annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

CD boekje gekreukt

Ik heb via het entourage van een artiest een zeldzame cd bekomen. aangezien ik er twee heb gekregen, bood ik er een aan via ebay. Het item werd verkocht voor 21 euro. Ik had de CD niet afgespeeld en naar mijn inziens was alles in orde.

Nu heeft mijn koper hem ontvangen en zegt dat er een kreuk in het boekje zit. Ik heb gekeken op mijn exemplaar, en daar zit ook een kreukje in.

Nu zegt de koper dat ik vals adverteer, dat de CD niet nieuw is, maar beschadigd etc.

Ik heb aangeboden dat hij de CD mag terugsturen (hoewel er in mijn aanbieding niks stond ivm terugname en ik particulier ben) voor een terugbetaling.

Maar hoe krijg ik dan mijn commisie terug?

en de verzendkosten moet ik toch niet terugbetalen, of wel?

alvast bedankt voor jullie mening.
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

CD boekje gekreukt

De koper wil niet terugsturen voor een terugbetaling, maar wil dat ik hem een nieuw boekje bezorg. Mijn boekje is ook gekreukt, dus dat is niet echt een verbetering.

Ik kan toch niet meer doen dan terugbetalen, of wel?
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

CD boekje gekreukt

speedsterboy1
Community-lid
Nee, meer dan terugbetalen kan je inderdaad niet doen.
Als die cd zo zeldzaam is en die koper wil een nieuw boekje, vraag die koper dan eens hoe dat praktisch in zijn werk moet gaan.

Photobucket

Photobucket

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

CD boekje gekreukt

Je zou kunnen voorstellen dat de koper de CD houdt en dat je een (klein) deel van het bedrag terugbetaalt als vergoeding voor de beschadiging.

m.


m.
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

CD boekje gekreukt

Of je kan hem ook contact laten opnemen met de uitgevende platenfirma met de vraag om hem een nieuw ongeplooid boekje te laten toesturen.


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

CD boekje gekreukt

Ik ben zelf geen voorstander van een deel terug te betalen, omdat ik weet hoe zeldzaam de CD is en dat ik hem zeker kan verkopen aan mensen die het niet zo erg vinden dat er een kleine kreuk is in een boekje.

Ik heb gezegd dat ik als ik ooit nog een exemplaar kan bemachtigen, dat ik dan het boekje wel kan ruilen, de verkoper wil daarop wachten... maar kan evengoed wachten op godot worden.

Het gaat om een CD single van het songfestival, en naarmate dit korter in de buurt komt kan ik meer en meer CD's krijgen, al is dat lang niet zeker. Dus misschien kan ik nieuw exemplaar krijgen, misschien ook niet.
Bericht 6 van 6
laatste antwoord