annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douane mag voortaan zelf boetes uitschrijven wanneer ze namaak ontdekken!

Douane mag zelf boetes uitschrijven voor namaakgoederen
De douane mag voortaan zelf boetes opleggen als zij iemand vat met namaakgoederen. De nodige uitvoeringsbesluiten zijn eindelijk klaar. Dat schrijft De Zondag. Tot nu toe moest de douane overtredingen doorsturen naar het parket, maar nu kan zij dat zelf doen. Dat is het gevolg van een nieuwe wet.

Die schrijft sinds oktober 2007 zware boetes uit voor wie met namaak wordt gevat. Zo kunnen namaak en piraterij bestraft worden met een gevangenisstraf van drie maanden tot drie jaar of een geldboete tussen 500 en 500.000 euro.

Nieuwe instructies
Omdat de uitvoeringsbesluiten echter op zich lieten wachten, kon de douane de wet nog niet toepassen. Deze week ontving de douane eindelijk de nieuwe instructies.

Zo is de douane voortaan bevoegd om inbreuken vast te stellen en mag zij onder bepaalde voorwaarden overgaan tot vernietiging van goederen waarvan zij vermoedt dat het namaakgoederen zijn, zonder tussenkomst van de rechter. Vorig jaar maakte de douane 322 dossiers in namaak op, goed voor zowat 820.000 in beslag genomen stuks. (belga/adv)

(bron: HLN)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

Natuurlijk weet je dat als consument.
Delvaux bvb heeft geen enkel verkooppunt in Turkije.
En de douane doet wel koffers open,er worden serieuse steekproeven gehouden.
En betalen kunt ge,leg maar eens uit hoe je aan die zaken komt.
Ik heb persoonlijk gezien dat iemand de inhoud van LV tas in plastiek zak moest steken,omdat haar handtas aangeslagen werd.
Het is maar goed ook dat er hard wordt opgetreden.
Is een merktas te duur voor je budget,koop dan een merkloze tas ,je zal dan tenminste niet zo belachelijk overkomen.
Trouwens namaak is schadelijk voor je gezondheid,brandwonden als gevolg van namaakkleding zijn op de spoed welbekend.

Ik heb totaal geen respect voor mensen die namaakgoederen gebruiken,voor mij zijn dat grote idioten,die de maffia steunen,mensen uitbuiterij steunen,hun gezondheid schaden en dat allemaal voor hun imago .Ze vergeten erbij trouwens dat mensen die echte merkproducten kopen duidelijk zien dat ze namaak dragen.Weet je wel hoe belachelijk je dan overkomt.

Wat is er trouwens mis met goedkopere alternatieven uit den HEMA,ESPRIT....Je zal dan tenminste niet overkomen als een hersenloos wicht.
Bericht 11 van 21
laatste antwoord

En als ze dan toch door de mazen van het net glippen ,gaan ze hunne rommel verkopen op ebay,aan prijzen die vergelijkbaar zijn met de echte merkproducten.
Dat zegt volgens mij heel veel over dat' soort 'dat namaak koopt,mensen zonder normbesef,echte oplichters.
Krijg dagelijks mails van bedrogen kopers,want dat soort verkopers is meestal erg agressief en wil niet terug betalen.
Iedereen die op deze manier bedrogen is raad ik aan PV te laten opmaken wegens oplichting.
Bericht 12 van 21
laatste antwoord

Ter illustratie

230500457313
230500460663
Hieruit blijkt het intelligentieniveau van kopers van namaak.
Allé deze is nog eerlijk,je weet dat je een verboden product koopt,dus van oplichting is geen sprake...alleen is kopen van namaak dus een strafbaar feit.
Bericht 13 van 21
laatste antwoord

Nu ik toch bezig ben

270606220580

tas uit Turkije,aankoopprijs 25? euro
laat bieden vanaf 200 euro EN...er is een bod opgezet!
Dit bedoel ik met oplichting,de koper denkt duidelijk met een echte tas te maken te hebben,200 euro is zelfs een heel goede prijs voor dit model,de echte PIN dan.
Door dat sterrensysteem kan men slachtoffers niet meer waarschuwen,triestige zaak.
Bericht 14 van 21
laatste antwoord

Siemenpoes Trouwens namaak is schadelijk voor je gezondheid,brandwonden als gevolg van namaakkleding zijn op de spoed welbekend."

