Als ik bovenstaand verder verslag van Dirk zo eens lees, lijkt het me eerder een kwestie van onervarenheid, slordigheid en een beetje laksheid van de verkoper, en géén echte poging tot oplichting.
Of je nu al dan niet tot aankoop overgaat is jouw zaak, Dirk, maar het lijkt me alleszins sportief als je de verkoper van je beslissing (positief of negatief) op de hoogte brengt. Maar dat wist je wss. ook zelf wel.
Verder snap ik niet wat je bedoelt met volgende zin :
1. er moet een systeem komen waarbij verkopers vanaf een aantal verkopen cash mogen ontvangen via paypal. Op die manier sluit je snelle oplichterij al uit zoals in mijn geval.
Cash ontvangen via Paypal is een contradictio in terminis. Ik veronderstel dat je bedoelt dat er contant mag betaald worden. Okee, maar dat doe je dan van hand tot hand, en dan komt er géén Paypal bij te pas.
Paypal is hier een
toegelaten maar niet
verplichte betalingswijze.
Kijk, sommige verkopers bieden verschillende betalingswijzen aan :Paypal, overschrijving, contant bij afhalen e.d.
Het is dan aan de koper om te kiezen...
Ikzelf betaal contant bij afhalen, als iets niet kan opgestuurd worden. Voor dingen die verzonden worden vanuit de E.G (incl. Belgie) gebruik ik meestal overschrijving (omdat PP kosten meebrengt voor de VERkoper), en voor zendingen vanuit USA e.d. is het Paypal...
If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)