op 13-08-2013 21:40
Eindelijk zal het vanaf september gedaan zijn met het overmatig dumpen van aanbiedingen op ebay.be. Vanaf 11 september is er nog slechts een maximum van 75 aanbiedingen die gratis zullen zijn!
met andere woorden: tot oktober zal het duren vooraleer de particuliere dagaanbieders het door hebben dat ze pakken geld gaan betalen, nadien zijn we af van die aanbiedings-"spammers" die nu ook mooi in het rijtje zullen mogen staan in plaats van de site te bevuilen met hun onverkochte spullen 🙂
op 18-09-2013 16:20
Veel personen verkopen hier hun verzameling postkaarten, postzegels, sigarenbandjes en weet ik veel niet wat. Ze bieden soms enkele honderden zaken aan per maand en verkopen er slechts een handvol van. Deze verkopers wijken nu uit naar andere sites. Dus minder inkomsten voor Ebay.
op 18-09-2013 16:52
op 18-09-2013 17:09
IK begrijp waar je naar toe wil, maar uit ervaring blijkt dat ik meer dingen verkoop die ik er al een jaar elke week terug op zet,
dan recente , en de duurdere stukken verkopen net niet bij mij. Of slechts heel af en toe.
Dus de duurdere of meer gewilde items er op zetten helpt niet bij mij, want die verkoop ik slecht.
Het gaat hier trouwens niet over postkaarten maar over iets anders.
op 18-09-2013 18:22
@tvserieshop schreef:
Wat niet verkoopt heeft ebay toch geen inkomsten op?
Jawel dus, aanbiedingskosten.
Dat is - voor mij - een deel van het probleem.
Ik ben hier niet om winst te maken, maar om een deel spullen te verkopen die ik hier heb liggen.
Ik kan het allemaal weggooien, maar dat is zonde omdat het
* nog werkt
* nog iets kan opbrengen
* iemand het misschien nog kan gebruiken
In mijn geval gaat het voornamelijk om oude computeronderdelen.
dat geraakt niet 1-2-3 weg en dat vind ik ook niet zo erg.
Het wordt wél vervelend als ik daar straks 0.35 euro per week voor ga moeten betalen.
Als ik iets 10 weken opnieuw moet aanbiden had ik beter de kleinere harddisk en de netwerkkaartjes waar ik 5 euro voor vraag wél ineens weggegooid want dan ben ik die 5 euro ook (zo goed als) kwijt.
Ik heb trouwens geen idee wat er van mijn spullen wel of niet interessant is. Gek genoeg zijn het de echt oude harddisks (4 gigabyte of kleiner) die het vlotsts verkopen. Dat had ik niet echt verwacht...
Mijn ouders zitten in een soortgelijke situatie. Mijn beide grootouders zijn een jaar of 2 geleden gestorven en mijn ouders zijn bezig dat huis leeg te halen en al wat nog bruikbaar is te koop te zetten.
Mijn grootvader verzamelde wel vanalles en was in tal van verenigingen.
Veel spulletjes zijn - voor mensen die daar interesse in hebben - wel nog waardevol.
Ebay was voor hen ideaal om een en ander te koop te zetten.
Gelukkig heb ik hen op tijd verwittigd dat dat nu gedaan is. Ook voor hen is het geen optie om voor alles wat ze te koop aan bieden/boden 35 cent te gaan betalen, omdat dat ook items zijn die lange tijd nodig hebben voor ze verkocht geraken.
Of ze dat 15 items selecteren die ze nog wel op ebay zetten of dat ze gelijk alles weghalen is hun keuze.
Ik heb de mijne ondertussen gemaakt, voor wat het verkopen betreft...
18-09-2013 19:52 - bewerkt 18-09-2013 19:54
Ik ben ook eens benieuwd hoe ebay die 75 items per maand gaat tellen...
En wanneer een maand begint ...
Om een voorbeeld te geven: ik heb op 16 september nog gauw 108 items te koop gezet, in de oude gratis regeling.
Op 23 september vervallen die allemaal.
Hoeveel kan ik er op 23 september gratis te koop zetten?
