annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !

Daar komt zo stilaan de gevolgen er van !

 

Een slimme ondernemer, als die voelt dat z'n voeten nat worden dan doet hij er iets aan.

 

Met honderden verkopers zijn wij al jaren getuige dat EBAY al met z'n kop in het water zit en aan het verzuipen is.

 

Ze LUISTEREN totaal NIET !

 

 

 

Zovele gefrustreerde topverkopers zijn reeds gestopt.

 

 

Zie deze informatie, het moest er van komen.             Waar EBAY jaren geleden ook voor ons een prachtig initiatief was is vandaag om te huilen en dit is zo erg spijtig.

 

Wij waren zo enthousiast, hebben nog vergaderingen meegemaakt met Ebay, met de schouders er onder ...  en opeens is daar een ander beleid, een andere software, andere regels, 't spel is om zeep.

 

 

 

Ebay heeft het ZELF om zeep geholpen en bewijzen zijn de ontelbare frustraties die men kan lezen op dit discussieforum.

 

 

Spijtig.   

 

 

http://www.z24.nl/ondernemen/grote-ontslagronde-op-komst-bij-ebay

 

INDIEN EBAY GELUISTERD HAD, DAN KONDEN ZE 20 WERKNEMERS AANVAARDEN !!!  In PLAATS VAN ER NU TE ONTSLAAN !!!

 

 

 

 

e-Bay werknemers staken

"Ontevreden consumenten. De gebruikers hebben genoeg van de slechte service en toegenomen tarieven op e-Bay."

Is e-Bay te groot geworden om zich nog om de klanten te bekommeren?

"Steeds meer klanten verlaten e-Bay dat met een stokkende groei te maken heeft."

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !

Het zijn vooral de KOPERS die afhaken.

Het NIEUW is eraf en elke winkel heeft een webshop ,amazon,bol.com.....

Internet aankopen nemen toe ,maar niet op ebay.

Als er minder verkopers zijn ,dan zouden de resterende verkopers beter verkopen.

Kopers beter beschermen was wel een goede zet,maar te laat .

Hoeveel kopers zijn er niet bedrogen...die zie je niet terug.Op andere websites kan je met creditkaart betalen ,hier weigeren vele verkopers dat ,dus als koper heb je geen enkele garantie.

Wie zijn erover gebleven ,verzamelaars en kopers die alles gratis willen.

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !

Waarom haken kopers af?

 

Je hebt gelijk Siemenpoes maar er zijn nog redenen.

 

Als je naar bvb 2de hands.be of Kapaza surft, dan krijg je je eigen Vlaamse verkopers / zoekertjes te zien.

 

Als je naar Ebay.be surft dan krijg je UK, Duitsland en dergelijke door de strot geduwd.   Als Vlaamse verkoper ben je zelfs een andere nationaliteit voor de Franstalige Belgen.

 

Ebay.be zou dan ook ECHT Ebay .be moeten zijn.   Door en voor ons eigen volk.

 

Dit is het nu niet.

 

De beste klanten voor ons (en vele andere Vlaamse verkopers) in betere tijden waren de Walen, tot op een gegeven moment er iets veranderde en er bijna geen enkele Waal meer kocht omdat ze onze artikelen niet meer vonden.   Je leest er vele getuigenissen van.

 

Frustrerende was dat wanneer je aan Ebay die klacht formuleerde dat je een standaard mailtje terugkreeg en bovenop een week nadien nog een enquete om te vragen of je goed geholpen was.

 

Elk land heeft z'n eigen kultuur, gewoonte, mentaliteit en ze willen bij Ebay éénheidsworst maken maar dat lukt niet en zal nooit lukken ook.

 

Weet je dat velen zelfs niet meer durven reageren met negatieve klanken want er was een tijd dat je er door enkele medewerkers mee gepest werd.  Ze onderzochten dan specifiek je aanbiedingen en van de minste overtreding vloog je er af.

 

Het is makkelijk te zeggen "als Ebay je niet aanstaat, ga dan weg"'.   Neen, precies daar wringt het, EBAY was ooit zeer goed en daar willen we met z'n allen terug naartoe.

 

Tweedehands.be maakt reclame op RIJKER DAN JE DENKT.  Weet je hoe belangrijk zo'n publiciteit is. Ongelofelijk hoeveel ik verkocht de laatste tijd op 2de hands.   Ebay zien of horen we niet.

