annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Ik vraag mij af of ik iets niet goed begrijp of wel.

 

Het geeft mij althans een zeer enge gedachte dat je als verkoper gestraft kan worden in de toekomst door de handeling van een ander.

 

Je bent een topverkoper, je hebt een zeer duidelijke communicatie wat betreft je aangeboden goederen, je verzendkosten, je terugstuurbeleid.

 

Je doet 100% je best om de allervlotste en snelste communicatie te hebben met je koper.

 

Het bewijs daarvan is een ellenlange feedback van duidelijk zeer tevreden kopers.

 

Opeens is daar een koper die het niet goed meent, hij koopt maar betaald niet, met de beste wil van de wereld wil je in dialoog gaan met die koper maar hij geeft geen teken van leven.   Je zit jezelf te frustreren want je wilt het spel perfect spelen.  Gevolg, de koop moet geannuleerd worden.

 

Resultaat, je krijgt een "slecht punt" van Ebay want jij, als verkoper hebt je best niet gedaan.  De koper GAAT VRIJUIT.

 

 

 

 

Kijk lieve mensen van Ebay,  ofwel heb ik echt niet goed gelezen en zit ik verkeerd en zou ik graag hebben dat iemand dit van jullie eens rechtzet en mij verteld hoe het juist in elkaar steekt.

 

Ofwel, lieve mensen van Ebay, is dit wel het juiste nieuwe beleid en ligt het aan mij, dat ik wellicht met verkeerde ideeën zit, dat ik niet meer mee met m'n tijd ben.

 

Ik hoor het graag.

 

 

 

Johan

Bericht 1 van 27
laatste antwoord
26 ANTWOORDEN 26

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Zoals u weet gaat eBay u hier niet antwoorden en al helemaal niet op deze vraag.

Het is inderdaad zo dat een defect heel gemakkelijk opgelopen kan worden. Het is als een verkoudheid, niet te vermijden op zijn tijd. De vraag is alleen hoe vaak u hierdoor zal worden getroffen. Als verkoper heb je het voor een aantal zaken niet zelf meer in de hand.

 

Defect
  • Gedetailleerde verkopersbeoordeling van 1, 2 of 3 sterren voor object dat voldoet aan beschrijving**
  • Retourzendingen voor object dat afwijkt van de beschrijving
  • Geschillen voor object dat afwijkt van beschrijving*
  • Gedetailleerde verkopersbeoordeling van 1 ster voor verzendtijd
  • Geschillen in voor object dat niet is ontvangen*
  • Negatieve feedback
  • Neutrale feedback**
  • Transacties geannuleerd door jou vanwege onvoldoende voorraad of object verkocht aan andere koper
Bericht 2 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Ik heb ook af en toe kopers die niet betalen. Daar is nu eenmaal niets aan te doen. Het platform kan geen rechtszekerheid geven over de aankoop. En de wet in België stelt immers dat er bedenktijd is. 

 

Meestal reageren de kopers niet op de emails van de verkoper of van eBay. Ik open dan meestal een geschil om dan achteraf te sluiten. Zo krijg je de kosten gerecupereerd. En is er niets aan de hand.

 

Zo vermijd je wanbetaling, geopende goederen, kosten en handling voor het terugsturen ennoemmaarop.

Persoonlijk geef ik dan ook geen feedback. Ik vind dat de klant de kans moet krijgen om terug te komen en om het de volgende keer wel goed te doen. 

 

PS: eBay houdt wel degelijk de niet afgehandelde transacties bij. Bij een x-aantal niet afgehandelde transacties wordt die account geblokkeerd.

.
Bericht 3 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

@ brokantiek

 

Je bent helemaal mee met het verhaal

 

  •  Vandaag neutrale feedback ontvangen > 20 augustus = defect
  • Vandaag slechts 3 sterren op 5 ontvangen > 20 augustus = defect
  •  Geen 400 items op 3 maand verkocht en 1 jaar geleden neutrale feedback of 3 sterreen ontvangen > 20 augustus = defect

Komt dan bij dat Ebay zich niet aan zijn eigen spelregels houdt.

