annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

geschil door koper die object gebroken heeft "ontvangen": fraude?

Ik had graag toch eens van iemand een beetje advies gekregen want van eBay krijg ik de gebruikelijke standaardmails.

Ik heb een object verstuurd naar UK een tea caddy van 5mm dik aardewerk, dik ingewikkeld in meters bubbelplastiek ingetapet met brede tape omringd door opgefrommelde kranten en in een grote stevige doos. Object is toegekomen, heb ik foto's van ontvangen en er is een reuze driehoek bovenaan uit, de doos en de verpakking had ze niet meer (het was dezelfde dag een paar uur na aankomst) verzonden met track&trace. Foto's laten zien aan tal van mensen, iedereen zegt dat is gevallen op een rand of op de grond op een harde bodem, maar onmogelijk door zo ingepakt in de doos te verzenden. Ze vroeg onmiddellijk volledig refund. Ik eBay gebeld om advies, die gezegd niet zelf refund betalen maar via Paypal dan claim indienen en het wordt daar wel nader onderzocht die doen dat goed. Een uur later dient koper eBay claim in op eBay UK, maar niemand doet iets, het bedrag werd dezelfde dag al geblokkeerd op Paypal. Van eBay niets gehoord, geen foto's gevraagd, niets. De post heeft ook de originele verpakking doos en wrapping nodig maar die heeft ze niet, kan geen foto's doorsturen voor claim? Weet echt niet meer wat ik moet doen, heb zo een gevoel dat ze misbruik heeft gemaakt van de situatie en om welke reden dan ook de caddy niet meer wou of heeft laten vallen per ongeluk maar wel via de verkoper het geld terug wilt. Is er hier nog iets aan te doen? Alvast dank!

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Ik vrees dat daar niet veel aan te doen zal zijn.

Als ze de foto met de breuk zal doorsturen als bewijs naar Paypal, dan denk ik dat je het geschil zowiezo zal verliezen.

Of er frauduleuze of foute handelingen van de koper mee gemoeid zijn, zal en kan men uiteindelijk niet onderzoeken hé?

hartelijk dank voor je reactie! Er was inderdaad niets aan te doen. Claim werd ingediend bij eBay UK, werd nooit onderzocht nog vragen gesteld, geld werd na 1 week automatisch naar koper overgemaakt + verzendkosten. Bovendien kwam het niet in aanmerking voor een claim bij de post omdat ik daar ook foto's van de verpakking moest hebben zoals het bij de koper is toegekomen en de verpakking had ze weggegooid? Balen en oneerlijk!

Een vraag stellen