 

Dus Ebay moest al langer iets doen met al die negatieve klanken van z'n verkopers maar ze hebben het steeds naast zich neergelegd.

 

Een van mijn struikelpunten is bvb partikulieren die 75 gratis mogen zetten en zakelijke moeten betalen.   Kijk, maak het dan voor iedereen gratis.

 

Het tegenargument van Ebay was dat een zakelijke maar 6% commissie betaald en een partikulier 8 %.   Wat er bij de medewerker waarmee ik de discussie had, niet inging was dat ik een stukje winst kwijt ben in plaatsingskosten dat het mij dus duurder kost nadien.          Liever 75 artikelen gratis online zetten en 8% betalen dan zoals het nu is dat ik vaak aan 20% kosten zit van de omzet.

 

Maar dat snapt die medewerker niet en dan zwaait hij met dat dit de reglementen zijn en hij/zij daar niets aan kan doen.

 

Enfin,  't is eigenlijk allemaal tijdverlies.

 

Ik ga vlug nog wat op 2de hands.be plaatsen, is gratis en vooral DE VLAAMSE KOPER, zelfs de stadsgenoot die vind me zeer vlug.

 

 

,-)

 

 

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !

Zal ik hier het hele Ebayverhaal eens uit de doeken doen. Dan pas besef je hoe erg het met Ebay gesteld is. Vraag zelfs luidop af of binnen 2 jaar de naam Ebay nog zal bestaan.

 

Twijfel over het juiste jaartal maar ik dacht in 2007 dat John Donahoe de nieuwe CEO van Ebay geworden is. Net zoals alle nieuw CEO's wou die zijn stempel op Ebay drukken. Volgens hem had Ebay de naam van vlooien markt. Een naam waar hij absoluut vanaf wou. Zijn visie was om Ebay om te vormen tot de grootste shopping mall ter wereld waar alle grote en bekende merken aanwezig zouden zijn. Hij wou af van de kleine huis, tuin en keuken verkoper. In een interview noemde die hij ook "noise". Lawaai dat hij liever kwijt dan rijk was.

 

Het is onder zijn bewind dat er afgelopen jaren een hele boel regels ingevoerd werden. De ene al slechter dan de andere. Om een heel lang verhaal kort te maken: zijn plan was dat om in 3 jaar Ebay compleet te transformeren. Ondertussen zijn we 6 -7 jaar verder en is het duidelijk dat dit totaal misslukt is. Erger nog: de onvreden van zowel kopers als verkopers heeft nog nooit zo groot geweest. Van een groei van 10-12 procent bedroeg de groei het laaste kwartaal slechts 2%.

 

2015 wordt een zeer beslissend jaar voor Ebay. Ebay bestaat momenteel uit 3 delen:

* De marktplaats zoals we Ebay kennen

* PayPal

* Iets waar ik de juiste naam niet van ken. Maar is iets waar Magento deel van uitmaakt. Dit onderdeel is vooral van toepassing in het buitenland. Iets een soort platform dat Ebay butien Ebay gebouwd heeft dat grote verkopers in staat stelt om ook buiten Ebay een eigen website te starten om via die weg PayPalbetalingen te aanvaarden en te koppelen aan hun Ebaywinkel.

 

 

Terwijl afgelopen jaren de verkoop op Ebay brokje bij brokje afgbrokkeld is, kent PayPal wel een enorme groei. Al is het maar omdat Ebay dat afgelopen jaren op alle Ebaysites een verplicht betaalmiddel gemaakt heeft. PayPal is dan ook al een aantal jaar de kip met de gouden eieren voor Ebay.

 

En hier komt de aap uit de mouw. In de loop van 2015 wordt Ebay en PayPal gesplitst. Ook dat 3de onderdeel waar ik over sprak zou verkocht worden. Blijkbaar torst PayPal een schuldenberg met zich mee. Na de splitsing zou Ebay deze schulden overnemen.

 

Helemaal wraakroepend: die John Donahoe heeft met al zijn veranderingen Ebay compleet kapot gemaakt. Die is nu verantwoordelijk om deze splitsing in goede banen te leiden. Betekent ook dat die na de splitsing zijn job als CEO kwijt is.Om ervoor te zorgen dat die blijft, heeft die nu een bonus gekregen van 23 miljoen $ + aandelen opties. Dus wordt nog dik beloond ook om wat ooit de meest succesvolle e-commerce website ter wereld was compleet kapot te maken.

