annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fout gemaakt in advertentie

Ik heb een nieuwe advertentie gemaakt met behulp van "verkoop een gelijkaardig object".
Daarbij heb ik vergeten van de prijs aan te passen (het gaat over een verkoop met vaste prijs).
Toen er iemand kocht heb ik de vergissing vastgesteld, mijn excuses aangeboden aan de verkoper en een geschil geopend om de verkoop te annuleren.
Hij heeft daar negatief op geantwoord en claimt dat ik de verkoop moet uitvoeren aan die prijs. ( het gaat om 45 euro i.p.v. 100 )
Staan er mij nog middelen ter beschikking om die verkoop toch nog te annuleren ?
Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Ik ben dit ook al eens tegengekomen maar gelukkig was het maar enkele euro's, ikheb het zo gelaten.

Als zakelijke verkoper was ik daartoe verplicht.

Als ik dit nu nog eens zou tegenkomen zou ik eerder een leugentje om bestwil gebruiken en niet zeggen dat ik gemist ben maar bvb wel dat het artikel niet meer beschikbaar is omwille het ook in de winkel (niet virtueel) verkocht word.

Ik weet het is niet echt eerlijk maar vergissingen kunnen altijd gebeuren.

Ook in een winkel is dit zo, als de klant meegaande is, is er niets aan de hand, als de klant er op staat dat het moet verkocht worden aan de geafficheerde prijs dan kan je niet anders. Wet op handelpraktijken.

Alles wat je kan doen is ofwel toegeven, ofwel voet bij stuk houden en een negatief riskeren.

Je moet het één tegenover het andere overwegen en daar kan alleen jij maar over beslissen.

,-)
Bericht 2 van 24
laatste antwoord

Uiteraard mag je die aanbieding niet meer intrekken, en moet je de verkoop laten doorgaan aan de aangegeven voorwaarden. Deze overeenkomst ben je nl. zelf aangegaan bij het aanbieden van je object, zoals in de EBAY-voorwaarden staat uitgelegd.

Dit is ook enigszins logisch lijkt me. Als iedereen zomaar aanbiedingen kon terugtrekken als de verkoopprijs niet hoog genoeg is, dan zou iedereen op 1 eurocent starten en maar blijven aanbieden tot de prijs hoog genoeg is. Dat kan natuurlijk niet.

Op EBAY zijn er eerlijke verkopers en er zijn leugenachtige verkopers (ongeacht of het nu "om bestwil" is of niet, zoals Winkelcentrum durft te suggereren). Je moet dus voor jezelf uitmaken tot welke categorie je wil behoren.
Bericht 3 van 24
laatste antwoord

Ik zal wel voor mezelf spreken, doe geen moeite! artificiële cynda !
Bericht 4 van 24
laatste antwoord

Ik zal wel voor mezelf spreken, doe geen moeite! artificiële cynda !

Als je al begint met collega's aan te raden leugens te gebruiken om onder hun verplichtingen uit te komen, dan denk ik dat je i.p.v. te spreken eens moet overwegen om gewoon te zwijgen.
Bericht 5 van 24
laatste antwoord

@articcynda:
Deze overeenkomst ben je nl. zelf aangegaan bij het aanbieden van je object, zoals in de EBAY-voorwaarden staat uitgelegd.
Dit moet jij net zeggen! Hoeveel keer heb je hier op't forum al geen postings geplaatst waarin je pleit de Ebay-voorwaarden aan de laars te lappen???
Je moet wel consequent blijven hé?

anderzijds...

@winkelcentrum:
Als ik dit nu nog eens zou tegenkomen zou ik eerder een leugentje om bestwil gebruiken en niet zeggen dat ik gemist ben maar bvb wel dat het artikel niet meer beschikbaar is omwille het ook in de winkel (niet virtueel) verkocht word.
Volgens mij is dit niet meteen je beste advies...
Persoonlijk doe ik dit nooit en neem ik maar de bluts met de buil.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 6 van 24
laatste antwoord

De laatste keer dat ik dat voorgehad heb, heb ik de koper laten weten dat ik als zakelijke verkoper in principe niet met verlies mag verkopen.

Ik ben toen met die koper een iets hogere prijs overeengekomen. Het was gelukkig iemand met begrip. Kreeg nadien ook een zeer goede feedback tot mijn opluchting.
Bericht 7 van 24
laatste antwoord

@articcynda:
Deze overeenkomst ben je nl. zelf aangegaan bij het aanbieden van je object, zoals in de EBAY-voorwaarden staat uitgelegd.
Dit moet jij net zeggen! Hoeveel keer heb je hier op't forum al geen postings geplaatst waarin je pleit de Ebay-voorwaarden aan de laars te lappen???
Je moet wel consequent blijven hé?

Daar heb je wel gelijk in natuurlijk, maar ik vond dat het voor relatief onervaren verkopers beter is om zich aan de regels te houden. EBAY is nl. vrij complex, en zeker als je de richtlijnen nooit doorgelezen hebt duurt het redelijk lang om alles te doorgronden.
Vooraleer Poolbiljarts te verwarren met te geavanceerde technieken, laat ik hem/haar liever de kans om eerst meer ervaring op te bouwen.
Bericht 8 van 24
laatste antwoord

Dit kan toch niet meer ...:^O:^O:^O

Bericht 9 van 24
laatste antwoord

maar ik vond dat het voor relatief onervaren verkopers beter is om zich aan de regels te houden

?:| Huilen met de pet op is dat!
Poolbiljarts heeft verdorie reeds 85 feedbacks al verkoper, da's dus maar liefst 6,5 keer meer ervaring als jij artic!

Bericht 10 van 24
laatste antwoord