op 05-06-2012 15:21
Pfff is het bij jullie ook zo kalm in de verkoop zowel op ebay als in mijn 2dehands winkel.
Het hangt mijn voeten uit.Of is het alleen bij mij dat de verkoop deze zomer niet vlot.
groetjes!
op 05-06-2012 15:57
Ik weet niet hoe het voorgaande jaren bij jou ging, maar het is toch algemeen geweten dat van juni tot september slechte verkoopsmaanden zijn... de beste consumenten zitten in een doelgroep tot pakweg 26 jaar... veel van hen hebben deze maand blok en examens, anderen denken (aan en sparen) nu voor hun vakanties... juli en augustus zijn dan weer de vakantiemaanden en in september hebben velen hoge kosten aan schooluitgaven... de crisis zal er ook wel voor iets tussenzitten.
op 05-06-2012 16:27
Walesha,mercikes voor je berichtje!
De crisis en het weer zal er wel voor iets tussen zitten.
Maar zo kalm heb ik het in geen 6 jaar nog geweten.
En ik moet wel zeggen dat het bij al slabakt van
op 05-06-2012 16:28
Oei mijn berichtje was al weg!
ik wilde nog mailen vanaf April.
op 06-06-2012 08:38
Er zijn natuurlijk fluctuaties al naargelang de periode, maar ...
De verkoop van mijn accounts die mikken op een algemeen particulier publiek, zoals Supergiftman waar ik nu mee post, is gezakt als een steen sinds half vorig jaar zwartwerkers gratis veilingen kunnen plaatsen.
Mijn twee voornaamste juwelenaccounts zijn al gezakt van zilver powersellerstatus naar die van gewone powerseller.
Accounts die spullen verkopen waar een zwartwerker niet zomaar aan kan komen of een grote investering in inventaris vergen, zoals telegeleid speelgoed, verpakkingsmateriaal e.d., bleven qua verkoopcijfer stabiel of gaan vooruit.
Ge moet dus niet ver zoeken ...
Dank U, ebay.
op 06-06-2012 13:13
hallo,
ben hier een paar weken niet geweest en lees identieke frustraties nu van anderen, precies of het mijn posts zouden geweest zijn.
we zien dezelfde onderwerpen steeds terugkomen, er is we degelijk iets aan de hand.
gratis aanbieden op Ebay is een zeer slechte zaak want er zit veel kaf tussen het koren.
lijsten lang aanbiedingen zonder foto's van artikelen van partikulieren die nooit of nooit verkopen.
ebay verkopen gaat hem ook over het feit van "gezien worden".
ook vind ik het vreemd dat je op andere ebay sites totaal andere reglementen en aanbiedingsmogelijkheden hebt. klein voorbeeldje, op ebay.com is het totaal gratis 12 foto's plaatsen.
ik was powerseller met accountnaam "delamontcreationsoostende" en had zo'n 150 atikelen online.
zag alles verminderen en heb dan geprobeerd om een andere artikel te verkopen met deze account maar ook dat lukte niet.
het is een raar fenomeen dat ik met een andere account wel verkoop en identiek dezelfde artikelen met de andere totaal niet.
conclusie, ik wacht nu even af tot na de zomer en zal welicht in oktober terug een poging wagen.
zal dan al m'n kopers die ooit kochten afzonderlijk verwittigen dat ik terug online ben, is een huzarenwerkje maar misschien kan dit wel opbrengen.
ik wil m'n naam terug in "delamontcreationsoostende" veranderen maar blijkbaar kan dat niet, naar een eerder gebruikte naam terugkeren. heb een mail gestuurd naar ebay met de vraag of dit toch op één of andere manier kan.
nu goed, we zien wel,
Johan
op 06-06-2012 13:14
waarom zulke grote marges tussen m'n teksten? heb ik zelf niet gedaan. raar ....
op 06-06-2012 15:42
op 06-06-2012 15:43
op 06-06-2012 18:35
Het is overal kalm, het is crisis, de spaarcenten brengen niet veel meer op, zodat er geen geld is voor extraatjes.