 

Ebay gaat inderdaad een paar duizend werknemers ontslaan. Volgens beursanalisten zit daar maar 1 hoofdreden achter: zich positioneren als overname doelwit.

 

Dus wat zal er nu in de toekomst van Ebay worden? Een ooit bloeiende marktplaats die door wanbeleid van het management voor een groot stuk ten gronde gericht is. Zowel kopers als verkopers laten Ebay massaal links liggen. Ondertussen vind je op gans internet niets meer van positieve commentaar over Ebay.

 

De kip met de gouden eieren (=PayPal) maakt hier geen onderdeel meer van uit en bovendien zit die marktplaats opgescheeept met een schuldenlast..

 

Niemand weet precies wat er met Ebay zal gebeuren. Veel analysten denken dat het niet lang zal duren voor Ebay zal overgenomen worden. Een naam die hier zeer hard naar voren geschoven wordt is Alibaba. Andere namen die genoemd worden zijn google, zelfs Amazon alhoewel ik dat laatste zelf heel hard betwijfel.

 

De spltsing van Ebay en PayPal komt er onder impuls van Carl Icahn. Die heeft 2% van de aandelen van Ebay. Is al een jaar of zo aan het ijveren voor de splitsing omdat volgens hem Ebay de groei van PayPal afremt.

 

Leuk weetje: blijkbaar heeft die Carl Icahn dat nog al bij een paar bedrijven gedaan. Ik ken die mens ook niet schrijft hier maar wat ik zelf online gelezen heeft. Blijkbaar heeft die in het verleden al bij een paar andere bedrijven dezelfde strategie gebruikt: de gezondste delen afsplitsen, zijn zakken vullen waarij het oorspronkelijke bedrijf uiteindelijk failliet ging. Hoogst waarschijnlijk is die ook bij Ebay uit op zelfverrijking.

 

Het volgende wat ik verkondig is mijn persoonlijke mening.

 

Ebay heeft afgelopen jaren ik weet niet hoeveel nieuw regels ingevoerd. Regels die het bloed onder de nagels van de verkoper haalt en die kopers en verkopers tegen elkaar lijken op te zetten. Zowel kopers ls verkopers laten Ebay massaal links liggen. Ik denk ook niet dat er een weg terug is. De naam Ebay is voor een groot stuk bezoedeld. We hebben hier meerdere jaren zeer succesvol verkocht tot het leek of Ebay ons kwijt wou.

 

Van de ene maand op de andere verloren we ik weet niet hoeveel trafiek naar onze shop en bijgevolg ook onze verkoop. We waren topverkoper met onberispelijke feedback. In de loop der jaren een klein fortuin aan Ebaykosten betaald, maar dat mocht niet baten. Alles hebben we geprobeerd. Het enige wat we tegenkwamen was een muur. Uiteindelijk hebben we Ebay hun zin gegeven en zijn we zelf weggegaan.

 

Ik weet hoeveel tijd en energie ik in Ebay gestoken heb. Wat ik in een paar jaar tijd opgebouwd heb, werd door Ebay zelf op een par maaand volledig kapot gemaakt. Mijn vertrouwen in Ebay staat op een vriespunt. Op zich was het niet onze keuze om hier weg te gaan maar Ebay liet ons geen optie meer. We zijn ook niet van plan om terug te komen. Zeker niet onder het huidige beleid. We weten wat ze ons geflikt hebt. Niets houdt hun tegen om hetzelfde te doen mochten we met een andere account starten. Enfin, ben er zelfs van overtuigd dat we vanaf dag 1 zullen geboycot worden.

 

Ik spreek nu voor mezelf. Maar ben ervan overtuigd dat veel van de verkopers die hier weggegaan zijn er hetzelfde over denken.

 

Om cru te zijn. De dag dat ik hier weggegaan ben heb ik met Ebay gebeld om die eens goed mijn gedacht te zeggen. Eén van de zaken die ik toen gezegd heb is: er gaat een dag komen dat Ebay verkopers als mij en nog vele andere zelf gaat beginnen opbellen om te smeken om terug te komen.

 

Dat is ook iets waar ikzelf van overtuigd ben. Als het zover komt dat Ebay overgenomen wordt zal de overnemer een serieus charme offensief moeten openen om zijn oude verkopers terug voor zich te winnen.