Is originele productie dan zonder risico? Het leder dat gebruikt wordt voor de productie van merkhandtassen en - kleding heeft evengoed een identiek dezelfde chemische behandeling ondergaan waar er evengoed allergisch op gereagerd wordt.

En de behandelde textiel waar merkkleding mee gemaakt wordt riskeert evengoed voor brandwonden te zorgen als eenzelfde behandeling van de textiel gebruikt werd. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 15 van 21
laatste antwoord

Er is wel degelijk een verschil.
Fabrikanten moeten zich houden aan de wetgeving ivm gevaarlijke producten.
Producenten van namaakkledij werken illegaal en lappen die regels aan hun laars.
Mij kan men niet van het tegendeel overtuigen,vermits ik bedrijven heb bezocht en een erg kritische ingesteldheid heb.
Ik heb het ook niet over allergische reacties,maar over brandwonden ,wat toch iets anders is.
Bericht 16 van 21
laatste antwoord

En ik wil gerust in discussie gaan,met mensen die kennis van zake hebben,niet met ongeletterden.
Waarom willen mensen persé een T shirt van Burberry of een tas van Delvaux,er zijn goedkopere alternatieven die perfect je behoeften dekken en geen steun geven aan de namaakmaffia.
Bericht 17 van 21
laatste antwoord

Natuurlijk weet je dat als consument.
Delvaux bvb heeft geen enkel verkooppunt in Turkije.

Hoe kan je als consument nu weten dat Delvaux geen enkel verkooppunt heeft in Turkije? Tenzij het misschien ergens onderaan het Wikipedia-artikel staat of zo, maar dan nog is er geen kat die dat gaat nakijken.
Trouwens, het is perfect mogelijk dat de Turkse verkoper het artikel importeerde uit een land waar Delvaux wel verkooppunten heeft.

Weet jij van alle spullen die in je appartement staan of de respectievelijke fabrikanten wel verkooppunten hebben in Vlaanderen, Siemenpoes?
Het is niet realistisch om van de consument te verlangen van al deze bureaucratische details op de hoogte te zijn bij aankoop van een product. Als ik naar iets zoek op Ebay, en het eerste product bovenaan de op prijs + verzendkost gesorteerde lijst met zoekresultaten staat me aan, dan koop ik dat gewoon. En daarbij stel ik me absoluut niet de vraag of dat nu namaak is.

En zelfs dan nog, neem nu bijvoorbeeld object 230500457313. Er staat "mooie handtas, ziet eruit als delvaux". Hier is dus noch sprake van oplichting noch van namaakverkoop vermits de verkoper duidelijk vermeldt dat de tas eruit ziet als Delvaux, wat dus duidelijk betekent dat hij/zij niet de intentie heeft om het te laten doorgaan als een originele Delvaux-chachosse. Het enige waar je hem/haar op zou kunnen pakken is de vermelding "mooie handtas", want ze trekt op niks. Daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.
Bericht 18 van 21
laatste antwoord

Alle merken hebben een website,waarop de dealers zijn vermeld.
Dat zijn er heus niet zoveel,enkel in grote steden en dan nog in welbepaalde landen.
Aankopen in een erkend verkooppunt en doorverkopen in Turkije is larie,een tas van 1000 euro hier ga je niet voor 1200 euro aankopen in Turkije.
Delvaux zit trouwens in moeilijkheden omdat hun winstmarges erg klein zijn en met verlies hun boekjaar afsluiten.Hoe kan dan iemand een tas voor 50 of 100 euro maken,zelfde kwaliteit leer.
Iedereen weet wel degelijk dat hij namaak koopt hoor.

En..ik woon in geen appartement!
Bericht 19 van 21
laatste antwoord

En dit geval

180533121738

geen pay bal,geen teruggave
dus met PAY PAL mag wel?

Ik veronderstel dat niemand hier een bod van 150 euro op gaat doen,komt zeker van een Turkse rommelmarkt voor 15 euro.
Bericht 20 van 21
laatste antwoord