annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gratis verzending !

Kan EBAY aub eens de term  "gratis verzending"   wijzigen in  "verzending inbegrepen"  aub ?

Ik ben al m'n prijzen aan het aanpassen, doe een laatste poging om m'n badstoffen te verkopen, promoten met de verzending inbegrepen maar krijg nu klachten emails dat ik zo maar m'n prijzen verhoog en er dan bijzet dat het "gratis verzending is".

Gratis bestaat niet!  Niemand kan gratis verzenden. Hoedanook moet je dat in je prijs incalculeren, anders ben je wel verkeerd bezig m'n gedacht !!!

Dus bij deze, als iemand dit leest van Ebay die zich ook met dit soort zakens bezighoud, graag even op de agenda plaatsen.

Johan

Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Gratis verzending !

Ja idd... "gratis verzending bestaat niet"... "verzending inbegrepen" zou idd beter op zijn plaats zijn... zo heb ik een verkoper in mijn favorieten staan die sinds een paar maanden ook "gratis" verzend... maar al zijn prijzen zijn wel met 6€ gestegen, zo kan ik het ook!

Bericht 2 van 24
laatste antwoord

Gratis verzending !

Toch niet zo eenvoudig die gratis of inbegrepen verzending. Wat doe je als de koper zijn aankoop komt afhalen, of als iemand meerdere objecten tegelijk koopt, zodat de gecombineerde verzending goedkoper is?

m.
Bericht 3 van 24
laatste antwoord

Gratis verzending !

Mik-mak, je hebt een punt, zo worden kopers dan wel bedrogen... aangezien je toch "gratis" verzend, kan je idd bij afhaling geen kosten in mindering brengen, want die zijn er zogezegd niet... extra winst dus voor de verkoper dan. Idem voor meerdere aankopen tegelijk waar dan een gecombineerde zending onbestaande is.

Bericht 4 van 24
laatste antwoord

Gratis verzending !

En wat doe je met het verschil tussen binnenlandse en buitenlandse verzendkosten, voor grote en/of zware pakken zijn er grote verschillen?

m.
Bericht 5 van 24
laatste antwoord

Gratis verzending !

Idd mik-mak, als je ook verkoopt in het buitenland, is die bewuste "gratis verzending" iets onmogelijks.

Bericht 6 van 24
laatste antwoord

Gratis verzending !

Juist, dat is nu net het probleem !

Ebay plaatst je hoger in de ranking als je gratis verstuurd,  de koper kan ook GEEN DRS score meer geven op specifiek dat onderdeel!

Maar inderdaad, Mikmak, je hebt gelijk als je dan meerdere items aanbied dan heeft in princiepe de koper teveel betaald maar daar is ook een oplossing voor. Maar als je dan een korting geeft als ze komen afhalen dan moet je wel die extra commissie betalen.

Als je de factuur naar de koper stuurt dan moet het mogelijk zijn dat je een korting invult maar dit lukt niet !!!

Het is echt wel een zeer vervelend punt waar Ebay dus geen rekening mee houd.

Hie is echt wel werk aan de winkel.

Bericht 7 van 24
laatste antwoord

Gratis verzending !

Verzending inbegrepen... dit kan je toch zowiezo niet maken als je internationaal wil verkopen???

Ik geef maar een voorbeeldje: koper koopt 1 artikel van 1,50 kg.

Wat moet je dan voor een belgische koper meeverrekenen als zelfstandige? 6,20 euro x 1,21% BTW + verkoopskosten op dit bedrag. Dan kom je automatisch al boven de 8 euro.

MAAR... stel nu dat er een Nederlander ditzelfde artikel gaat kopen, dan kom je plots uit op een (16,60 + 4,90 voor aangetekende zending) x 1,21% + verkoopkosten op dit bedrag en dan kom je plots uit op +26 euro...

Ga je dit dan moeten mee incalculeren???

Laat ons dan maar hopen dat het niet gekocht wordt door een amerikaan of of een spanjaard want dan wordt het nog een groter bedrag (en wereldwijd verzenden??? No way, want dan is het niet meer houdbaar)

Sorry maar "gratis verzending" ofte "verzending inbegrepen" is voor mij alleen maar gelijk aan je eigen faillissement gaan betekenen want ofwel verkoop je niets meer ofwel ga je zwaar  onder je effectieve onkosten werken

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 24
laatste antwoord

Gratis verzending !

Gratis verzending pas ik enkel toe op binnenland maar hoe langer ik er op denk, heb een verkeerde beslissing genomen, zal alles weer veranderen maar ben aan het aflanken,  stond met een 150 vaste artikelen online, nu nog een grote 100 tal, laat ales uitlopen en dan is het gedaan voor een tijd. 

Even herbronnen en me focussen op de winkelverkoop in Oostende.

Bericht 9 van 24
laatste antwoord

Gratis verzending !

Die "gratis verzending" of "verzending inbegrepen" is iets waar je doordacht moet mee omspringen en hier op Ebay is dat voor zakelijke verkopers volgens mij niet echt houdbaar... er werden al enkele zaken aangehaald: meerdere aankopen (gecombineerde zending), verkoop in het buitenland, afhalen... je moet hoe dan ook je verkoopsprijs optrekken of je maakt geen winst meer wat toch de bedoeling is van een zakenman.

Die formule is voor particulieren die hun eigen spullen verkopen dan wel haalbaar... zo bood ik hier een paar keer een oude wegenkaart aan met "gratis verzending", in de beschrijving stond dan ook duidelijk; "Wordt uitsluitend aangetekend opgestuurd, verzending inbegrepen, bij afhalen -5€" en voor een particulier maken die paar eurocenten meer commissie ook niet veel uit.

Dat gratis verzenden is voor zakenmensen op Ebay niet te doen.

Bericht 10 van 24
laatste antwoord