 

Soms denk ik dat ze bij Ebay zelf weten dat het schaap al lang verdronken is. Ebay heeft nu al en hele tijd geleden 2dehands overgenomen. Je kan de tv of radio niet opzetten of er is reclame voor 2dehands. Heb je afgelopen jaren als eens ergens reclame gezien/gehoord voor Ebay????

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !


siemenpoes schreef:

 

Het zijn vooral de KOPERS die afhaken.

Het NIEUW is eraf en elke winkel heeft een webshop ,amazon,bol.com.....

Internet aankopen nemen toe ,maar niet op ebay.

Als er minder verkopers zijn ,dan zouden de resterende verkopers beter verkopen.

Kopers beter beschermen was wel een goede zet,maar te laat .

Hoeveel kopers zijn er niet bedrogen...die zie je niet terug.Op andere websites kan je met creditkaart betalen ,hier weigeren vele verkopers dat ,dus als koper heb je geen enkele garantie.

Wie zijn erover gebleven ,verzamelaars en kopers die alles gratis willen.


De crisis van afgelopen jaren bewijst pas hoe erg het met Ebay gesteld is. In tijden van crisis springen veel mensen veel voorzichtiger om met hun centen. Dat zou moeten betekenen dat website met 2dehandsspullen (zoals Ebay dus) zouden moeten boomen. In de realiteit is er net het omgekeerde gebeurd.

 

Ben er volledig mee akkoord dat kopers beter moesten beschermd worden. In het verleden zater er tussen de verkopers inderdaad een heleboel cowboys die hier niet op hun plaats waren.

 

Probleem is dat dat afgelopen jaren Ebay alle macht aan de kopers gegeven heeft. Is wat Ebay zelf verkondigd en gaan ook al zijn we zo ontevreden over Ebay niet tegenspreken: het merendeel van de transacties verlopen effectief zonder problemen. Maar als er wel problemen zijn zit je als verkoper met de gebakken peren.

 

Als je met een echte probleem koper zit, kan je geen negatieve feedback feedback geven als is het maar om andere Ebaygebruikers te waarschuwen. Die problemen heb je niet altijd in de hand. De post kan uw item kwijtspelen of het wordt tijdens de verzending beschadigd. Zoals je hier in andere topics kan lezen zelfs al je als verkoper het probleem oplost wordt je door Ebay toch nog gestraft.

 

Het probleem dat jij beschrijft met verkopers hadden wij op het eind met kopers. De laatste maand dat we hier verkocht hebben werd 1 op de 3 bestellingen niet betaald. Bij de andere bestellingen nog een aantal slechte feedbacks die totaal op niets sloegen of zoals vermeld iets dat tijdens de verzending buiten onze wil om beschadigd werd.

 

"en kopers die alles gratis willen"

 

Helemaal met u eens. Vroeger konden we voor onze items op Ebay en veel betere prijs krijgen dan ergens andere en deden we na alle kosten nog profijt. Nu zie ik de prijzen nergens anders nog lager dan op Ebay. Des te goedkoper de items die we verkochten, des te meer problemen met onze klanten.

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !

Er waren problemen met 2 transacties ????  Welke  ?  Ik ben me van geen kwaad bewust.  100% positieve feedbacks en de glazen bol van EBAY zegt zelfs dat ik op 20 februari nog steeds een "uitstekende verkoper" zal zijn.

 

Er was 1 annulatie ?  Welke ?  Ik heb niets verkocht om dan nadien te annuleren ?

 

Eigenlijk wil ik er geen woorden meer aan vuilmaken EBAY wilt ons gewoon kwijt !

 

Zo klaar als pompwater.   

 

 

Er waren problemen met 2van uw transacties
GREEN_FLAG

Het probleempercentage per transactie is het percentage van uw totale aantal transacties dat een van zeven problemen ondervond. Deze problemen geven doorgaans weer hoe tevreden uw kopers waren over een transactie. We tellen maximaal één probleem per transactie.

 
 
Ondermaatse verkoper
(8 of meer)
 
eBay-topverkoper
(Minder dan 5)
Objecten en aanbiedingen AantalGeannuleerde transacties  
Transacties die u hebt geannuleerd
1

 

 

 

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !


@delamontoostende schreef:

 

Eigenlijk wil ik er geen woorden meer aan vuilmaken EBAY wilt ons gewoon kwijt !

