annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beetje moedeloos

Ik begin er moedeloos van te worden.

 

Aanbieden op ebay.de deed de verkoop terug stijgen, 

maar ongelooflijk wat een profiteurs/fraudeurs er op ebay DE zitten.

 

kleine bloemlezing van laatste maand

 

- koper wil product terugsturen, doet een claim open, stuurt het product nooit terug en krijgt na geruime tijd gelijk van ebay/paypal

Kan geen tracking van verzending geven maar krijgt toch gelijk, ik heb nooit iets ontvangen (€52 weg)

 

- 2 producten worden samen verzonden, er is extra kost voor 2e omwille van extra gewicht.

koper doet geschil open en zegt maar 1 product ontvangen te hebben, kan niks bewijzen maar krijgt bedrag van 2e product terug van ebay/paypal  (€42 foetsie)

 

- een t-shirt zou vuil zijn en stinken volgens een koper, ik vraag foto's maar kan me er geen bezorgen, om geen negatieve te bekomen stel ik terugzending voor + eventuele vergoeding. Ook hier komt het product niet terug en via claim worden de €28 gewoon terug bezorgd aan de koper. 

 

en ondertussen lopen er nog enkele geschillen van foefelaars.... 

al meer dan 100euro door mijne neus en de powerseller status kwijt.

 

zo zwaar beu aan het worden, maar tot gisteren was de verkoop eigenlijk wel nog OK.

 

Iemand tips ?

Peptalk ? 

 

Pfff  Gefrustreerde smiley

 

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Beetje moedeloos

Alle voorbeelden die u geeft tonen de afwezigheid van verkopersbescherming aan.

Het ligt dan voor de hand de betaalwijze die eBay prefereert niet meer toe te staan.

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Beetje moedeloos

Je bent hier heus de enige niet hoor, neem dit forum maar eens door: er staan zo tientallen draadjes met hetzelfde verhaal.

PayPal is een uitstekend betaalmiddel, ik gebruik het ook bij aankopen in het buitenland, de koper geniet bescherming ingeval het mis loopt en het gaat snel... maar... die kopersbescherming van Paypal is tegelijk een vrijgeleide voor bedriegers, als ik de verhalen ter zake lees ben ik steeds weer verbaasd wat veel malafide kopers allemaal verzinnen om het gekochte gratis te verkrijgen en in de meeste gevallen met succes ook en de eerlijke verkoper blijft in de kou staan!

Daarom zal ik zelf PayPal nooit aanvaarden om betaalt te worden, verkoop ik iets zal de betaling gebeuren per overschrijving of de koop gaat niet door!

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Beetje moedeloos

Wij zijn gewoon verplicht Paypal te aanvaarden, kunnen er niet onderuit.

 

Wat mij het meeste frustreerd is dat wij als verkoper bij het minste probleem aan ebay een trackingnummer moeten voorleggen.

Als een koper iets wil retouren/ inruilen hoeft die helemaal niks voor te leggen, dit is toch gewoon om gefoefel vragen?

 

Is gewoon zwaar kl*te dat ebay gevallen als deze nadien niet opnieuw wil bekijken,

er komt gewoon altijd een standaard antwoordje dat je een brief richting Luxemburg kan sturen als u niet akkoord gaat.

Yeah right, alsof daar iets van komt...

 

 

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Beetje moedeloos

Aan de koper die iets wil terugsturen wordt door PayPal ook om een trackingnummer gevraagd.

Echter elke invoer wordt geaccepteerd en er volgt na een week altijd automatisch een refund, mits er dus maar iets is ingevoerd.

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Beetje moedeloos

Ik durf nu al geen echte gouden en zilveren juwelen, en goederen met zekere waarde op te sturen.

 

De malafide "kopers" worden beschermd tot en met.

 

Ebay is als koper zeer betrouwbaar want meestal worden verkopers toch wel zeer ernstig gecontroleerd.  Omgekeerd niet.

 

Spijtig.

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Beetje moedeloos

Dat is dus nog iets waar ik van verlost ben. Gezien ik niet meer op Ebay verkoop, bied ik mijn kopers ook geen PayPal meer aan. PayPal is misschien populair op Ebay maar nauwelijks bekend daarbuiten.

 

Ivm andere betaalmethodes als bv. bancontact is PayPal als handelaar pokkeduur en uw bescherming als verkoper is gewoon onbestaande.

 

Ik had hier op Ebay nauwelijks buitenlandse klanten. Het enige wat ik aan PayPal had was een heleboel extra kosten.

 

Bij PayPal ben je ook nooit zeker of de betaling op uw rekening zal blijven staan. Een tijd geleden eiste een koper zijn geld terug na 2 maand en dit wegens een ongeautoriseerde transactie. Wel hij had me wel + feedback gegeven 2 maand voordien. In zijn feedback gezien dat hij datzelfde item nog een aantal keer gekocht had bij andere verkopers. Daar heeft hij waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

 

En of Ebay nog betrouwbaar is als koper weet ik ook niet. Ik koop nauwelijks nog iets op Ebay. Toch op korte tijd 2 negatieve ervaringen. Koop iets bij een verkoper zonder probleem. Een paar maand later koop ik bij dezelfde verkoper hetzelfdee item. Nooit iets ontvangen. Geen enkele reactie van de verkoper.

 

Onlangs een item gekocht. Zou via kiala gepost worden. Na 2 weken niets ontvangen. Via kiala kunnen opzoeken dat het pakket aangemaakt was maar nooit binnengebracht. Geschil gestart zonder reactie van de verkoper. Via Ebay zijn contactgegevens opgevraagd en gebeld. Zou me het traceernummer bezorgen. Na een week of nog niets. Na een sms bleek dat hij dacht dat hij het pakket verstuurd had, maar was niet zo. Wel vandaag eindelijk dat pakket ontvangen. Blijkt die dvd volledig in een vreemde taal te zijn zonder dat daar iets van gemeld werd.

 

Misschien omdat het me zo hoog zit als verkoper, maar ik koop ook niet graag meer via Ebay.

 

Ik zie een aantal particuliere verkopers steeds dezelfde items aanbieden aan VEEL te hoge prijzen. Anderzijds steeds dezelfde shops die door Ebay gepromoot worden. Als ik in bepaalde categorieën blader lijkt het of daar maar één verkoper zit. Voor mij lijkt het of op Ebay altijd dezelfde items staan.

 

Vroeger vond je veel van die unieke items die je enkel op Ebay vond. Die lijken nu allemaal verdwenen.

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Beetje moedeloos

Het is spijtig dat Ebay verkopers niet beter beschermd,  door malafide kopers word je shop getorpedeerd en geraak je beneden de 90% verkopers prestaties en word je door Ebay uitgespugt.

 

Dank U Ebay en zit nu met overkoopbare voorraad dus bedrijf kapot

 

Gedupeerde en was een Serieuze Ebayer.......

Bericht 8 van 8
laatste antwoord