annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betalen en direkt daarna betaling blokkeren

Een franstalige reageert op mijn nederlandstalige advertentie , bestelt en betaalt onmiddellijk met Paypal.

Dan ziet hij in dat hij verkeerd begrepen heeft en blokkeert de betaling in paypal met als reden "niet ontvangen"

Tegelijkertijd stuurt hij een mail naar mij met de vraag de betaling te retourneren en de bestelling te annuleren.

Dit alles op dezelfde dag dus.

Ik kan echter niet de betaling terugsturen want ik kan er in Paypal niet aan.

Ik kan ook in eBay ook niet annuleren want ik heb een betaling ontvangen.

Hoe moet dit nu verder om te vermijden zonder negatieve invloed op mijn verkoperswaardering ?

Ik heb de koper gevraagd de blokkering op te heffen zodat ik de betaling kan terugstorten, en daarna in eBay kan vragen om te annuleren. Maar ik heb nog al eens een soortgelijk geval gehad en toen kon ik niet annuleren omdat er ooit al eens een betaling was geweest.

En als de koper niet verder reageert ? Hoeft hij ook niet te doen, hij kan gewoon wachten en na een tijd het geschil sluiten met te zeggen dat hij niets heeft gekregen. En dan krijg ik nog een slechte waardering bovenop.

Ik vraag me trouwens af waarom de vraag van annulatie in eBay van de verkoper moet komen, waarom kan dit niet van de koper uitgaan als hij duidelijk een miskoop heeft gedaan ?

 

 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: Betalen en direkt daarna betaling blokkeren

Ik weet niet van buiten hoe het in PayPal noemt maar in het geschil zou je ergens een optie moeten hebben in de aard van actie ondernemen of geschil oplosseen. Daar zou je dan de optie moeten hebben om de betaling terug te storten.

 

In het nieuwe feedbacksysteem dat vanaf 20 augustus met terugwerkende kracht ingevoerd wordt is het onheil normaal gezien al geschied. De koper heeft zich vergist maar heeft wel een geschil geopend wegens niet ontvangen. Dat zal dus als een defect tellen.

 

Volgens het "onderzoek" dat Ebay gedaan heeft, heeft de koper hier een slechte ervaring (ook al gaat hij zelf in de fout) en moet de verkoper hiervoor gestraft worden.

 

Vroeger zou je hemel en aarde bewogen hebben om het probleem op te lossen. Nu? Of je het nu oplost of niet. Het kwaad is geschied.

 

Verkopers betalen alle kosten, betalen de PayPalkosten, hebben al het risico en draaien in het nieuwe feedbacksysteem ook op voor de fouten die door kopers gemaakt worden.

 

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Re: Betalen en direkt daarna betaling blokkeren

Inderdaad. Alhoewel de betrokken koper gisteren de blokkering ongedaan maakte, waarop ik het geld terugstorte , een geschil opende, en hij dit confirmeerde waardoor de zaak gesloten werd,   zal ik toch met een defekt beboet worden.

Alleen maar omdat een franstalige slecht nederlands begrijpt wordt ik dus beboet.

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Re: Betalen en direkt daarna betaling blokkeren

Er zijn ook verkoop sites die alles in de taal van de bezoeker plaatsen en ook geen defecten genereren op basis van geen.

Wat op eBay wel makkelijk is dat je als verkoper gewoon alle koperacties kan negeren, u krijgt inderdaad toch al meteen een defect en uw geld halen ze ook al automatisch terug.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord