annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

Er zijn verkopers zijn er echt ontzettend goed in zijn. 

 

Wanneer ze een negatieve reactie krijgen van een koper (omdat een kledingstuk meerdere gaten vertoont, niet nieuw is zoals gemeld, vuil is, ... ), dan openen ze een geschil, sluiten het terug en krijgen alzo al hun commissie terug. Aan eBay wordt gevraagd om de feedback te verwijderen en .... dit gebeurt zomaar, keer op keer.

Kopers worden uitgescholden voor leugenaars. Als antwoord op de gegeven feedback wordt er telkens gezegd dat de koper nog niet eens heeft betaald en dus nog niks kan ontvangen hebben.

Bewijzen door de koper overgemaakt aan eBay (zelfs foto's, copies van overschrijvingsbewijzen van betaling) zijn blijkbaar van geen tel.

Het gaat hier niet om een éénmalig feit maar is al maanden aan de gang en er werden zo al tientallen rode bollen weggetoverd.

Op haar profiel staat als 'gewijzigde feedback' een nul.

 

Melding aan eBay leidt tot niets; als antwoord krijg je wat standaardzinnen die robotmatig aan elkaar werden geplakt.

 

Wat is het nut van het geven van feedback wanneer deze op simpele vraag van de verkoper - en zonder te koper te aanhoren - wordt verwijderd?

 

Dit probleem werd hier eerder al eens gepost door een gedupeerde, maar deze topic verdween hier al na enkele dagen van het forum. Vriendjespolitiek?

 

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

zou mij ten zeerste verbazen dat dit lukt, als koper heb je toch ook een traceernummer van het pakket

 

indien ebay antwoord, zal hun reactie gewoon zijn ... betaal via paypal dan kan je dit niet voorhebben.

 

 

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

Traceernummer doorgeven aan eBay, betalingsbewijs, foto's van de ontvangen spullen,... eBay doet hier totaal NIKS mee!!
Ik heb weet van meer dan 10 zulke verkopen, telkens van dezelfde verkoper; het zijn er wellicht nog meer dan ik heb kunnen nagaan.
Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

@crismswa, dit vind ik nu echt straf  hier zoiets komen vertellen ,terwijl u het zelf nog bonter maakt.

U bood een vest aan op ebay ,ik vraag u beleefd of ik de vest voor 10 dagen zeker kan hebben als ik ze win  daar ik ze nodig had voor een feest en mIjn man voor de rest feitelijk nooit vesten draagt.

Daarop antwoord u beleefd dat het geen enkel probleem is en u de pakjes altijd vlug verstuurd.

Om een lang verhaal kort  te maken ,ik win de vest en betaal ook direct.Ik kies kilopost om ze zeker op tijd te hebben.

6 dagen later vraag ik u of de vest al opgestuurd werd?   geen antwoord!!!

op dag 10 geen vest  gekregen .

Dag 12 zeg ik u dat ik infeite nu dus met die vest niets meer kan doen maar ja ik won ze en betaalde ze ook ,dus

  ik wacht nog steeds op die vest.

Ik krijg een zeer onbeschofte mail terug ,met dat u wel wat anders te doen hebt enzenz.

Ik wacht nog enkele dagen af ,en besluit dan uiteindelijk na 15 dagen u een negatieve te geven.

Nog geen uur na dit voorval geeft u me aan object niet betaald ????????,

Mails beantwoord u niet meer,

Vier dagen later sluit u het geschil in mijn nadeel !!!

en nog drie dagen later was mijn rode bol bij u weg .

U betaalde wel de vest enkele dagen later terug,want eerlijkheid schijnt bij u hoog in het vaandel te staan !!!!!!!!!

IK kom nooit op dit forum ,maar wat u hier schrijft loopt de spuigaten uit , u doet het nog beter u betaald zonder reden terug en vind dan dat de koper maar noot betaald heeft of wat??? en laat zo uw rode bollen verdwijnen!!!!!!!!!!!!!! een ook ingetrokken feedback 00000000

Ik zie op uw feedback dat u dit schijnbaar bij nog andere mensen doet ook !!

En dan gaat u hier even uitleggen hoe u dit doet dus !!!!!!

en  andere ebayers op het forum zetten!!!!

schaam u ,dit moest me nu echt van het hart

groetjes van een zeer teleurgestelde ebayer

 

 

 

 

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

Beste riversite of hoe je jezelf ook wil noemen,

 

Mag ik hier toch wel eventjes op antwoorden, ja?

 

Jij had inderdaad een vest gewonnen op 28 mei. Ik verstuur dezelfde dag een factuur  (zonder reaktie van u) en nog een herinneringsmail na 10 dagen. Hierop reageert u wel, namelijk met het geven van een negatieve feedback op 8 juni en een aantal mails waarvan ik het taalgebruik hier niet wens te herhalen.

 

Een geschil wordt geopend en gesloten; NIET in uw nadeel want u betaalt dan plots toch; hoewel we beiden niet meer verder wilden; ik heb je je geld dan ONMIDDELLIJK teruggestort - niet na enkele dagen.

 

Je koos trouwens niet voor Kilopost maar voor Kiala: Service Station Jacobs Neerstraat, 111 - 3980 Tessenderlo.

 

DUS: u betaalde niet direct, maar pas na opening van een geschil na ruim 10 dagen, opgestart omwille van de dreigende mails en NADAT u me een negatieve had gegeven; u kan altijd een kopie van mijn rekeninguittreksels krijgen.

 

Mijn rode bol was inderdaad weg ja.  eBay had me voorgesteld om u te vragen om uw feedback te wijzigen, en u heeft hem veranderd in een neutrale.  Mijn gewijzigde feedback staat niet op 000000, maar op 1, namelijk de uwe.