 

Vanaf 20 augustus krijg je een defect als je een transactie annuleert voor iets wat je verkocht hebt wat je niet meer in stock hebt.

 

Dit zorgt effectief voor ontevreden kopers, dus daar kan ik inkomen.

 

Echter... Ik heb nu voor afgelopen 12 maand een goede 20 defecten voor transacties die ik zou geannuleerd worden. Er kunnen zo eeen paar tussen gezeten hebbeen maar zeker geen 20.

 

 

@progearbelgium

 

Dat is inderdaad de theorie. Vroeger een 0-feedbacker die niet betaalde, je opende een geschil en vaak een paar dagen na sluiten van het geschil was deze gebruiker niet langer bij Ebay geregistreerd. M.a.w. de account werd door Ebay geschorst. Nu doet Ebay NIETS meer. Ik heb niet betalende bieders gehad die niet alleen bij mijn maar ook bij andere verkopers een hele boel items kocht en niet betaalde. Ik was zeker niet de enige die een geschil startte. Die accounts zijn nog steeds actief.

 

@iedereen

 

En dan mogen we hier in België nog blij zijn dat het niet zo ver gaat als in het buitenland. Redenen waarom je daar geschillen krijgt:

 

  • Koper koopt een kledingstuk in de verkeerde maand en wil retourneren > defect
  • Koper stelt de verkoper een simpele vraag of zijn items al verstuurd is > Ebay opent automatisch een geschil > defect

DEFECTEN KUNNEN NIET VERWIJDERD WORDEN OOK AL IS HET DE KOPER DIE IN FOUT IS.

 

Een verkoper die een defect krijgt omdat een koper een simpele vraag stelt????!!!!! Dat is geen glitch, geen programmeerfout maar doelbewust een systeem op poten zetten dat bijna automatisch defecten bezorgt.

 

Het is niet de kwestie OF maar WANNEER je defecten zal krijgen.

 

Vroeger:

koper heeft een probleem en opent een geschil. Verkoper lost het probleem op. Tevreden klant en tevreden verkoper. Geen vuiltje aan de lucht.

 

20 augustus

koper heeft een probleem en opent een geschil > defect

 

Of je nu als verkoper het probleem nog oplost doet voor Ebay niet meer ter zake. Je hebt een defect, en het defect blijft ook al los je het probleem op.

 

Vanaf 20 augustus kan je uw kopers beter smeken om geen feedback meer te geven want feedback gaat enkel nog voor problemen zorgen.

 

Vanaf 20 augustus wordt Ebay voor 99% van alle topverkopers 20% duurder om te verkopen. De lat om top verkoper te worden, wordt zo hoog gelegd dat dit nog onmogelijk is. En anders verzint Ebay wel wat defecten wat eigenlijk geen defecten zouden mogen zijn.

 

En zoals ik in een ander topic schreef: nieuwe regels toepassen met tot 1 jaar terugwerkende kracht is volstrekt ONWETTIG!!!

 

Bericht 4 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Is toch duidelijk wat ze willen met die defecten, de verkopers dwingen enkel nog Paypal te aanvaarden en de koper niet meer de keuze te laten tussen Paypal en bankoverschrijving.

 

Een vraag ivm die defecten, 

 

Een koper betaald niet, na enige tijd open je als verkoper zelf een geschil wegens onbetaald object.

Is dit dan een defect voor de verkoper of voor de koper? Want ik verschiet nergens meer van.

 

 

Bericht 5 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Nee, dat is geen defect voor de verkoper. Na afsluiten van het geschil krijgt de koper in principe wel een aantekening op zijn account.

 

Wel opletten als je een transactie annuleert. Volgens Ebay krijg je enkel een defect als je annuleert omdat je iets verkocht dat je niet meer in stock hebt. Ik heb onlangs iets geannuleerd op vraag van de klant en kreeg hiervoor een defect. Ik heb hier op het forum van een paar andere verkopers gelijkaardige opmerkingen gelezen.

