annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Eindelijk zal het vanaf september gedaan zijn met het overmatig dumpen van aanbiedingen op ebay.be. Vanaf 11 september is er nog slechts een maximum van 75 aanbiedingen die gratis zullen zijn!

met andere woorden: tot oktober zal het duren vooraleer de particuliere dagaanbieders het door hebben dat ze pakken geld gaan betalen, nadien zijn we af van die aanbiedings-"spammers" die nu ook mooi in het rijtje zullen mogen staan in plaats van de site te bevuilen met hun onverkochte spullen 🙂




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 127
laatste antwoord
126 ANTWOORDEN 126

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Het grote punt is, beste Gert :

 

waarom moeten particulieren niet betalen en zakelijke verkopers wel ?

 

Waarom kost het mij geld om wekelijks 1000 veilingen op ebay te zetten,  terwijl een (soms dan nog in het zwart werkende) collega die zich voordoet als particulier daar niet voor hoeft te betalen, waartegen ebay in de huidige omstandigheden niets tegen kan beginnen, behalve doen wat ze nu doen ?

 




Bericht 11 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

 

Misschien omwille van het verschillend uitgangspunt?

 

Ik neem dat een zakelijke verkoper op ebay verkoopt met de bedoeling winst te maken?

Ik als particuliere verkoper wil voornamelijk van mijn spullen af, en hoop door ze te verkopen nog iets van de investering terug te zien. Ik denk niet dat er 1 item bij is waar ik winst op maak (als in: verkoop > aankoop)

 

Ik vraag me af of ebay door deze regels niet de particuliere verkoper gaat weg jagen. Misschien dat jullie er blij mee zijn dat dat eindelijk gebeurt. maar die particuliere verkopers zijn misschien evengoed jullie klanten.

 

En in dezelfde lijn denk ik dat veel van die particuliere verkopers net de mensen zijn bij wie ik aankoop.

Niet dat ik representatief ben voor de gemiddelde koper of verkoper, maar ik zal wellicht toch niet de enige zijn...

Bericht 12 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Bericht bewerken gaat blijkbaar niet (meer) Gefrustreerde man

 

>>>> Waarom kost het mij geld om wekelijks 1000 veilingen op ebay te zetten,  terwijl een (soms dan nog in het zwart werkende) collega die zich voordoet als particulier daar niet voor hoeft te betalen

 

Jij biedt dus 1000 items per week aan. Is dat redelijk representatief voor een zakelijke verkoper?


Hoeveel doet jouw nep-particulier er? Ook 1000? 500? 100? 15?

Nogal een verschil tussen 1000 en 15, wat mijn wekelijks maximum zal gaan worden.

 

Ik hoef echt geen 1000 items te verkopen, maar een aantal daar ergens tussen was wat mij betreft wat billijker geweest.

Bericht 13 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@gert_1974 schreef:

Bericht bewerken gaat blijkbaar niet (meer) Gefrustreerde man

 

Jij biedt dus 1000 items per week aan. Is dat redelijk representatief voor een zakelijke verkoper?


Hoeveel doet jouw nep-particulier er? Ook 1000? 500? 100? 15?

Nogal een verschil tussen 1000 en 15, wat mijn wekelijks maximum zal gaan worden.

 


 

Ik bied GEEN 1000 items per week aan via veilingen, want dat is gezien de kostprijs voor een zakelijk verkoper niet rendabel:

 

gemiddelde startprijs 25 eur = 0,60 eur/veiling x 1000 = 600 eur per week = 2600 eur/maand !!!

 

En ja, er zijn nep-particulieren die WEL 1000 items per week via veiling aanbieden, want zij betalen NIKS, oftewel 2600 eur MINDER per maand dan een vergelijkbaar zakelijk verkoper, om nog maar te zwijgen over sociale bijdragen, belastingen, enz.

 

En daar moet ik om mijn brood te verdienen (ik leef van ebay - of beter, trachtte dat te doen, want het lukt niet meer) dan mee concurreren, terwijl ik het spel eerlijk wil spelen en zij niet.

 

En zo zitten er vele zakelijke verkopers in hetzelfde schuitje.




Bericht 14 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

 

En dus worden mensen zoals ik (mee) gestraft, en dat vindt iedereen blijkbaar prima.

 

Wat zijn jullie klanten?

