annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gratis verzending !

Kan EBAY aub eens de term  "gratis verzending"   wijzigen in  "verzending inbegrepen"  aub ?


 


Ik ben al m'n prijzen aan het aanpassen, doe een laatste poging om m'n badstoffen te verkopen, promoten met de verzending inbegrepen maar krijg nu klachten emails dat ik zo maar m'n prijzen verhoog en er dan bijzet dat het "gratis verzending is".


 


Gratis bestaat niet!  Niemand kan gratis verzenden. Hoedanook moet je dat in je prijs incalculeren, anders ben je wel verkeerd bezig m'n gedacht !!!


 


Dus bij deze, als iemand dit leest van Ebay die zich ook met dit soort zakens bezighoud, graag even op de agenda plaatsen.


 


 


Johan

Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Re: Gratis verzending !

Natuurlijk zegt die man dat. Zoals delamont zegt is het zijn goed recht om zichzelf en zijn aandeelhouders zo rijk mogelijk te maken.


Bekijk zijn strategie maar eens:


- eerst werd er geadviseerd om gratis te verzenden omdat de kopers dit willen... hij durfde er niet bij vermelden uiteraard dat dit voor de kopers niets zou opleveren gezien de verkopers die kost wel zouden doorrekenen in de aanbiedingsprijs.Jammer genoeg dacht hij blijkbaar dat de verkopers niet zo snugger waren om door te hebben dat dit enkel zakkenvullerij was langs ebay's kant en ging hij in de US dan maar over tot de volgende stap:


- de ebay-kosten worden nu ook verrekend op de verzendkost. M.a.w. de snuggere verkoper werd alsnog de das omgedaan en zal willens nillens de extra kosten betalen! Da's de strategie... je beet niet in het been dat we je voorhielden, dus moeten we zelf de strop maar dicht trekken...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 21 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

Wel, we zijn niet goed bezig...


ik verkoop iets voor 20 euro, trek daar verzendkosten en BTW af, kosten voor de verpakking,  plaatsingskosten ebay, en bovenop de kosten verkoopcommissie (wordt dus wel berekend op de volle pot, dus met BTW en verzendkosten), ook een deel voor de kosten voor je winkel op Ebay, en als de koper betaald met paypal de paypal kosten...wat blijft er over??


Als ik dus inkoopprijs + kosten = 18 euro en dus 2 euro verdien mag ik al blij zijn tegenwoordig of winst 10%, dat betekend dat ik minimaal voor 10.000 euro moet verkopen om 1000 euro te verdienen...


wie zei er dat wij goed verdienden?

-- Bewerkt door comp-shop om 27 Mar 2012 22:52 CEST
Bericht 22 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

forumgutspiller_be
Community-lid

Er is een tijd geweest dat als ik een probleem had of er lag iets op mijn maag, dat ik Ebay contacteerde. Als er al geantwoord werd, werd er niet geluisterd. Een tijdje geleden heeft Ebay beslist om een bepaalde weg op te slaan en ik heb besloten hetzelfde te doen.


Op Ebay hou ik mij schoon aan de regeltjes, ze zullen me op niets kunnen pakken. Zoals ik al geschreven heb, ben ik sinds begin dit jaar mijn items ook actief via andere verkoopskanalen beginnen aanbieden en dat werpt geen windeieren. Bijna dagelijks kan ik op Ebay één of meerdere objecten beëindigen wegens elders verkocht. Vaak moet ik niet beëindigen omdat ik meerdere exemplaren in stock heb.


Tot een paar maanden geleden hing ik voor 99% van Ebay af. Na een goede 3 maand genereer ik al ruim 20% van mijn inkomen buiten Ebay en dit is nog steeds in stijgende lijn.


Momenteel hanteer ik buiten Ebay dezelfde prijzenpolitiek = gratis verzending. Dit is iets wat ik in de toekomst ga veranderen. Het zal mijn items direct wat competitiever maken qua prijs. Bovendien worden klanten die meerdere items kopen beloond via een fikse korting op de verzendkosten. Dat is de prijzenpolitiek die ik vroeger ook op Ebay hanteerde. Die heb ik veranderd omwille van de vele veranderingen op Ebay en vooral voor de plaatsing in beste weergave. Op Ebay verander ik niets aan de gratis verzending. Mocht ik terug doen als vroeger zijnde prijs + verzending = Ebayzelfmoord. Ik heb hetzelfde zien gebeuren bij één van mijn concurrenten. Die is op een gegeven moment overgeschakeld naar prijs + verzending. Die zijn verkoop is volledig ingestort en die is dat nooit meer te boven gekomen. Dan spreek van een shop met honderden feedbacks per maand en +10.000 feedbacks.

Bericht 23 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

Ik denk dat wij zakelijke verkopers allen wel ongeveer op dezelfde golflengte zitten.


 


De vraag die ik mij althans moet blijven stellen is of EBAY wel nog langer het geschikte kanaal is om nieuwe goederen te verkopen? 


 


Voor de ene zakelijke verkoper kan zijn artikel super rendabel zijn, voor een andere weer niet.


 


Ik zoek verder maar heb nu ook enkele andere sites geprobeerd en het loop ook niet los.


 


Heb de kip met de gouden eieren nog niet gevonden.   ,-)


 

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 27 Mar 2012 23:35 CEST
Bericht 24 van 24
laatste antwoord