annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay verplicht ons om PayPal te aanvaarden!!!

Zoals iedereen aan de lijve ondervindt heeft Ebay weeral wat wijzigigen doorgevoerd.

Tot mijn verbazing heb ik gemerkt dat ik nu verplicht wordt om PayPal te accepteren. Ik heb Ebay hierover gecontacteerd en kreeg het volgende antwoord:

Het is inderdaad zo dat u vanaf nu verplicht bent om bij winkelobjecten
PayPal als betalingsmethode te aanvaarden.

PayPal is een veilige en snelle manier van betalen. Hierdoor kunt u
sneller het artikel verzenden en zullen de beoordelingen van kopers
positief uitvallen wat er vervolgens voor zorgt dat u prominenter
zichtbaar bent in de zoekresultaten.

Meer informatie over de wijzigingen leest u op de volgende pagina:

http://www2.ebay.com/aw/benl/200909.shtml#2009-08-17105326

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wens u nog een
fijne dag.

Als je op deze pagina gaat lezen bij de wettelijke kennisgeving en kostenwijzigingen vind je dit:

Nieuwe voorwaarden om u in te schrijven met een winkel
U moet vanaf 9 september aan de volgende vereisten voldoen als u zich wilt abonneren op een eBay-winkel:

Basiswinkel:
Particuliere of zakelijke account met PayPal-rekening

Topwinkel:
Zakelijke eBay-account met PayPal-rekening
Een gemiddelde score van 4,4 of meer behalen op de 4 aspecten van de gedetailleerde beoordelingen over verkopers over een periode van 12 maanden
PayPal als betalingsmethode aanvaarden

Topwinkel Plus:
Zakelijke eBay-account met PayPal-rekening
Een gemiddelde score van 4,4 of meer behalen op de 4 aspecten van de gedetailleerde beoordelingen over verkopers over een periode van 12 maanden
PayPal als betalingsmethode aanvaarden

Ik heb de basiswinkel. Daar staat nergens vermeld dat je PayPal moet aanvaarden. Specifiek om deze reden heb ik mijn shop niet opgewaardeerd.

PayPal is ideaal om internationale betalingen te doen, zeker als het in een andere munteenheid is. Voor binnenlandse betalingen is het een grote kostenpost. En wat ik al helemaal niet eerlijk vind is dat de PayPalfee berekend wordt op de verkoopprijs + verzendkosten.

Ooit een item voor € 1,99 aan een buitenlander verkocht. Dus € 1,99 + € 6 verzendkosten. Dus kosten moeten betalen op € 7,99. Dat was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik heb toen PayPal uit al mijn aanbiedingen verwijderd. Nooit geen enkel effect op mijn verkoop gevoeld. Zelfs buitenlands kopers betalen mij 9 op de 10 keer via een internationale overschrijving.

Over een aantal wijzigingen ben ik zeker te spreken, maar die PayPal vind ik net een stap te ver!!!

Ook van deze mening? Laat dit gerust weten via dit topic. Ik ben zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Ik ga akkoord dat betaling met Paypal hoge kosten meebrengt, het zou nochtans eenvoudig zijn om iedereen te vrede te stellen.
OK betaling met PAYPAL, maar de koper betaald de kosten
EBAY blijft de kosten innen
VERKOPER tevreden want geen bijkomende kosten
KOPER tevreden, vlotte betaling, vlugge ontvangst van het
object en garantie voor ontvangst
Bericht 11 van 18
laatste antwoord

Ja jongens, laat de koper die graag met paypal wil betalen dan maar een duit in het zakje doen. Ik reken aan mijn klanten een paypal provisie van 2,5% met een minimum van 1,75. Hij die kiest voor paypal weet dan wat de cosequenties zijn. Gaat prima hoor !
Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Ja jongens, laat de koper die graag met paypal wil betalen dan maar een duit in het zakje doen. Ik reken aan mijn klanten een paypal provisie van 2,5% met een minimum van 1,75. Hij die kiest voor paypal weet dan wat de cosequenties zijn. Gaat prima hoor !

Maar het mag wel niet hoor. De verkoper mag de kosten voor paypal niet doorrekenen aan de koper.
Bericht 13 van 18
laatste antwoord

@tool-store-nl

Nu je dit hier zo openbaar meldt ben ik benieuwd hoe lang je nog op eBay zal verkopen. :^O

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Maar het mag wel niet hoor. De verkoper mag de kosten voor paypal niet doorrekenen aan de koper.
Kan wel :hiermee rekening houden bij het bepalen van het startbod...

Nu je dit hier zo openbaar meldt ben ik benieuwd hoe lang je nog op eBay zal verkopen
Als ebay natuurlijk eens komt lezen in het forum:^O
Bericht 15 van 18
laatste antwoord

Als ebay natuurlijk eens komt lezen in het forum:^O

De verraders slapen niet hoor quasi9522.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 16 van 18
laatste antwoord

X-( Nou ik kan melden dat ze wel kijken in de forums hoor !! Ze hebben inmiddels al een aantal van mijn veilingen verwijdert !
Je kunt dus als zakelijk verkoper geen kleinere zaken meer verkopen, als iedereen maar met Paypal gaat betalen, kun je wel stoppen. Eerst aanbiedingskosten, dan verkoopprovisie, kosten paypal, extra kosten boekhouding om de paypalkosten te verwerken. Ik had de ebay fakturen geintegreerd in administratiepakket, maar nu kloppen verkopen niet meer met het bankboek. Ik haat paypal !!!
Bericht 17 van 18
laatste antwoord

Wel, ik heb me toch ook al afgevraagd waarom de verkoper de kosten moet betalen. Het gemak van betaling ligt bij de koper. Hij /zij moet niet naar de bank lopen.?:|
Bericht 18 van 18
laatste antwoord