Zijn dat voornamelijk

* zakelijke verkopers

* particulieren die alleen maar kopen

* particulieren die zowel kopen als verkopen (maar dan minder dan 75 items per maand te koop aanbieden)

* particulieren die zowel kopen als verkopen (en meer dan 75 items per maand te koop aanbieden)

* particulieren die vooral verkopen

* nep-partuculieren

 

Als jullie klanten voornamelijk uit de eerste 2 groepen komen zal het vooral voor jullie allen maar beter worden.

Als ze uit de laatste 3 groepen komen denk ik dat ebay dus onrechtstreeks ook jullie klanten gaat frustreren. Hoe die daarop gaan reageren kan niemand voorspellen.

 

 

Bericht 15 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@gert_1974 schreef:

 

En dus worden mensen zoals ik (mee) gestraft, en dat vindt iedereen blijkbaar prima.

 


Neen, dat vind ik niet prima, en de andere zakelijke verkopers ook niet.

 

Maar ipv te reageren als een Calimero kan je misschien zoals ik al vroeg eens vertellen wat volgens jou het alternatief is.

 


@gert_1974 schreef:

 

Wat zijn jullie klanten?


Ik heb er zo goed als GEEN meer, beste Gert.

Mijn aanbiedingen worden weggedrukt door de massa gratis geplaatste aanbiedingen van nepparticulieren, die op de koop toe doordat zij noch plaatsingskosten betalen, noch btw afdragen, noch belastingen, rsz of sociale wetten betalen op hun verkoop tegen dumpingsprijzen kunnen aanbieden.

 

En ebay heeft de keuze: of het systeem wordt aangepast zodat er door iedereen op een korrekte manier kan worden aangeboden, of de zakelijke verkopers verdwijnen van ebay. De meesten zijn trouwens al weg.




Bericht 16 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Ik kan alles wat Supergiftman vertelt alleen maar beamen. Tot begin 2012 verkocht ik enkel en alleen via Ebay en kon ik enkel via Ebay mijn boterham verdienen. Moest ik nu enkel nog via Ebay verkopen was het al lang game over geweest. Ik heb er absoluut niets tegen dat een particulier hier wat persoonlijke spullen komt verkopen of eens iets te koop zet om een centje te verdienen om een pintje te gaan pakken.

 

Het probleem is dat de situatie tussen zakelijke verkopers en particuliere verkopers hier totaal scheeft getrokken is.

 

* Ik vond één verkoper die met 3 verschillende account dagelijks honderden veilingen deed voor 24u. Op een gegeven moment kwam die (volgens zijn afgelopen aanbiedingen) op 20.000 veilingen voor de laatste 2 weken.

* Een andere verkoper biedt nu al bijna 2 jaar dagelijks dezelde items aan. Doet duizenden veillingen en heeft als verkoper nauwelijks feedback. Al wat hij verkoopt staat VEEL TE DUUR geprijsd. Dat wordt automatisch terug op Ebay gezet. Soms vraag ik me af of die verkoper wel weet dat die zijn items nog actief zijn.

 

Dit zijn slechts 2 voorbeelden. Ik kan u zo nog een dozijn andere verkopers geven.

 

Feit is dat de aanbiedingen die we als zakelijke gebruiker wel moeten betalen, volledig in het niets verdwijnen tussen een eindeloos aantal veilingen 24/7.

 

Ik zal u ook de andere kant van het verhaal vertellen. Als ik buitene Ebay iets verkoop, heb ik regelmatig mensen die iets komen afhalen. Daar vraag ik systematisch aan of die ook Ebay gebruiken. En hier krijg ik steeds opnieuw hetzelfde antwoord: vroeger wel, maar nu niet meer. Veel halen ook die veilingen aan als ergernis. Die willen niet iedere dag dezelfde items opnieuw zien verschijnen, maar zouden gewoon graag willen zien wat nu effectief nieuw op Ebay gezet is.

 

Voor mij is dit verhaal heel simpel. Ebay zou al veel langer een einde moeten gemaakt hebben aan het onbeperkt aantal veilingen. Feit is dat dit veel verkopers van de site weggejaagd heeft en nog veel meer kopers. Ik vraag me luidop af of die nog gaan terug komen.

 

Hoe erg de schade is, zal je zien nadat die overvloed aan veilingen weg zijn. Qua aanbod in aantallen is het aanbod nog even groot dan een jaar of 2 geleden. Maar dit wordt aangeboden door veel minder verschillende vekopers. Vooral in de kwaliteit van het aanbod zie ik een dramatische terugval. Vroeger stond Ebay er voor bekend: vond je het op Ebay niet, dan vond je het nergens. Wel dat soort items zie ik veel minder op Ebay en veel meer op concurrerende sites. 

