annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een geschil openen ! Rare pipo's op ebay !

Ik vind dat wanneer je als verkoper een geschil opent, dit niet steeds door de koper als negatief mag ervaren worden.

Na een aantal dagen krijg ik zelf door ebay de mogelijkheid om dit te doen.

Ik verkocht een kast en na verschillende mails en betalingsverzoeken kreeg ik na 7 dagen nog geen nieuws. Dus, ik doe een geschil open!

De koper mailt mij BOOS of dat mijn manier is om met nieuwe klanten om te gaan !!!!! Hij zegt mij nog geen minuut tijd te hebben gehad om te reageren !!! (maak mij dat niet wijs)

Uiteindelijk mailt hij pas om 22.00 in de avond (ik lag al in bed) dat hij 's morgens om de kast komt.

Ik zie pas deze mail om 10 uur 's morgens en stuur een sms naar z'n gsm met de coördinaten!

Meneer weet me doodleuk terug te sms'en dat hij speciaal een halve dag verlof genomen had en een camionette besteld had om de kast te komen halen maar dat hij nu niet meer afkomt omdat ik niet gereageerd heb !!!!.

Ja, zo zijn alle redenen geldig blijkbaar om iets niet te moeten afhalen.

Er zitten toch echte klootz..... op ebay en vooral van die pipo's zonder ook maar 1 feedback.

In Amerika zie ik regelmatig verkopers die NIET aan mensen willen verkopen die nog geen feedback hebben.
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Ik stuur mijn CD's de hele wereld over, gewoon met prior zegels.... maar ik zorg er wel altijd voor dat mijn PayPal rekening leeg is. ;-)

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 11 van 18
laatste antwoord

dat helpt toch niet? dan halen ze het toch van je CC? of direct als er iets opkomt wordt het er weer afgehaald, voor je zelf iets kan doen?
Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Van sommige kopers 'weet' je gewoon op voorhand dat ze toch nooit gaan betalen, als ze vb. al vanaf het begin op geen enkele mail reageren.

Zo'n 6e zintuig zou ik ook wel willen !

Mijn ervaringen lopen alleszins gelijk met die van hetzijspoor.

Ik heb het dan over kopers met 0 feedback waarvan je van begin af geen enkele reactie van krijgt. In mijn geval altijd slecht nieuws...
Bericht 13 van 18
laatste antwoord

Ik heb andere ervaringen hoor.
Meer last met eentje van 849 feedbacks die het zichzelf veroorlooft onbeschoft te reageren omdat een aankoop niet naar zijn zin is...

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 14 van 18
laatste antwoord

dat helpt toch niet? dan halen ze het toch van je CC?

Nee, dat is zo ongeveer het enige wat PayPal niet kan doen, niet mag doen.

of direct als er iets opkomt wordt het er weer afgehaald, voor je zelf iets kan doen?

Tja, die moet je dan niet meer gebruiken natuurlijk. Ik heb verschillende PP accounts. :^O

Bericht 15 van 18
laatste antwoord

tja, zie, ik leer bij.... moet ik onthouden.

Maar heb ooit eens meegemaakt dat er iemand met enorm veel feedback ineens besloot oplichter te worden. Hij heeft doen op weekje tijd voor meer dan 3000 euro verkocht en is betaald geweest via paypal. Ik had voor een 150 euro gekocht. Ik had al vaak bij hem gekocht, zonder problemen.
Eerst kreeg ik mijn geld niet terug omdat er niks op zijn rekening stond. Ik zou wel mijn geld terugkrijgen van zodra hij terug paypal gebruikte. Toen er echter meer mensen kwamen klagen en ze zaggen dat het om een groot bedrag ging, hebben ze via een gerechtelijk bevel beslag gelegd op zijn geld, en kreeg ik mijn geld terug
Bericht 16 van 18
laatste antwoord

Jaaaa..... dat is wat anders he. Als je als verkoper gaat oplichten dan is het een ander verhaal.
Maar als de koper je oplicht en je bent daar 100% zeker van dan kan PayPal dus gewoon de pot op als zo'n koper probeert zijn geld terug te krijgen van mijn rekening.
Oplichters moet PayPal zelf maar terugbetalen.
Niet dat het ooit gebeurd is hoor maar ik ben op alles voorbereid. :-D

Bericht 17 van 18
laatste antwoord

@supergiftman. Sorry maar, wanneer ik na een week niets gehoord heb stuur ik nog 1 herinneringsmail, maar 24 uur later, indie geen respons, open ik een geschil.De klant mag zich bedenken, daar heb ik geen probleem mee, maar heb dan op zijn minst de beleefdheid om een mailtje te sturen dan kan het anders opgelost worden. Ik heb elke maand 2 of 3 van die grapjurken.(en niet allemaal met 0 feedback)Van iemand met 0 feedback kan ik dan nog begrijpen dat hij/zij twijfels heeft (eerst betalen en dan pas krijgen) maar ik ben er al een paar tegen gekomen met 60, 100 en 200 feedback die nu zelfs geen negatieve meer kunnen krijgen. Ik heb zojuist een koper geblokkeerd die me dit 2 keer lapt met hetzelfde boek. Maar kom, 2% van de mensen zijn geniaal en 2% zijn kl... en je komt ze gelukkig allemaal tegen.
Voor de rest na bijna 9 jaar nog altijd een gelukkige e-bayer.
Bericht 18 van 18
laatste antwoord