annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Feedbacksysteem

Beste mede-verkopers,

Volgens mij is het huidige feedbacksysteem van Ebay totaal verkoper-onvriendelijk want koper kan zo een beetje doen wat hij wilt en toch negatieve feedback geven en als verkoper kan je zelfs geen neutraal meer geven. Verkoper geniet hierdoor geen enkele vorm van bescherming tegen kwaadwillige kopers. Ik heb een afgesproken item na verkoop verzonden, onmiddellijk tracknummer opgegeven zodat koper dit kon volgen. Maar koper liet op het werk, VUB te Brussel, leveren. Daar kwam het blijkbaar op een centraal punt toe waar het pas na 2 dagen bij het kantoor van koper toekwam. Koper beweerd nu dat er iets anders in de verpakking zat waarvoor ze mij negatieve feedback geeft en nog eens een geschil opend. Zij wist nochtans dat item geleverd was als ze de moeite had gedaan om tracknummer te volgen. Daarom graag volgende vraag : wat is jullie idee van huidig feedbacksysteem ?

Groetjes,

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Feedbacksysteem

Hoi,

eventjes de hulppagina's erbij halen:

Berekening van de feedbackscore

Elk lid kan uw feedbackscore met één punt per transactie verhogen of verlagen. Als u met een bepaald lid meerdere transacties afsluit en u hierover meerdere keren feedback krijgt, heeft dit echter alleen invloed op uw feedbackscore als de transacties in verschillende weken werden afgehandeld. In het feedbacksysteem van eBay loopt een week van maandag tot zondag (Pacific Time).

Voorbeeld: een koper koopt donderdag twee objecten van verkoper A. De koper geeft twee keer positieve feedback. De feedbackscore van de verkoper zal slechts met één punt stijgen. Als de koper in de loop van de volgende week weer een object koopt bij verkoper A en opnieuw positieve feedback geeft, zal het profiel van de verkoper opnieuw met één punt stijgen.

Meer informatie over feedbackscores vindt u op de pagina Hoe werkt feedback?

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Voor de eerste keer sinds lang,ben ik blij dat een verkoper alleen maar pos. kan geven!!

Op 7 oktober koop ik 2 items,de verzendkosten liggen aan de hoge kant(2,5 euro voor 2 postzegels) maar ze zijn vermeld ,dus ga ik ermee akkoord.

Bij samenaankoop krijg ik een factuur van 5 euro verzendkosten!

Stuur de verkoper 2 mails ,geen reactie.

Betaal dan maar op 9 jan.

Geen enkele reactie,..betaling ontvangen,object verzonden...nihil communicatie!

Krijg vandaag dat pakje met 3 zegels erop.

Het komt bij mij niet op 5 euro aan,maar ik vind dat verkopers wel correct moeten handelen.

Heb pos. gegeven met opmerking!

Trouwens bij PAY PAl kan je een gedeeltelijke terugbetaling doen.

In het oude systeem had ik zeker een rode bol gekregen!

Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Ik heb het hier al een paar keer eerder gezegd... het huidige FB-systeem deugd langs geen kanten en geeft een verkeerd beeld van het koop- en betalingsgedrag van de kopers.

Laat één ding duidelijk zijn... ik ben een particulier koper en verkoper en begrijp heel goed de zieleroedelen en de frustraties van de zakelijke verkopers... ik heb daarover al een paar keer een voorstel gestuurd naar Ebay, maar ja, wie ben ik, duidelijk hebben ze daar geen oren naar de suggesties van de gebruikers, nochthans staat of valt Ebay door zijn gebruikers, of het nu kopers dan wel verkopers zijn.

Interesse in mijn voorstel aangaande FB... laat maar een seintje en dat zal ik het hier eens uit de doeken doen.

Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Even een vraag buitenom deze discussie, wou hiervoor geen nieuw topic starten.

Na het krijgen van een negatieve feedback heb ik toch even de stoute schoenen aangetrokken en mijn verhaal gedaan bij de customer service.

Het duurde even alvorens ik reactie kreeg maar uiteindelijk kwam volgend bericht.

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft in uw e-mail aan dat u een negatieve feedback ontvangen voor het object 280730053904 heeft waarmee u niet eens bent.

Ik heb goed nieuws voor u. Het feedbackcommentaar dat u gemeld hebt, voldoet aan de criteria voor het verwijderen van feedback. Daarom heb ik dit voor u weggehaald en telt het niet meer mee in uw score.

Let wel dat het tot 24 uur kan duren, voordat de verwijdering in uw feedbackprofiel is verwerkt.

U vindt meer informatie over onze criteria en regels voor het verwijderen van feedback op de volgende pagina:

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/feedback-removal.html

Ik hoop u hiermee naar behoren te hebben geinformeerd.

Mocht u nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag.

Met vriendelijke groeten,

eBay Customer Support

Ik natuurlijk zo fier als iets ...

Helaas nog steeds geen verandering te bemerken terwijl we nu toch al een goede 2 weken verder zijn + ondertussen geen reactie meer mogen ontvangen.

Of begrijp ik bovenstaande bericht verkeerd ivm het verwijderen van de negatiefe FB?

Alvast bedankt.

Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

uiteindelijk kwam volgend bericht.

Mocht u nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag.

Dat zou ik dan ook doen. Met de ontvangen klantendienst e-mail bijgevoegd. Vraag of het normaal is dat dit zo lang duurt.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Feedbacksysteem

Is reeds gebeurd, helaas zonder antwoord.

Bericht 16 van 16
laatste antwoord