 

Eerlijkheid staat bij mij inderdaad op een hoog schavotje; ik kan niet tegen onrecht.

Voor u geldt dat duidelijk niet. Al eens bij stilgestaan dat de tientalle mensen die u aangeeft voor onbetaald object een aantekening krijgen op hun account?

 

U komt nooit op dit forum?? Toevallig dat u dit bericht las neem ik aan? Of even toevallig een tip gekregen? Het vorige topic over u heeft hier niet lang gestaan hé.

 

Wat u op mijn feedback ziet dat ik andere mensen aandoe mag u me eens vertellen hoor; dat wil ik namelijk ook graag weten.

 

Ik moet mij schamen? Nee, echt niet. Ik heb hier ook geen enkele naam vernoemd op het forum.

 

Je hebt onlangs je trukje nog een aantal keren toegepast en bent het duidelijk nog niet verleerd.

 

Vandaar wellicht dat je moest reageren; deze truk heeft voor jou geen geheimen.

 

Mvg

 

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

Ik weet niet voor wie u mij neemt ,maar schijnbaar ziet u door het bos de bomen niet meer?

Ik won dit object  begin februari  2013, en alles wat ik schreef is waar

Ik verkoop niets op ebay ,ik koop alleen op ebay

Ik kan u geen neutrale meer geven ,want u liet mijn rode bol verwijderen ,en dan is zoiets onmogelijk!!!!!!

Ik koos kilopost om het pakket super snel te hebben ,u schijnt de rollen helemaal om te keren , ik kocht daarvoor nogal bij u kleine spulletjes en had daar nooit problemen mee gehad ,daarom was ik ook tergoeder trouw even bij u terug komen winkelen.

Natuurlijk heb ik nu mijn lesje wel geleerd en koop nog enkel bij de echte verkopers,daar ben ben ik zeker dat men dit niet doet ,

Men betaald dan mischien wel meer  ,maar koopt met vertrouwen

Nee ik ben niet wie u denkt dat ik ben ,

Trouwens deze middag stond uw gewijzigde feedback nog op 0,schijnbaar bent u het trukje nog niet verleerd

Ook raar dat u zo fanatiek reageert op iemand,

Maar voor mij moet u h et niet laten hoor ,ik koop zeker nooit nog iets bij gewone verkopers

Door u heb ik mijn lesje wel geleerd

beleefde groetjes toch

 

 

 

 

 

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

Beste,

 

U hebt alleszins een zeer rijke verbeelding en fantasie; daar kan niemand tegenop.

 

Dat u ‘t één en ‘t ander door elkaar haalt, is begrijpelijk, u verandert namelijk graag van naam en profiel.

 

Stèl dat u al eerder bij mij had gekocht, dan zou u dit toch enkel opnieuw doen indien u in het verleden tevreden was, toch? En dan nòg zou u zonder enige vorm van communicatie vooraf een negatieve fb geven? 

 

En hàd u eerder al van mij gekocht, dan zou u niet (zoals u vertelt in uw eerste antwoord) aan mij de vraag moeten stellen of ik snel verzend; dat zou u dan toch al weten?

 

En indien ‘alles wat u schreef waar is’ en u niks te verbergen heeft, waarom u dan verstoppen onder alweer een nieuwe schuilnaam?

 

En wat mijn gewijzigde feedback betreft, die staat sinds 11 juni nog altijd op 1 hoor.

 

Maar...

Dit forum dient denk ik niet om persoonlijke vetes uit te vechten; dit was niet het opzet van dit topic, maar toont wel aan dat een vos zijn streken niet verliest.

 

Mvg,

 

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

Voor diegenen die de soap een beetje beu zijn.

 

Bedoeling van dit topic is om potentiële kopers te waarschuwen. Het feedback-systeem van eBay is verre van feilloos.

 

Het is niet omdat iemand een mooi feedbackprofiel heeft, dat je daar zomaar blindelings kan op voortgaan.

 

Spijtig genoeg is dit iets dat door eBay zèlf mee wordt in stand gehouden. 

 

Ik kan begrijpen dat er dagelijks geschillen worden geopend en dat er meermaals wordt beweerd dat de koper niet heeft betaald. Maar vooraleer iemand te beoordelen op juiste of valse informatie, mag dit toch wel eerst gecontroleerd worden, ook al neemt dit dan veel tijd in beslag.

 

Dat feedback wordt gewijzigd zonder de tegenpartij (de koper dus) aan te schrijven, vind ik niet kunnen.

 

Hopelijk leert eBay hier een lesje uit (alsook alle anderen die zich hierin herkennen).

 

Mvg,

 

 

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

Het interesseert me eigenlijk niet wie van jullie 2 gelijk heeft, vecht jullie ruzie via mail uit en niet via dit forum...

 

eBay had sowieso beter de mogelijkheid open gelaten voor verkopers om ook negatieve feedback te kunnen geven. Het is belachelijk dat alleen kopers negatief kunnen geven en verkopers niet. Dat is gewoon niet eerlijk.

 

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Re: Dè truk om geen negatieve feedback te krijgen

Ja dat klopt ,als verkoper een negatieve feedback geven op een koper is gewoon niet mogelijk. Ik heb regelmatig  mensen gehad die op iets bieden ,en als het afgelopen was dan kon men ze gewoon niet meer bereiken. Dan moet men wel een geschil indienen als verkoper. En ik kan u vertellen dat het vrij frequent voorkomt de laatste tijd. Ik verkoop trouwens niet meer op e-Bay ,dit is één van de redenen. Een andere reden is het feedback systeem dat gewoon niet eerlijk is. Een beetje gelinkt voor mij aan de niet betalende kopers.

Bericht 10 van 10
laatste antwoord