op 29-11-2010 21:19
Ik had een volledige babykamer met toebehoren via Ebay verkocht. Zeer snel hadden wij een afspraak met de koper voor de afhaling van de kamer bij ons thuis gemaakt. Enkele dagen voor de afhaling hebben we nog herinneringsmail naar de koper gestuurd met onze gegevens. De koper heeft niet gereageerd. Vorige week zaterdag om 10u moest de koper langskomen voor de afhaling maar heeft zijn kat gestuurd. We hebben niks meer gehoord of gezien van de koper : geen telefoonje, geen SMS, geen email, niks. Ik heb hem nog via Ebay een email gestuurd met de vraag waarom hij niet geweest was en met verzoek om binnen de 2 dagen te reageren. De koper heeft nooit gereageerd.
Ik heb vandaag een geschil bij Ebay geopend maar eerlijk gezegd heb ik geen goesting meer om zaken te doen met oneerlijke mensen. Ik heb dus ondertussen contact genomen met de 2de bieder die gelukkig nog steeds geïnteresseerd is in het object.
Spijtig genoeg - en dit is een groot gebrek bij Ebay - kunnen we geen negatieve feedback meer geven aan een koper. Dit is eigenlijk niet eerlijk : de koper
heeft zich niet aan de afspraken gehouden en ik vind dat zulk gedrag via Ebay moet bekend gemaakt worden voor de anderen leden te verwittigen en misbruiken te vermijden.
Wat kunnen we eigenlijk doen om openbaar te maken dat een koper niet eerlijk is als wij geen negatieve feedback meer kunnen geven ?
Veel meer dan een geschil openen kan je niet doen, de koper krijgt dan wel een aantekening van eBay, na meerdere aantekenigen kan zijn account geschorst worden.
Je kan wel positieve FB geven met negatieve commentaar, maar dat heeft eigenlijk niet veel zin, ik denk dat je beter geen FB geeft.