op 04-04-2011 10:35
begrijp het niet hoor.
waarom is mijn acount nu geschorst.
heb geen enkel geschil lopen wegens objecten niet gekregen of niet tevreden en toch moet ik deze oplossen volgens ebay.
de helft van de neutrale feedback blijkt nog van tevreden klanten te zijn. maar toch geven ze neutrale.
heb de laatste maand geen enkele negatieve gekregen
en toch ben ik deze morgen geschorst geweest, nadat ik gisteren een hele namiddag bezig ben geweest om weer heel wat dingen aan te bieden een hele namiddag werk voor niets.
enkele van de negatieve heb ik zelf voorgesteld om geld terug te storten en object terug te sturen maar dat wilden ze zelf niet geven liever negatieve feedback.
heb wel zelf een heleboel geschillen moeten openen omdat ze gewoonweg niet betalen na bieden. en dan hoor je ze niet hoor.
jullie zouden beter daar iets aan doen.
op 04-04-2011 10:45
Hebt u al eens in uw “Mijn eBay”, onder “Account”, naar uw “Verkoperprestaties” gekeken. Daar staat heel wat info over de toestand van uw account.
Hier staat de uitleg:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/seller-dashboard.html
op 04-04-2011 10:54
heb net eens gekeken,
moet 4 neutrale feedback verbeteren. ( van de laatste maand)
dat ebay die eens naleest he.
de eerste schrijft ' bon ebayer' (kan ik er iets aan doen dat hij liever neutrale geeft dan de verdiende positieve.
dan nog eens ok (juist hetzelfde als hierboven).
dan nog eens 2x ok maar fort usé (was wel 2dehandskledij niet veel gedragen maar wilde niet geloven dat de ene bermuda zo was gekocht (een deel afgetrokken aan op de benen). en 1 x ok.
ik zou niet weten wat ik er moet aan veranderen. heb kopers proberen te contacteren toen, maar ze geven liever neutrale feedback dan ermee akkoord te gaan .
op 04-04-2011 11:57
Misschien hebben een aantal kopers een lage DSR score gegeven ?
Probeer de kopers die neutraal gaven te contacteren, leg uit dat je account geschorst is door de lage feedback, misschien zijn ze bereid de feedback te veranderen.
op 04-04-2011 12:49
heb ik al geprobeert, om hen te contacteren.
maar of ze nog gaan veranderen ik betwijfel het.
mijn score ligt tussen 4.6 (net gekegen (4.68) is bijna 4.7) voor omschrijving en al de andere boven het gemiddelde van ebay zelf.
blijkbaar zitten er een paar tussen die hele lage score gegeven hebben ook van de postieve feedback, maar waarom is mij een raadsel. want ze geven via postieve feedback aan dat ze tevreden zijn.
en heb van geen enkele koper via mail of geschil te kennen gekregen dat ze niet tevreden waren over hun aankoop.
op 05-04-2011 09:21
Welkom in de club. Heb +766 positieve feedback, voor wat negatieve , neutrale, en enkele kopers die niet tevreden waren wegens te lange wachttijd van verzending, zitten we nu een maand zonder inkomen.
Zit op de rand van het bankroet had juist voor 5000 euro nieuwe producten ingekocht 😞
Het gekke is dat ebay de laatste 6 maanden voor 1500 euro aan inkomsten via mij heeft ontvangen...gemiddeld 250 euro per maand.
op 05-04-2011 09:28
'zitten we nu een maand zonder inkomen'
Er zijn nog andere verkoopsites dan eBay ! Nooit alles op één paard zetten. 😉
op 05-04-2011 12:02
in 2 maanden tijd hebben ze bij mij nu ook heel wat aan me verdiend.
maar ebay is niet mijn enige inkomsten. van ebay krijg ik dus totaal geen verdere reactie meer.
vind dit totaal niet kunnen. zal die 4 weken wel overbruggen, en dan zien we wel of we nog terugkeren naar hier.
op 05-04-2011 12:27
"Er zijn nog andere verkoopsites dan eBay ! Nooit alles op één paard zetten"
Ja, geef eens welke sites iets of wat deftig zijn? Ik ken geen andere dan ebay...ben pas sedert augustus verleden jaar bezig...omdat ik 58 ben en geen werk meer kan krijgen in de IT.
op 05-04-2011 13:31