annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hedendaags kunnen kopers zich alles permiteren

Ik verkoop een paar munten aan iemand uit Israel, meneer koopt ze onder de laagste cataloguswaarde en wil ze bijna in perfecte staat om ze later te kunnen doorverkopen. Nu is er één muntje bij dat niet naar meneer zijn goesting is en begint daarover te mailen en te mailen. Voor de rust heb ik besloten deze terug te betalen en mocht hij de munt houden, wat kon ik nog meer doen.
Toch geeft meneer op zijn gemak een neutrale feedback, waarom in hemelsnaam??? Hij heeft de munt gratis gekregen.
Het enige wat een verkoper nog kan doen is hem blokkeren.
Pascale
Bericht 1 van 32
laatste antwoord
31 ANTWOORDEN 31

Ik wil er graag aan toevoegen, Heb eens opgezocht en in de laatste 5 jaar heb ik van de 27 artikelen die naar Italië opgestuurd werden 6 die niet op de bestemming toekwamen.

De objecten waren vooral NIEUW winterkledij, thermisch ondergoed en werd naar de bergdorpen in Italië gestuurd.
Soms was het een enveloppe met handschoenen in 9 euro, soms pakketjes voor een waarde van 75 tot 100 euro.

6 op 27 is erg veel. Ik verstuur dus enkel nog AANGETEKEND ook al is dit geen garantie.

Het lijkt mij logisch dat je dus niet graag of zelfs niet wilt versturen naar landen met een hoog percentage van "niet geleverde verzendingen".

Bedankt fastmovie voor de ondersteuning.

Ik denk dat die articcynda er enkel en alleen op uit is om dwars te liggen en de nodige amusementsgraad op dit forum te brengen. Feit is dat er niet veel zinnigs uitkomt.

,-)
Bericht 21 van 32
laatste antwoord

Ik denk dat die articcynda er enkel en alleen op uit is om dwars te liggen en de nodige amusementsgraad op dit forum te brengen. Feit is dat er niet veel zinnigs uitkomt.

Zullen we nu eens eerlijk zijn ?

1) natuurlijk is dat zo.

2) natuurlijk vinden we dat leuk.

Ben alleen wel heel erg blij dat het niet MIJN dochter is ...

alhoewel,... weet ik zeker dat ze het niet is ?

Bericht 22 van 32
laatste antwoord

http://forums-benl.ebay.be/thread.jspa?threadID=600010815&tstart=0&mod=1272284142150

45 van 45 B-)

Bericht 23 van 32
laatste antwoord

Ik wil er graag aan toevoegen, Heb eens opgezocht en in de laatste 5 jaar heb ik van de 27 artikelen die naar Italië opgestuurd werden 6 die niet op de bestemming toekwamen.

Misschien werden deze zendingen tegengehouden door de douane omdat er illegaal materiaal in de pakjes zat? Drugs smokkelen in winter sokken of iets dergelijks?

Tot nog toe is geen enkele zending van mij naar Italië verdwenen of tegengehouden.
Bericht 24 van 32
laatste antwoord

Lol die arcticcynda, helemaal van god los, super! Hopelijk nog niet stem gerechtigd (sic) Ik heb 2 jaar in Italië gewerkt, overheidsdiensten zijn er meestal zeer incompetent of superbureaucratisch, privébedrijven zijn 9/10 nog erger en soms op het corrupte af. Postdiensten kunnen beide zijn, ik heb al meermaals paketten verloren geweten (heeft niets met drugs opsporen te maken, hebben Italianen weinig tijd/zin/middelen voor) of nog erger de koper ontvangt gewoon een LEGE doos!
Bericht 25 van 32
laatste antwoord

articcynda heeft nog nooit naar Italië verstuurd! Dus kan er ook niets verdwijnen.

Wat zit je eigenlijk te zeveren?
Bericht 26 van 32
laatste antwoord

articcynda heeft nog nooit naar Italië verstuurd! Dus kan er ook niets verdwijnen.

Zeer schrander opgemerkt, Winkelcentrum! Nog niet iedereen hier op het forum is ingedommeld, stel ik bij dezen met vreugde vast!
Bericht 27 van 32
laatste antwoord

:^Ohoe oud is die snotter,wil hier de pokitieke kant opgaan,kom we zullen eens een politiek klapke doen,ben 56j-dit heeft niets te zien met kopen,en verkopen,ik verstuur waar ik het meest zinvol is-en aziè en midden oosten worden met plezier geblokkeert,elk zijn zin.articcynda ,blijf met u zever weg.:^O
Bericht 28 van 32
laatste antwoord

Een onderwerp die nog steeds van kracht blijft, eigenlijk nog verergert !

Kopers worden kost wat kost beschermd, verkopers die zeer serieus met hun zaak bezig zijn worden bedrogen.

Ik verkoop al niet erg graag aan Italianen want er is altijd wel iets (ofwel heb ik altijd pech).   Maar heb het nu ook weer aan de hand.

Verkoop een zilveren zakuurwerk NU KOPEN voor 40 euro.  Een zeer nauwkeurige beschrijving.

De koper stelt mij vragen voor hij koopt hoeveel mm de "cadran" is.

Ik meet op en zeg hem dat het 40 mm is.  Neem er een foto van met de meetlat erbij, stuur die foto op.

Hij drukt op NU KOPEN, nadien mailt hij dat hij niet akkoord gaat met 12.90 verzending dat dit veel te duur is.   Ik doe een geste en vraag 10 euro.  Neem dus wat van m'n eigen winstmarge af.  Hij betaald en ik stuur op.

1 Week nadien, hij mailt mij dat hij niet akkoord is dat het object afwijkt van de beschrijving. Enfin, 't komt er op neer dat hij mijn horloge gekocht had voor een herstelling en dat mijn kadran 1 mm te groot is en dus z'n ander horloge hier niet in past.

Ik mail hem vriendelijk terug en zeg hem dat hij de horloge kan terugsturen. Weliswaar op zijn kosten maar ik betaal hem integraal zijn betaalde kosten terug.     Hij gaat niet akkoord want dat kost hem 15 euro om die horloge naar mij op te sturen !!!    Ik maak hem er op attent dat ikzelf ook maar 10 euro gevraagd heb omdat hij beweerde dat de verzending te duur was!  Dus neen, meneer betaald geen 15 euro om die horloge naar mij op te sturen.

Ja, en ik maar klantvriendelijk blijven.   Dus heb ik hem voorgesteld om 15 euro refund te doen. PUUR UIT SCHRIK dat hij de boel gaat blokkeren via Paypal en dan ben ik alles kwijt. En hoirloge EN m'n centen.

Enfin, gelukkig aanvaard hij dat en ik doe de terugbetaling.

Dus, eindconclusie.  Meneer de Italiaan heeft dus een spotgoedkoop zilveren zakhorloge, die dan nog werkt ook,  heeft hiervoor uiteindelijk maar 35 euro betaald verzending inbegrepen en als bedanking krijg ik een slechte DRS (of hoe het ding heet)   op nauwkeurige beschrijving.

k'Hou m'n hart al vast want hij moet z'n feedback nog geven.

Ja, een mens moet als verkoper soms pijnlijke toegevingen doen.   Het is niet leuk meer.

Johan

Bericht 29 van 32
laatste antwoord

DSR of DRS, doet er niet veel toe...

Maar... wat je schrijft kan dus niet é? DSR kan nooit gegeven worden los van de feedback.

Dus, als je van hem nog geen feedback kreeg, kan de lage DSR ook nooit van hem afkomstig zijn maar meot die van iemand anders komen

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 30 van 32
laatste antwoord