* 75? Want ik heb nog niks te koop aangeboden in de nieuwe regeling
* 0? Want ik heb al meer dan 75 items te koop aangeboden in september?
Hoeveel kan ik er op 1 oktober gratis te koop zetten?
* 75? Want het is een nieuwe maand en ik heb nog niks te koop aangeboden die maand
* 0? Want de maand loopt tot 18 oktober en ik heb mijn 75 al overschreden
* 60? Want de 15 van vorige maand (die ik op 30 september heb vernieuwd) lopen nog en tellen ook mee - ook al zijn ze vorige maand aangeboden
NUL voor communicatie, beste ebay ...
op 19-09-2013 11:41
Ik heb een aantal reacties gelezen en voor mezelf ook de evaluatie gemaakt.
Als er volgens sommigen teveel brol opstaat. Dan sla je die toch gewoon over??!!
Ik heb de indruk dat bovenop de commissie die nu al betaald wordt aan ebay, dit naargelang de prijs die werd bereikt er nu een verdoken commissie optreed.
Plaatsingkosten zijn plaatsingskosten. Dus als je nu een voorwerp aanbied van 2 euro of van 200 euro, de plaatsingskosten zouden toch dezelfde moeten zijn want er wordt al commissie betaald op het bedrag dat je verkocht hebt.
Volgens mij gewoon meer inkomsten!
op 21-09-2013 19:38
Neen, een duur object dat goedkoop wordt aangeboden trekt meer bezoekers en dus meer page views.
Als je meteen een object online zet met een hoge prijs (het minimum dat je er voor wil hebben) is dit minder interessant voor rondsurfende bezoekers en dus minder pageviews.
Deze regel is er altijd al geweest voor bepaalde categoriën en er is niets verdoken aan.
Blijkbaar lezen velen niet graag, en plaatsen ze maar ook al moeten ze plots betalen, en komen ze achteraf klagen.
Er bestaat een "mededelingen" pagina , bedoeling is die regelmatig te lezen. Als je nu moet betalen blijkt dat je toch redelijk actief moet zin op eBay en dus die pagina regelmatig eens lezen kan geen kwaad.
op 22-09-2013 16:15
@tvserieshop schreef:Neen, een duur object dat goedkoop wordt aangeboden trekt meer bezoekers en dus meer page views.
Dat is zo, in theorie. In de praktijk werkt dat niet altijd zo. Daarbij, aan pageviews heb je niks zolang er niemand biedt.
@tvserieshop schreef:Blijkbaar lezen velen niet graag, en plaatsen ze maar ook al moeten ze plots betalen, en komen ze achteraf klagen.
Er bestaat een "mededelingen" pagina , bedoeling is die regelmatig te lezen. Als je nu moet betalen blijkt dat je toch redelijk actief moet zin op eBay en dus die pagina regelmatig eens lezen kan geen kwaad.
Ebay weet me wel per mail te bereiken wanneer het hun goed uitkomt, het kost geen moeite om deze - toch wel significante wijziging - ook wel even te mailen.
Ik blijf er van overtuigd dat ze dit miscchien wel *bewust* niet gedaan hebbeen om nog even poen te scheppen...
op 22-09-2013 16:24
eBay verdient geld aan élke pageview op haar site, ook voor zij die niets kopen of niet bieden, omdat er nu eenmaal een hoop banners en reclamelinks op elke pagina staan. Dat kost geld om die daar te laten opzetten, en dat brengt eBay geld op. Dus een duur item dat tegen een zeer lage startprijs online wordt gezet brengt eBay al geld op nog voordat het zelfs maar verkocht is.
op 22-09-2013 20:08
Als je bv. drieduizend bierkaartjes er apart had opstaan en nu moet je opeens 35cent betalen na het 75ste bierkaartje, dan ben je inneens het kleine beetje winst van vele jaren kwijt en je krijgt zelfs honderden Euro's verlies in de plaats.
Vind je die praktijken van Ebay dan eerlijk ???
Ik vind dat ze de mensen eerst hadden moeten verwittigen via email.
Shame on you Ebay.