annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper dreigt met incassobureau

hallo,

even het verhaal in t kort: ik had een zware griep, ben hervallen, mocht en kon een kleine 3 weken het huis niet uit, en moest net toen enkele pakjes versturen.

ik heb de kopers verwittigd, allemaal zeer begripvolle reakties ontvangen, BEHALVE 1 : het gaat over een cd, de koper zegt die intussen in de winkel gekocht te hebben, en dreigt met inkassobureau indien het geld nu morgen niet terug op zijn rekening staat. ik kan daar niet op ingaan, want maandag heb ik het pakje dus WEL verstuurd...

iemand hier enige ervaring mee ? ik heb wel een 1500+ stukken reeks verkocht op ebay en een feeback positief 100% ...

ik dank iedereen die hierop wil reageren

mvg

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

Dat afdreigen is natuurlijk heel triest, en een typisch gevolg van de weerloze situatie waarin een verkoper op ebay zich bevindt...

Afgezien daarvan is het niet de fout van de koper dat hij zijn pakje veel te laat kreeg opgestuurd.

Misschien had hij de cd wel nodig voor een speciale gelegenheid, en heeft hij hem ondertussen idd in een winkel gaan kopen.

Persoonlijk zou ik hem vriendelijk voorstellen de cd terug te sturen, en hem beloven na terugontvangst zowel het aankoopbedrag als de verzendingskosten van opsturen en terugsturen terug te betalen.

Trouwens, wettelijk ben je dat als professionele verkoper verplicht, ook al steek je jezelf weg achter een particuliere account.

Hallo, persoonlijk had ik misschien even hulp ingeroepen van vrienden om pakjes toch naar post te brengen.

Wat incassoburo betreft : larie en apekool.  Dat is gewoon dreigen. 

Ik vrees alleen dat er binnen de kortste keren en rode bol zal verschijnen, maar geloof me daar ben je ff niet goed van maar dat gaat ook wel weer over.

Het belangrijkste is dat je voor jezelf recht in de spiegel kan kijken en kopers die zulke dreigementen en straffe taal gebruiken, voor niks of niemand begrip kunnen opbrengen die kunnen meestal niet recht in de spiegel kijken hoor !!!

Ooit komt boontje wel om zijn loontje.

Wat niet wegneemt dat uw probleem niet is opgelost he.

 

Hopelijk raakt het voor u opgelost zonder veel tam tam  :smileyhappy:

 

Hopelijk IS het opgelost na twee jaar ....  Smiley Erg vrolijk

Als de koper inderdaad 3 weken moest wachten op zijn pakje .

Zou ik in mijn geval het geld terugstorten want de koper kan ook niet weten dat u 3 weken ging ziek zijn.

 

Mocht ik dit tegenkomen zou ik vragen aan mijn man of kids of ze vlug eens naar de post willen rijden om de pakjes te posten!

 

Hopelijk raakt het voor u opgelost zonder veel tam tamSmiley Vrolijk

 

 

 

Een vraag stellen