op 20-03-2010 14:07
op 26-04-2010 11:40
op 26-04-2010 12:29
op 26-04-2010 14:19
op 27-04-2010 23:17
op 28-04-2010 00:28
op 28-04-2010 10:23
op 28-04-2010 23:50
op 29-04-2010 07:50
op 24-04-2013 08:28
Een onderwerp die nog steeds van kracht blijft, eigenlijk nog verergert !
Kopers worden kost wat kost beschermd, verkopers die zeer serieus met hun zaak bezig zijn worden bedrogen.
Ik verkoop al niet erg graag aan Italianen want er is altijd wel iets (ofwel heb ik altijd pech). Maar heb het nu ook weer aan de hand.
Verkoop een zilveren zakuurwerk NU KOPEN voor 40 euro. Een zeer nauwkeurige beschrijving.
De koper stelt mij vragen voor hij koopt hoeveel mm de "cadran" is.
Ik meet op en zeg hem dat het 40 mm is. Neem er een foto van met de meetlat erbij, stuur die foto op.
Hij drukt op NU KOPEN, nadien mailt hij dat hij niet akkoord gaat met 12.90 verzending dat dit veel te duur is. Ik doe een geste en vraag 10 euro. Neem dus wat van m'n eigen winstmarge af. Hij betaald en ik stuur op.
1 Week nadien, hij mailt mij dat hij niet akkoord is dat het object afwijkt van de beschrijving. Enfin, 't komt er op neer dat hij mijn horloge gekocht had voor een herstelling en dat mijn kadran 1 mm te groot is en dus z'n ander horloge hier niet in past.
Ik mail hem vriendelijk terug en zeg hem dat hij de horloge kan terugsturen. Weliswaar op zijn kosten maar ik betaal hem integraal zijn betaalde kosten terug. Hij gaat niet akkoord want dat kost hem 15 euro om die horloge naar mij op te sturen !!! Ik maak hem er op attent dat ikzelf ook maar 10 euro gevraagd heb omdat hij beweerde dat de verzending te duur was! Dus neen, meneer betaald geen 15 euro om die horloge naar mij op te sturen.
Ja, en ik maar klantvriendelijk blijven. Dus heb ik hem voorgesteld om 15 euro refund te doen. PUUR UIT SCHRIK dat hij de boel gaat blokkeren via Paypal en dan ben ik alles kwijt. En hoirloge EN m'n centen.
Enfin, gelukkig aanvaard hij dat en ik doe de terugbetaling.
Dus, eindconclusie. Meneer de Italiaan heeft dus een spotgoedkoop zilveren zakhorloge, die dan nog werkt ook, heeft hiervoor uiteindelijk maar 35 euro betaald verzending inbegrepen en als bedanking krijg ik een slechte DRS (of hoe het ding heet) op nauwkeurige beschrijving.
k'Hou m'n hart al vast want hij moet z'n feedback nog geven.
Ja, een mens moet als verkoper soms pijnlijke toegevingen doen. Het is niet leuk meer.
Johan
op 24-04-2013 18:06