 

Ik ben nog maar een paar jaar via Ebay aan het verkopen. In mijn beginperiode was er een veelvoud aan gameshops. De ene al wat groter of kleiner dan de andere. Die heb ik allemaal zien verdwijnen. Een verkoper die 150 items verkocht, zijn plaats werd ingenomen door een verkoper die er nog 50 verkocht en die is ondertussen ook al lang verdwenen. Ondertussen zijn we nog met een handvol gameshops van betekenis. En zelfs dat is met een korrel zout te nemen. Als ik zie naar mijn eigen vekoop, is die nog een fractie van wat die ooit geweest is. Andere gameshops die 50-100 items per maand verkochten, verkopen er nu nog een handvol.

 

Ongetwijfeld zullen er terug wat "particuliere" verkopers zijn die terug gaan overschakelen op een shop. Het probleem is dat er al veel kwaad geschied is. Als particulier kan je gewoon een paar maand wegblijven van Ebay en nadien eens opnieuw proberen. Als professionele verkoper doe je verder met je bedrijf of je stopt. In dit laatste geval ga je niet een paar maand later de draad gewoon terug opnemen.

 

Er zijn veel verkopers verdwenen en het merendeel zullen niet terugkomen omdat er een paar regels veranderen. Het beperken van het aantal gratis veilingen is wel de eerste stap in de goede richting om de verkopers die er nog wel zijn terug wat ademruimte te geven zodat die ook niet verplicht worden om er de brui aan te geven.

 

Ik heb met verschillende andere Ebayverkopers contact. Bij sommige zijn het vijgen na Pasen en is het kwaad reeds geschied. Bij andere staat het water tot aan de lippen. Ik kan alleen hopen dat de nieuwe regels terug wat meer animo op Ebay brengen. Zo niet wordt Ebay België een spookstad zonder kopers en zonder verkopers.

Bericht 17 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Beste clanleden, 

 

Eerlijk gezegd begrijp ik de euforie niet van diegene die ebay als een puur zakelijk gegeven beschouwen. Ik ben reeds lid van de ebay-community sinds 2003, als koper en niet veel later als verkoper. 

 

Ik heb momenteel ongeveer 115 aanbiedingen te koop, velen hiervan werden ooit door mezelf aangekocht via internetmedia of via ebay. M'n vriendin en ik zijn beide boekenwurmen en ebay was ooit een onuitputtelijk mekka .. Helaas is de interesse soms vergankelijk en worden deze terug te koop aangeboden, evenals enkele CD's, DVD's en andere media die na verloop van tijd niet meer interessant genoeg is en die de deur uitmogen. Nooit is het me de bedoeling om winsten te creeëren door de verkoop, hoogstens dat de opbrengst een druppel is die de aankoop van nieuw materiaal, vaak aangekocht bij zakelijke verkopers, tegemoet te komen. Beschouw het als een korting, verkregen door verkoop van m'n eigen aangekochte spullen. 

 

Eveneens ben ik van de overtuiging dat particuliere verkopers zoals mezelf, die soms maar zelden wat verkopen wel trouwe ebay-gebruikers zijn en door hun activiteiten veel meer aankopen dan occasionele bezoekers. Haal die mensen uit de community (het sop is de kool niet meer waard) maar dan zullen jullie zakelijke verkopers ook minder klanten de kassa zien passeren. Maar het zijn waarschijnlijk weer vijgen na pasen, ebay is de laatste jaren een forum geworden voor zakelijke verkopers en dit trouwe lid zal spoedig een ander verkoopsforum moeten zoeken .. 

 

Groeten aan een misnoegde ebayer !

Bericht 18 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

En wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen, beste kommandkom ?

 

Hoe moet het dan allemaal volgens jou ?

 

En tussen haakjes :  het woord euforie is absoluut niet op zijn plaats.

 

Eerder :  hoop dat het een beetje terug wordt zoals vroeger.

 

Een antwoordje van iemand die ook al op ebay zat in 2003, en er zo graag op vertoefde dat hij in 2006 besliste er zijn 100% broodwinning van te maken.




Bericht 19 van 127
laatste antwoord

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

En als het van mij afhangt :  WEG met het onderscheid tussen zakelijke en particuliere verkopers...

 

Die bestaat trouwens volgens mijn bescheiden info ook niet op andere sites, en brengt alleen maar wrevel.




Bericht 20 van 127
laatste antwoord