 

 


Da
Dat is me al 2 jaar geleden duidelijk geworden.
Heb je afgelopen tijd een koper een gedeeltelijke terugbetaling gedaan? Bv.koper die 2 objecten kocht waar je een stuk van de verzenkosten terug betaalde? Foei, ben je volgens Ebay een slechte verkoper en krijg je een defect. Want volgens Ebay heb je dan een transactie geannuleerd.
Ik kreeg er zo indertijd eentje. Nota bene omdat ik een transactie annuleerde voor een buitenlandse koper terwijl ik voor dit object geen internationale verzending aanbod. Toen een buitenlandse koper dit item toch kocht en ik de bestelling annuleerde was ik de slechte verkoper die moest gestraft worden. En zo waren er nog wel een aantal zaken die kant nog wal raakten!!!
 
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !

@brokantiek:

volgend draadje gaat in zijn originele posting over niks anders dan dit onderwerp:

http://community-benl.ebay.be/t5/Verkopen/Dringende-oproep-naar-enig-advies-Graag-reacties-aiub/m-p/...

 

Ze geven zelfs ruiterlijk toe dat er iets mis met hun systeem van defecten maar... ze veranderen er niks aan!

Ik sta momenteel met meer dan 1500 verkopen het laatste jaar, zonder 1 negatieve feedback en DSR's tussen 5 en 4,8 en  toch... vanaf 20 februari zou ik "ondermaats verkoper" zijn...

 

Je moet het maar doen hoor...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 10
laatste antwoord

EBAY luistert al JAAAAAAAREN niet naar z'n klanten !

Hetzelfde hier Fritz. Zo goed als perfecte feedback. Ben ook 1 maand ondermaatse verkoper geweest. Reden:

  • Item beschadigd tijdens de verzending. Koper geeft direct slechte feedback ook al vroegen we steeds uitdrukkelijk om ons eerst te contacteren als een probleem was. Natuurlijk koper zonder feedback
  • Koper die iets al € 10 onder de prijs kocht en dan slechte feedback gaf nota bene voor een item dat we er gratis bijstaken.
  • Koper die in 75% van de gevallen slechte feedback achterliet. In zijn + feedbacks was het dan nog van "goed ontvangen maar..."

 

 

Combineer dat dan nog met een aantal defecten dat zelfs geen defecten zouden mogen geweest zijn. Van Ebay moet je niets verwachten. Enfin ja, tegen dat het te laat is. Had daar al lang mee gedreigd. Toen ik effectief mijn winkel en mijn account afsloot, werd ik daagsnadien door Ebay opgebeld om me toch te overtuigen om terug te komen. Nee dus. Kom hier nog wel lezen en posten gewoon om andere verkopers te waarschuwen van hoe Ebay afgelopen jaren met zijn verkopers omgaat.

 

Vroeger had ik vaak kopers met honderden feedbacks, sommige zelfs 200-3000 van items die ze in de loop der jaren gekocht hadden. Wel die zijn allemaal weg. Als ik al een koper had met 500 feedback was het veel. Veel slechts 50 en minder.

 

Ben nu eens in meerdere categorieën gaan kijken naar de grootste shops. Met uitzondering van de categorie games vind je geen verkopers meer met duizenden feedbacks. Als je naar de grootste shops gaat kijken hebben die max. 2000 feedbacks, verkopen weinig en zijn nog relatief nieuw. Meerdere van de reguliere posters van vroeger met veel feedbacks zijn weg.

 

Allemaal oudgedienden die al jaren op Ebay verkochten met niet alleen veel feedback maar ook zeer goede feedback. Nu allemaal weg dankzij de vele "verbeteringen" die Ebay afgelopen jaren gemaakt heeft.

 

Ik heb dat al in een andere post neergepend. Heel simpel: Ebay en PayPal worden van't jaar van elkaar gesplitst. Blijkbaar wordt er nu ook nog een 3de deel afgesplitst. Ik geef u op een briefje, nadat de splitsing een feit is zal het niet lang duren voor Ebay door een andere bedrijf overgenomen wordt.

 

Of dat een verbetering wordt, zal enkel de toekomst uitwijzen. Maar erger dan nu kan het ook niet meer. Ebay België is niet op sterven na dood, maar is al een stille dood gestorven.

Bericht 10 van 10
laatste antwoord