annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper heeft mij opgelicht!

petercrane
Community-lid

Ik had een gsm verkocht. De koper was niet tevreden zei hij. En wou een terugbetaling en nog een betaling van de kosten voor terugzending 5.90€ (verzending taxipost 24h), daarna zou hij het object terugsturen. Ik heb dit gedaan uit vrees voor slechte feedback. Nu heeft hij het object niet teruggestuurd, erger nog hij heeft het gewoon zelf terug verkocht op ebay met dezelfde acount. Wat is hier tegen te doen? Ik wil mijn geld terug.

Geaccepteerde oplossingen (3)

Geaccepteerde oplossingen (3)

remington7600
Community-lid

Beste,

 

Per toeval las ik uw bericht op Ebay. Het eerste wat ik dacht was dat het niet verstandig van u was om het artikel terug te betalen nog voor het aan u werd geretourneerd. Dit heb ik eigenlijk nog nooit eerder gehoord. Misschien kan u met de emails, bewijzen van Ebay, bewijs dat de koper de gsm heeft doorverkocht, betalingsbewijs, ... naar de politie gaan en klacht indienen wegens oplichting of misbruik van vertrouwen. U beschikt tenslotte over de identiteitsgegevens van de koper, niet? U kan de persoon in kwestie uiteraard ook een persoonlijk bezoekje brengen, maar dat hangt dan weer af van uw karakter 🙂

 

Mvg,

 

Remington7600

Er zitten rotte appels zowel bij kopers als bij verkopers,en ik heb de indruk dat het verrottingsproces toeneemt.

 

Ik vrees dat je erg weinig kan doen,heb vorig jaar het geld van mijn pay pal zien verdwijnen ,voor een niet ontvangen object,dat nochtans door de koper te koop werd aangeboden.

 

Neem eens contact op met ebay,maar er zal niet veel te verwachten zijn,vermits je eigenlijk pas moet betalen bij ontvangst.

Ik heb een maand geleden op vertrouwen een item verzonden,was zogezegd betaald,maar met valse prints kan je alles bewijzen.Nu heb ik nooit een betaling gezien.De koper is geschrapt,maar die zal wel onder een andere naam terug actief worden

 

Blokkeer die koper in elk geval,als die terug opduikt onder een andere naam ,dan zal die toch bij jou niet meer kunnen kopen.

 

Kan je anders het objectnummer eens geven en het objectnummer dat de koper gebruikt voor de GSM.

Misschien slechte raad ,maar als die GSM momenteel te koop staat,kan je daar niet op bieden ,heeeel hoog,met een ander account.

Je hebt de mails van je koper hopelijk bewaard,zodat bij opstarten van een geschil door de huidige verkoper ,je kan bewijzen dat die eigenlijk gestolen goed verkoopt.

 

Ik zit al 7 jaar op ebay,denk dat ik ondertussen al wat ervaring heb opgedaan,heb nog niet alles gehad ,telkens duikt er weer iets nieuw op ,nog onbegrijpelijker.

 

Diegenen die je goedgelovigheid zouden verwijten moet je maar negeren,zelfs met alle mogelijke voorzorgsmaatregelen kan je oplichters niet ontlopen.

Internet is een prachtig medium ,helaas fraude gevoelig.Dat verkopers geen neg. meer kunnen geven zal daar echt weinig aan veranderen.

 

 

-- Bewerkt door siemenpoes om 8 Apr 2011 23:22 CEST
marinela-60
Community-lid

Hallo

Wij zouden alles doen om geen negatieve feedback te krijgen.

En( sommige) kopers maken daar misbruik van.

Schande !

Wanneer zal daar eens iets possitiefs uit voorkomen.

geachte ebay , hoeveel van die klachten moeten jullie nog hebben .

Geef ons verkopers toch ook eens een beetje recht van spreken.

Recht van verweer. Laat ons toch ook eens een feedback kunnen geven.

Vele groeten marina

Telkens ik iets verkoop , hou ik mijn hart vast.

 

 

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi,

Als u vindt dat u onterecht behandeld bent door een koper of verkoper is het altijd best dat u onze klantendienst daarvan op de hoogte brengt. Wij zullen altijd zo'n claims onderzoeken en zullen de toepasselijke stappen ondernemen. Helaas kunnen we u wettelijk gezien (wet op de privacy) niet op de hoogte brengen van wat de ondernomen stappen zijn, maar ik verzeker u dat we elke melding onderzoeken.

bergamot100
Community-lid

ook ik ben zo belogen en bestolen geweest voor goederen die me nieuw over de 400 euro koste,de koper liegde en bedriegde dat het geld onderweg was en ze het oo zo nodig had voor de bruiloft

nadien veel geklaag over de vermeende laat tijdige betaling ,ik geduld geduld en als ik er duidelijk achter vroeg,schol ze me uit voor agressie enzo meer,zelf heeft ze een profiel van 22 en al zeer veel een negatieve feedbak aan verkopers gegeven,ze zei me ook dat ik haar dit toch niet kon geven,dat wist ze ondertussen wel

na geschil enzo kreeg ik van ebay als enige oplossing bij de politie klacht van oplichting inte dienen,leuk is anders afgezien van het feit dat ze trouwens niet meer reageerd om mijn mails, en ik zelf geen feedbak meer kon geven na sluiten geschil ???amaai ze

ik weet dat de fout bij mij zit,door te vroeg te verzenden,maar is er geen manier dat ze dit zelfde NIET blijft doen bij ander verkopers,ze doet als of ebay een plaats is om gratis en voor niks aan producten te geraken,en goedgelovige verkopers met wonden achtertelaten

petercrane
Community-lid

Alvast bedankt voor de reacties. Ondertussen heeft de koper mijn geld terugbetaald. Ik had ermee gedreigd naar de politie te gaan. Het was inderdaad niet slim om eerst terug te betalen, maar zoals ik al zei uit vrees van negatieve feedback. Nu weet ik wel beter liever negatieve feedback dan ipv geld kwijt. Ik ging hem inderdaad een bezoekje brengen mocht hij niets meer van hem laten horen.

Een vraag stellen