annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

3 september

Geld onderstaande enkel voor zakelijke verkopers?



"Vanaf de week van 3 september worden alle veilingen met de optie Nu kopen behandeld als aanbiedingen met vaste prijs onder het beleid voor dubbele aanbiedingen. 
U kunt dan niet langer meerdere veilingen met de optie Nu kopen maken voor identieke objecten. Ook kunt u dan geen aanbieding met vaste prijs en een veiling met de optie Nu kopen voor hetzelfde object meer maken."



D.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

3 september

Dus, als ik twee identieke objecten heb kan ik niet meer eentje laten veilen met optie nu kopen en eentje aan vaste prijs verkopen.


 


Maar ik mag ze wel alle twee enkele laten veilen?


 


Hoeveel identieke voorwerpen mag je dan onder veiling zetten?


 


 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

3 september

hughwitte
Community-lid

Dit is al enkele malen op dit forum vermeld. Er kunnen maximaal 15 identieke veilingen (zonder de "nu kopen" optie) tegelijkertijd aangeboden worden op voorwaarde dat deze het beleid van manipulatie van de zoekresultaten niet overtreden. Ik weet dat er vorig jaar op eBay.com regelmatig veilingen verwijderd werden van verkopers die minder dan 15 identieke veilingen aanboden, waar als reden door eBay gegeven werd dat de ratio van verkoop (sell through) te laag lag, en er dus geen reden was om dat aantal identieke veilingen aan te bieden tenzij om een betere zichtbaarheid te bewerkstelligen.


 


Reden van het verschillend beleid wat dubbele aanbiedingen betreft tussen vaste prijs aanbiedingen en veilingen is dat als men een aantal identieke objecten heeft, men deze als een vaste prijsaanbieding met meerdere objecten kan aanbieden, waar het bij een veiling steeds om één (al of niet samengesteld) object gaat.


 


Het beleid voor dubbele aanbiedingen geldt zowel voor particuliere als zakelijke verkopers.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

3 september

hughwitte schreef:


Het beleid voor dubbele aanbiedingen geldt zowel voor particuliere als zakelijke verkopers.



Bovenstaande nieuwe regel stond wel onder deze kop, dus ik betwijfel of dit zowel voor zakelijke als voor particuliere verkopers gaat.



***NIEUWS VOOR ZAKELIJKE VERKOPERS – NAJAAR 2012***



Ik denk dat ebay nog steeds denkt dat particuliere verkopers maar enkele zaken te koop zetten en dat de zakelijke verkopers in de meerderheid zijn en ook meerdere objecten online zetten...ik heb vandaag een particulier gezien (zag geen BTW nummeren stond niet ingeschreven als zakelijke verkoper)  die 675 items online staan heeft, waarvan de meeste 10 of 12 keer dubbel op ebay staan als veilig met een nu kopen prijs die 50 cent hoger lag.



D.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord