op 05-06-2012 15:21
Pfff is het bij jullie ook zo kalm in de verkoop zowel op ebay als in mijn 2dehands winkel.
Het hangt mijn voeten uit.Of is het alleen bij mij dat de verkoop deze zomer niet vlot.
groetjes!
op 06-06-2012 21:17
Het is overal kalm, het is crisis, de spaarcenten brengen niet veel meer op, zodat er geen geld is voor extraatjes.
Kleine correctie: modelbouwers blijven actief hoor 😉
Mijn prestatierapporten van februari tot en met mei van dit jaar eens vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar en ik kan vaststellen dat er een stijging was van 30% voor de maanden februari, maart en mei. 1 Uitzonderingsmaand: april: stijging met 100%
op 06-06-2012 22:07
by the way :
welcome back Johan :))
op 07-06-2012 06:43
op 07-06-2012 08:25
Kleine correctie: modelbouwers blijven actief hoor 😉
Mijn prestatierapporten van februari tot en met mei van dit jaar eens vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar en ik kan vaststellen dat er een stijging was van 30% voor de maanden februari, maart en mei. 1 Uitzonderingsmaand: april: stijging met 100%
Ja frits, maar jij profiteerd dan wel postitief van het slechte weer... als het echt zomerd, zit ik hier binnen ook geen modelbouw te doen hoor.
op 07-06-2012 11:20
Hetzijspoor,Toch nog iemand die goede zaakjes doet.
Supertof voor u!
Ik lees hier dikwijls over de hoge aanbiedingskosten kosten op ebay.
Zullen we niet een vragen aan Martijn dat hij eens vraagt aan zijn grote baas om eens aan de kleine zelfstandigen te denken en de aanbiedingskosten te verlagen.
Enkel de aanbiedingskosten zou dat niet interessant zijn.
De verkoopskosten mogen blijven, Ebay moet ook kunnen blijven bestaan!
op 13-06-2012 21:52
Ik wou net een topic openen , ik verschiet ervan hoe kalm dat hier is , heb zelfs schoenen en kleren aan 1 euro geplaats zelfs daar komt geen kat op af 😞 ik snap er niets van
op 13-06-2012 23:59
Ik denk dat het gratis aanbieden geen goede zaak is .
Veel kopers ergeren zich aan die groene camera ,dus toch beter een paar euro's betalen !
Kleding gaat wel erg slecht ,er zijn momenteel erg veel outlets en het weer is nu niet erg denderend.
De verzendkosten zijn ook erg hoog voor dameskleding en kopers maken het totaalplaatje.
Men kan de kleding ook niet aanpassen en terugzenden maakt alleen de post rijker.
Trouwens de solden komen eraan en de winkels hebben veel overschot dus...
Mijn kleding heb ik naar de krinkel gebracht ,enkel kleding voor baby's en kleuters verkoopt redelijk,omdat die verzendkosten lager liggen en die toch niet gepast wordt.Maar het aantal niet-betalers is wel erg hoog in vergelijking met voorgaande jaren
Wat altijd verkocht zal worden zijn hobbymaterialen en verzamelobjecten.
Misschien kan je proberen om met galerij enkele duurdere merken te verkopen,prijsklasse hoger dan esprit ,zara....,daar is nog vraag naar.
op 14-06-2012 09:15
Ik denk dat het een dubbelzijdige situatie is. Als er bij elke aanbieding een foto zou staan zou dat inderdaad interessanter en duidelijker zijn voor de klant, maar anderzijds is het wel diezelfde klant die het vertikt om te bieden, ik lees hier toch veel klachten dat de verkoop op zijn gat ligt.
Als ze toch niet willen bieden dan ga je ook geen geld steken in uw aanbiedingen.
Een voorbeeld, ik bood zes Brusselmans boeken in nieuwstaat aan voor belachelijke prijzen (4 eur), kopers 0, ik heb deze minstens 20 keer moeten herplaatsen voordat één iemand 4 stuks ineens kocht. Stel je voor dat ik daar steeds een betalende foto had bijgeplaatst dan was ik goedkoper geweest door ze bij het oud papier te gooien. En zo is het met veel dingen.
Heb de laatste tijd wel ontdekt dat het veel beter is om te laten afbieden ipv opbieden zoals bij ebay.
Ik had twee WO2 boeken, hier op ebay geplaatst aan openingsbod dat ik er minstens voor wilde van 20 en 25 eur, biedingen 0.
Ik plaats deze boeken op een bep. andere site en vraag er 40 en 35 eur voor en vink de optie (af)bieden aan. Wel, geen week later verkocht voor biedingen van 20 en 25 eur.
op 14-06-2012 09:21
Heb de laatste tijd wel ontdekt dat het veel beter is om te laten afbieden ipv opbieden zoals bij ebay.
Je hebt gelijk, maar als ze dat bij Ebay gaan toepassen, zitten ze in hun eigen zakken
op 14-06-2012 13:15
Er zijn nogal wat dingetjes die ik zou veranderen om makkelijker te verkopen.
Ik vertrek steeds aan de minimum prijs die ik wens te hebben, anders riskeer je iets te verkopen in de laatste minuut aan een veel te lage prijs.
Indien ik toch een object aan NU KOPEN plaats zou je als klant de mogelijkheid moeten hebben (zoals op d******e) om een voorstel te doen. Op die manier krijg ik regelmatig voorstellen en geraken kleinere items verkocht.
Postkaarten en dergelijke plaats ik totaal niet meer op Ebay omwille van de dure kost. Op de "bevriende" veiligssite is het toaal gratis plaatsen en ook gratis foto's. Als je bvb een postkaart aan 9 euro plaatst en het staat er al een tijdje op, kan je een voorstel krijgen voor een lagere prijs. Zo verkocht ik een kaart van Knokke voor 5 euro, voorstel van de klant, in plaats van 9 euro die ik al maanden vroeg. De items blijven er ook constant opstaan en dit is handig. eveneens het verlengen of vernieuwen van aanbiedingen is poepsimpel, gewoon klikken in de email en het staat terug online.
Conclusie: Ebay is wat ingewikkeld en minder klantvriendelijke aan het worden en als je dan nog op .com wilt gaan verkopen is het nog erger, zit je met vervelende rubrieken waar je dan steeds een foutmelding van krijgt (zoals verzendkosten, verblijfplaats ....)
Ik verkocht enkele weken terug een lot marklin sporen en had het vol vertrouwen online gezet omdat dit steeds z'n prijs wel haalt, had gedacht zo'n 20 euro .... maar helaas, heb ik m'n vel gesneden, kreeg maar 2,50 euro voor het lot. zie m'n feedback. Dus, weeral een lesje, dus, aan het minimum starten. Ik kon natuurlijk ook naar een vriend bellen om even tegen te bieden maar als je daar mee begint, waar houdt het dan op hé?
Enfin .... verkopen is een beroep en het is niet simpel om op Ebay te verkopen. Het is afhankelijk van het artikel en men moet je winkel vinden. Gezien worden is belangrijk. Ook klanten opbouwen door de jaren is belangrijk. Goeie trefwoorden gebruiken in de titel, mooie foto's online zetten, vertrouwelijke en nauwkeurige informatie neerschrijven, een goeie naservice geven, flexibel zijn, de wettelijke verplichtingen volgen etc ....
Er zit te veel kaf tussen het koren en iedereen wil verkopertje spelen waardoor er een zeer groot overaanbod is. Ik heb daar niets op tegen dat iedereen wel eens een opkuis doet van het één of ander maar er zijn nu éénmaal zeer veel aanbiedingen die Ebay geen euro opbrengt en dus een belemmering voor andere items zijn waar Ebay en de verkoper wel beter op zou kunnen verdienen mocht het beter zichbaar zijn.
Ik wil even op "gezien" worden terugkomen. Heb zo ondervonden dat er toch eigenaardige dingen gebeuren in de Ebay software.
Zo heb ik enkele woorden van mijn titel ingetikt vanaf een andere computer bij een familielid en ook die woorden en zelfs een volledige titel vanaf andere Ebaysites .com.nl.fr .... en mijn voorwerp werd NIET gevonden, terwijl ik wel internationaal verstuur en paypal aanvaard. Hoe komt het bvb ook dat als wij iets zoeken er haast nooit iets van ebay.nl tevoorschijn komt? Zijn er dan misschien ebaysites die erg chauvinistisch ingesteld zijn die alles willen in hun land houden?
Raar !!!!