omwegen etc..
Natuurlijk, echte 'crooks' krijg je niet klein en worden vroeg of laat gevat doch de kleine schelmen zoals mijn verkoper, een jonge vrijlustige, die een kansje zag komen niet meer aan de bak dan.

Ook nu loopt ebay via goodwill van de verkoper en koper en feedback (die nog misbruikt kan worden lees ik overal) doch een specifiek geval zoals in mijn geval dat een verkoper die -bijna onverstaanbaar- snel eventjes erbij vermeld dat hij zoveel moet ... en de bieding laat beginnen aan zeer laag tarief... nu dat lijkt me een punt waarop moet worden en KAN ingegerepen worden.

Het is trouwens zo dat alles zo zou moeten lopen op ebay. ER zijn honderden plaatsen online waar je 2ehands kan kopen doch ebay boezemt vertrouwen in door de hele opzet, door de instelling EBAY zelf.

Maak alles moeilijker voor verkopers om te frauderen en je krijgt een nog betere reputatie, een nog beter clienteel en laat de crimineeltjes achter jullie op andere sites. De omzet van Ebay zou verbeteren en ook de omzet van de serieuze plebs zou gevrijwaard blijven!

-End of Speech- maar het einde van deze discussie deel ik jullie later mee..

Dank alvast voor jullie interesse en responsen voorheen,
Reacties nog steeds welkom,
Dirk
Bericht 16 van 41
laatste antwoord

Vervolg :

Door de hand Gods geslagen, als die er er uberhaupt iets mee te maken heeft :-).

5 Minuutjes na mijn post hier nog maar eens naar mijn creditkaartsaldo gaan kijken.

Tromgeroffel, blaas de hoorns!
162,50€ werd teruggestort!

Onmiddellijk dus naar CC-maatschapij gebeld en ja hoor, effectief, mijn ogen geloofden het niet, maar echt, er werd een bedrag van 162,50€ teruggestort!

De verkoper in kwestie zag dus wel zijn fouten in en heeft alsnog beslist zijn onwaarheden te camoufleren, hehe..

Was goed geprobeerd, doch communicatie RULES!

Het kostte wat stress en inspanning. Maar na dus wat bellen en mailen en kwesties en geschillen te openen, maw wat druk te zetten bij deze verkoper hebben we ons geld terug.

Nu ... zou ik terug kunnen ingaan op onze deal en dus de salon voor 200€ kunnen gaan afhalen..

Dit laat ik jullie later weten.

Eerst en vooral even alle kwesties en geschillen informeren dat deze verkoper niet geblokt wordt noch beboet of dergelijke. Doch een aanmaning zou niet misstaan denk ik!!

Ik begrijp dat niet iedereen zo 'gelikt' is als mij om toch maar alle middelen te gebruiken die er zijn om onrecht terug te schroeven.. Daarom denk ik dat jullie reacties op een eventuele oplossing, naar Ebay gericht, om dergelijke praktijken aan banden te leggen welgekome zijn voor de andere gedupeerden hier op Ebay.

Toch een grote dank aan jullie 'Die Hards' die begrip opbrengen voor een beginnend verkoper/koper en me hebben bijgestaan in deze calvarietocht. Ook al was het maar een korte en op het eind een vruchtbare.

Dank,
Dirk.
Bericht 17 van 41
laatste antwoord

Even een voetnoot ...

Het feit dat me bevestigd werd dat dit bedrag werd teruggestort kan ik niet zien op paypal noch op online banking. Het is enkel te zien op mijn 'kredietkaartsaldo'.

Dit ging dus van 1250€ - 162,50€ = 1087,5€ terug naar 1250€.

Omdat er dus online alleen een uitgavenstaat bijstaat en dus geen inkomstenstaat was ik dus verplicht om te bellen naar de maatschappij om te zien wie, wat of waarom dit terug op 1250€ werd gebracht.

Er werd dus effectief een bedrag van 162,50€ teruggestort zo bleek via de operator aan de andere kant van de lijn.

Juist heb ik het geschil gesloten bij paypal. En ik heb een mailtje aan het adres van Ebay customer service verzonden met wat uitleg, inclusief een link naar deze discussie op het ebayforum.

Wie weet, toekomstgericht, komt er nog iets uit de bus voor een betere veiligheid van de paypaltransacties.

Shoot away!
Dirk.
Bericht 18 van 41
laatste antwoord

In het overzicht van de PayPal transacties worden de refunds wel degelijk weergegeven nl refund to creditcard,
misschien dat de bijwerking van die gegevens net zoals eBay op vrijdag trager verloopt (site onderhoudswerken).
zowie
Bericht 19 van 41
laatste antwoord

Kunt U meer duiding geven over waar dit staat?
Of moet ik hiervoor een opwaardering doen?

Mvg, Dirk
Bericht 20 van 41
laatste antwoord