 

Geen idee welk reden je moet kiezen om geen defect te krijgen, maar zelfs indien dit het geval is kies nooit voor "annulatie wegens niet meer in stock".

 

Zoals ik al ergens schreef. Zoals steeds stelt Ebay dit nieuwe feedbacksysteem voor als zeer positief om de koopervaring van de kopers te verbeteren. Vergis u niet. Dit nieuwe feedbacksysteem heeft maar 1 bedoeling: van 99% van alle top verkopers hun 20% korting afnemen.

 

Indien nodig houdt Ebay zich zelfs niet aan hun eigen spelregels. De defecten wat eigenlijk geen defecten zouden mogen zijn zeggen meer dan voldoende. Ik heb gelezen dat het systeem nog niet op punt staat en dat de bugs er zouden uitgehaald worden voor 20 augustus. Maar als dit zo is, waarom zou Ebay zo veel verkopers ongerust maken door een heleboel onterechte defecten te tonen.

 

Check uw verkopersprestaties en zie wat uw schatting is voor 20 augustus. Er gaan er hier zijn die nu top verkoper zijn en die gaan terugvallen op ondermaatse verkoper met kans op een beperkte of geschorste account.

 

Deze regels zijn gemaakt voor de grote verkopers op sites als Duitsland en de UK die 1000'den items per maand verkopen. Daar wegen de defecten minder zwaar door. Op Ebay België zijn het allemaal kleine verkopers. De defecten wegen dan ook veel zwaarder door en gaan ongetwijfeld voor een boel problemen zorgen.

 

Ik zie maar één voordeel. Nu krijgen top verkopers voorrang in de zoekresultaten (voor zo ver er geen buitenlandse aanbiedingen weergegeven worden). Na 20 augustus gaan er nauwelijks nog topverkopers zijn. Dus iedereen dezelfde zichtbaarheid. Zoals we Ebay kennen nougabollen dus.

 

Bericht 6 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Alles went, ook eBay, bovendien kan je ervan op aan (dat het altijd minder wordt).

Ik heb even de nougabollen opgezocht, die kende ik nog niet, waarvoor dank.

Bericht 7 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

het duurt zelfs niet tot 20 augustus, ik heb het nu al aan de broek.

Helaas voldoet uw account niet langer aan de vereisten voor de status van eBay-topverkoper volgens de internationale normen voor verkoperprestaties. Voor meer informatie gaat u naar uw Verkoperprestaties.

Ga naar uw Verkoperprestaties en kijk bij de vereisten voor eBay-topverkopers en PowerSellers in welke mate uw transacties op eBay hieraan voldoen.

Nogmaals bedankt voor het gebruiken van eBay. We hopen u binnenkort opnieuw te mogen verwelkomen als eBay-topverkoper

ik heb het eens nagekeken, er zijn een aantal defecten bij van transacties die ik heb geannulleerd omdat er geen betaling of reactie volgde, en van 3 van de 8 defecten kan ik zelfs niks meer terug vinden.

lagere plaats in de zoekresultaten daar lach ik eens mee, er was zowiezo maar 1 shop zichtbaar in de categorieen waarin ik aanbied...heb er ook stilaan genoeg van, je doet alles om rap en goed te zijn en dan komt er zo een koper met 0 feedbacks wat alles om zeep helpt...kotsmisselijk word ik ervan !!!!

Bericht 8 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

Bij mij het omgekeerde. Kreeg vandaag van Ebay te horen dat ik terug top verkoper geworden ben. LOL, ik verkoop al maanden niet meer op Ebay.

Bericht 9 van 27
laatste antwoord

Re: Een zeer "enge" gedachte... Of ben ik niet mee met het verhaal ?

http://www.telegraph.co.uk/finance/personalfinance/consumertips/10920308/How-to-set-up-a-successful-...

 

Lees niet het artikel want dat is gewoon een goedkope publiciteitsstun voor Ebay. De commentaren spreken boekdelen van hoe verkopers over Ebay denken.

Bericht 10 van 27
laatste antwoord